Någon skillnad på korten?

Permalänk
Medlem

Någon skillnad på korten?

Hej!

Jag sitter här och funderar på vilket kort man ska välja av gtx 1070.
Är det någon skillnad på tex asus strixkort, Det finns ju ett som är vanligt och ett som är OC? Är det samma kort bara att asus har klockat det sistnämnda från fabrik?

/Andreas

Permalänk
Medlem

@lacariuz: Jag gillar OC korten, för mig känns det som nån slags garanti att det är ett bra chip som klarar överklockning. Vet inte om så är fallet. Men samtidigt så om du vill ha det prisvärdaste lär du nog själv kolla tester och bedöma. Det finns oftast både för och nackdelar med alla korten. Men hur det än är så är det inte stor skillnad på dom, det som kan vara största skillnaden är väl ljudnivåerna. Mitt från evga med referenskylning är rätt tyst ändå...

Visa signatur

MSI Z87-S02 INET EDITION - i5 4670K 3.4 GHz - Corsair 16GB CL10 1600MHz VENGEANCE LP - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - SilverStone Argon AR01.

Permalänk

E i planer att i höst köpa asus 1070 strix . Va anser ni som ska el har köpt kortet om prestanda o priset?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att priset är lite väl mycket men jag vill ha ett kort som jag kan ha i ett par år. Och jag tror att ett 1070 bör hålla sig ett tag iaf till det jag tänker ha det till. Frågan är om man ska köpa ett MSI eller ett ASUS.
Prestanda mässigt så ligger 1070 bra till tycker jag, det är inte värt att lägga 7000 - 8000kr på ett 1080 kort. Det är inte så mycket bättre.