Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PickePock:

Detta är inte OC varianten som du kanske beställt?

Ah läste lite fel. Jo det är det.

Datumet har nu flyttats från 3e. Dvs idag till den 27e.

Beställt från 3 ställe och inte fått från någon än. Suck.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Idono that's me

Permalänk
Skrivet av Idono:

Ah läste lite fel. Jo det är det.

Datumet har nu flyttats från 3e. Dvs idag till den 27e.

Beställt från 3 ställe och inte fått från någon än. Suck.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte väl

Om allt stämmer hos komplett så visar dom alltid dom som finns att beställa vid ett visst datum. Som jag tolkar det skall det finnas 100+ kort tillgängliga för bokning per 11/8.

Visa signatur

Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | Gainward Phoenix Gs 1080 | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idono:

Ah läste lite fel. Jo det är det.

Datumet har nu flyttats från 3e. Dvs idag till den 27e.

Beställt från 3 ställe och inte fått från någon än. Suck.

Skickades från m.sweclockers.com

Har ditt estimerade leveransdatum flyttats till den 27 augusti??? Varför inte välja 8G- eller A8G-versionen istället? +2GHz är ju ingen garanti ens med O8G-kortet rent principiellt tror jag. Dock klockar de absolut flesta 1080-korten oavsett märke och modell över den siffran om jag inte har helt fel?

Permalänk
Medlem

tur för mig att jag bytte ner mig till MSI vattenkyla GTX1070 kort har två stycken nu
Annars har jag väl stått väntande än på ASUS GTX1080 OC kortet .
Är ett jävla tryck på alla fina GTX1080 korten .
Men GTX1070 är inte fy skam

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av TLutnaes:

Har ditt estimerade leveransdatum flyttats till den 27 augusti??? Varför inte välja 8G- eller A8G-versionen istället? +2GHz är ju ingen garanti ens med O8G-kortet rent principiellt tror jag. Dock klockar de absolut flesta 1080-korten oavsett märke och modell över den siffran om jag inte har helt fel?

Jag funderar på det nu faktiskt. Fick en sweet deal med min student rabatt på OC versionen.

Visa signatur

Idono that's me

Permalänk

@PickePock: Vi får hoppas att det stämmer....det skulle gynna mig också för då lär även mina komma snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fejno:

Det var ju bäst i nästan alla tester dom gjorde om jag inte minns fel.
https://m.sweclockers.com/test/22308-asus-geforce-gtx-1080-ro...
där kan du se när dom jämför olika 1080

Det är löjligt små skillnader mellan korten. Att Asus kortet råkade prestera bäst i detta test betyder inte att just det kortet du får kommer att prestera exakt lika bra. Jag skulle vilja påstå att samtliga 1080 kort är i stort sett likvärdiga det beror mer på silikonlotteriet om du får ett kort som presterar 1-2 fps bättre.

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Det är löjligt små skillnader mellan korten. Att Asus kortet råkade prestera bäst i detta test betyder inte att just det kortet du får kommer att prestera exakt lika bra. Jag skulle vilja påstå att samtliga 1080 kort är i stort sett likvärdiga det beror mer på silikonlotteriet om du får ett kort som presterar 1-2 fps bättre.

Asus 1080 rog strix dc3 oc har helt automatiserad tillverkning vilket enligt mig gör det mer sannolikt att prestera bäst i flest antal kort. Maskiner gör inte de mistag vi människor gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Inet har precis höjt priserna på 1080 har inte kollat med andra återförsäljare dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@nils45:

Vilken sida beställde du ifrån?

Jag beställde det ifrån https://www.scan.co.uk/products/msi-geforce-gtx-1080-gaming-x.... 6672,83 Svenska riksdaler. Jag fick den inom 2 dagar. Jag bor inte i England, utan hade en kompis som skulle till Sverige och som tog med sig det hem hit till Sverige.

Permalänk
Medlem

komplett har gtx 1080 ftw inne har beställt ett själv

Permalänk
Medlem

Tog ganska exakt 9 veckor att få mitt ASUS Strix OC Rätt otroligt att det kan ta sådant tid egentligen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nej det blev ett MSI Gaming 8G istället från Comega.nu. Såg att dom hade Zotacs och MSI kort hos leverantören.

Visa signatur

Idono that's me

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biffendanan:

Inet har precis höjt priserna på 1080 har inte kollat med andra återförsäljare dock.

Kan garantera att inga andra heller kort får sina komponenter plockade och lödda av mänsklig hand
Vad som troligen skiljer är att andra kort kanske plockas i sina lådor, eller liknande, av händer.

Permalänk
Medlem

Såg att det finns både EVGA GTX 1080 SC Gaming samt EVGA GTX 1080 FTW tillgängliga på deras egna hemsida. Priset är ganska bra också (även med frakt).

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Har ÄNTLIGEN fått mitt 1080 FTW.
Det tog EVGA 67 dagar (9 veckor!) att få fram tillräckligt med kort för att jag som bokade ungefär 3 minuter efter dom lanserats skulle få ett.
Fullständigt bedrövligt med andra ord.
Helt makalöst att en så nära partner till nVidia inte skall kunna få fram kort före andra kinamärken.

Bra sugen att skicka tillbaka kortet och hoppas på att nån TI version introduceras inom nån månad.

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: fast nu är det inte bara EVGA som har problem att producera kort, sedan har dom prioriterat den amerikanska marknaden tyvär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fejno:

Det datumet har väl flyttats minst 5ggr sen jag beställde mitt kort så lär väl inte komma in den 11e heller

Skickades från m.sweclockers.com

Var inne på komplett.se idag. Asus GTX 1080 RoG Strix O8G kommer in den 11/8, 100st+.

Datumet var bekräftat.

Så äntligen är väntan över.

Då är jag inne på min 8:e vecka i väntetid och förhoppningsvis kommer det innan helgen.

Såg en annan som skrev att han/hon fick vänta i 9 veckor på sin leverans.

Det är mycket möjligt att det är den tid vi får vänta i snitt tills dess att det lugnat ner sig med beställningar av denna generation grafikkort.

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem
Skrivet av morphan88:

Asus 1080 rog strix dc3 oc har helt automatiserad tillverkning vilket enligt mig gör det mer sannolikt att prestera bäst i flest antal kort. Maskiner gör inte de mistag vi människor gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Likväl så kan inte den automatiska produktionen påverka vilket chip man får i silikonlotteriet.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt Palit Gtx 1080 super jetstream från Posten i eftermiddags.
Sitter och prov övverclockar lite fram och tillbaka, når 2100(oftast runt 2080) på core antar att det är med boost som drar den så högt, men känns lite väl högt?

Någon som sitter en bra guide för hur man överclockar de nya korten? kommer från AMD och känner mig ganska lost in space

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Har ÄNTLIGEN fått mitt 1080 FTW.
Det tog EVGA 67 dagar (9 veckor!) att få fram tillräckligt med kort för att jag som bokade ungefär 3 minuter efter dom lanserats skulle få ett.
Fullständigt bedrövligt med andra ord.
Helt makalöst att en så nära partner till nVidia inte skall kunna få fram kort före andra kinamärken.

Bra sugen att skicka tillbaka kortet och hoppas på att nån TI version introduceras inom nån månad.

Verkar ha fått ett vettigt kort iaf.
Ligger på 2088 stabilt helt oöverklockat.
Har bara pillrat lite med överklockning och 2150core/5450mem fungerar fint hittills.

Permalänk

Fick mitt EVGA 1080 ftw idag från Webhallen.
Beställde det för runt tre veckor sedan.

Har sedan tidigare en order hos Inet på samma kort men eftersom den ordern börjar närma sig 10 veckor nu så tröttnade jag på att vänta.

(Nu när jag sitter och skriver detta får jag även ett meddelande av Komplett att mitt 1080FTW kommer vara redo för upphämtning i morgon i GBG. Skall avbokas)

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahkizmo:

Var inne på komplett.se idag. Asus GTX 1080 RoG Strix O8G kommer in den 11/8, 100st+.

Datumet var bekräftat.

Så äntligen är väntan över.

Då är jag inne på min 8:e vecka i väntetid och förhoppningsvis kommer det innan helgen.

Såg en annan som skrev att han/hon fick vänta i 9 veckor på sin leverans.

Det är mycket möjligt att det är den tid vi får vänta i snitt tills dess att det lugnat ner sig med beställningar av denna generation grafikkort.

Jo, jag beställde 23 juni så jag var sent ute men verkar som att min beställning är med på 11/8 så jag är helt klart nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Verkar ha fått ett vettigt kort iaf.
Ligger på 2088 stabilt helt oöverklockat.
Har bara pillrat lite med överklockning och 2150core/5450mem fungerar fint hittills.

Oj, 2088 out of the box är ruskigt bra! Visste inte att FTW hade såpass hör fabriks OC
Base är ju 1721 och boost 1860, så den max boostar ytterligare 228 MHz, otroligt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hur mycket gör 100 mhz i fps på denna generations kort?

Om man tittar på sweclockers jämförelse mellan msi gaming x och strix oc kortet så skiljde det enbart 1-2 fps här och där och ibland låg dom på samma fps.

Och mellan dom korten så skiljer det ju ca 100 mhz i fabriksöverklockningen.

Permalänk
Skrivet av frippe86:

Hur mycket gör 100 mhz i fps på denna generations kort?

Om man tittar på sweclockers jämförelse mellan msi gaming x och strix oc kortet så skiljde det enbart 1-2 fps här och där och ibland låg dom på samma fps.

Och mellan dom korten så skiljer det ju ca 100 mhz i fabriksöverklockningen.

Frippe!
Pratar du med dig själv?

Marginell skillnad som man inte märker i spel alls. Dock diskuterar nog en hel del att man vill ha det bästa när man lägger så himla mycket pengar. Min bil går 5 km/h fortare än grannens

Visa signatur

Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | Gainward Phoenix Gs 1080 | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|

Permalänk
Medlem

@PickePock:

Haha ja jag märkte det, svarade visst på min egen fråga. Var väl mer ute efter bekräftande:)

Ikväll blir det äntligen dags att bygga ihop nya datorn:)

http://imgur.com/yRRtq3Y

Permalänk

Hämtade precis upp mitt MSI 1080 Gaming X från webhallen, beställde den 27:e juli så kom ändå ganska snabbt. Uppgraderar från ett 6970 och från en i5 2500k till i7 6700k så kommer bli en rejäl prestanda förbättring

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@PickePock:

Haha ja jag märkte det, svarade visst på min egen fråga. Var väl mer ute efter bekräftande:)

Ikväll blir det äntligen dags att bygga ihop nya datorn:)

http://imgur.com/yRRtq3Y

http://imgur.com/yRRtq3Y

Snyggt Typ samma som jag köpte också, btw them noctua läktar haha

Permalänk

Testklockat mitt Evga Gtx 1080 FTW till 2138Mhz och minnena tickar på 5105.
(+120Hz, +100Hz)
Höjde fläktkurvan lite med för att hålla ned temperaturen och det går just nu inte över 70c
Stabilt än så länge. (30 min)

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.