Är SanDisk Ultra II bra?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elgiganten:

Tjena,

Mina kollegor har kämpat under veckan nu för att få denna live. Senaste besked jag fick var att den ska gå igång nu under dagen!
Jag kommer också att förlänga kampanjen en vecka till så att alla får chansen att beställa om man så önskar..

// Alex

Stort tack för återkopplingen, det uppskattas. Håller utkik under dagen och hoppas saldo för webblager uppdateras.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men frågan återstår - Är det en bra disk, eller ska man lägga några hundralappar till för en Samsung 850?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Sputte:

Men frågan återstår - Är det en bra disk, eller ska man lägga några hundralappar till för en Samsung 850?

Samsungen är bättre men den är också dyrare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Tjena,

Mina kollegor har kämpat under veckan nu för att få denna live. Senaste besked jag fick var att den ska gå igång nu under dagen!
Jag kommer också att förlänga kampanjen en vecka till så att alla får chansen att beställa om man så önskar..

// Alex

Kommer webbsaldot att uppdateras? Eller är det collect@store som gäller?

Permalänk
Skrivet av Elgiganten:

Tjena,

Mina kollegor har kämpat under veckan nu för att få denna live. Senaste besked jag fick var att den ska gå igång nu under dagen!
Jag kommer också att förlänga kampanjen en vecka till så att alla får chansen att beställa om man så önskar..

// Alex

Good Guy ElgigantenAlex

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Elgiganten

Ni anar inte hur sugen jag är på att komma hem och få spela No Mans sky. Men jag har lovat mig själv att sitta kvar här tills SSD'n är uppe och det ska den strax vara. It har hittat felet och nu väntar vi bara på att sidan ska uppdateras.

Låt mig sitta och boxa på F5, så kan ni njuta av livet så länge. Så återkommer jag när den är öppen för onlineköp!

// Alex

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elgiganten:

Ni anar inte hur sugen jag är på att komma hem och få spela No Mans sky. Men jag har lovat mig själv att sitta kvar här tills SSD'n är uppe och det ska den strax vara. It har hittat felet och nu väntar vi bara på att sidan ska uppdateras.

Låt mig sitta och boxa på F5, så kan ni njuta av livet så länge. Så återkommer jag när den är öppen för onlineköp!

// Alex

Verkar vara uppdaterat nu.
Ser 100+ i webblager.

<3

Permalänk
Elgiganten

Med stor glädje och lättnad presenterar jag härmed en köpbar Sandisk 480GB SSD:

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-s...

Glöm inte rabattkoden: SWECLOCKERS

//Alex

nu drar jag hem och kör igång No mans Sky!

Visa signatur
Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Sputte:

Men frågan återstår - Är det en bra disk, eller ska man lägga några hundralappar till för en Samsung 850?

Tyvärr så kan jag inte svara på detta då jag gick vidare och köpte en annan från ett annat företag direkt från disk. Saken är den att efter massa om och men så höll sig både Alex och Magnus sig upptagna då jag försökte få tag på dem. Jag blev erbjuden att ta en annan disk för samma pris då de inte haft den inne på deras webblager fram till idag (pratade med VD'n Niclas igår). Nu kör jag denna disk som faktiskt är bra, speciellt deras garanti (100% trygghet värderas högst). Kan rekommendera er att köpa en sådan istället (bild nedan). Just nu kör jag både med en från Samsung (OS disk) och denna för spel (Steam, Origin, Uplay).
Bra att detta kunde leda till att fler diskar går i försäljning för Elgiganten samt för alla kunder som handlar för detta superpris, SanDisk Ultra II 480GB kostar ju då bara 2.19:- per GB (gamla priset 1049:-).
Jättebra av @Elgiganten och Alex att köra 1 vecka till, sånt gillas och uppskattas alltid (även då jag inte fick ta del av det).

Stort Tack för all hjälp, du vet vem du är (en bland Elgigantens personal som vill vara anonym).

edit: Länk till denna SSD hos @Elgiganten:
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-s...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Har någon erfarenhet av sandisk disken?
Om man skall satsa på den som en speldisk eller man skall sikta på en samsung?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bumbi85:

Har någon erfarenhet av sandisk disken?
Om man skall satsa på den som en speldisk eller man skall sikta på en samsung?

Den är nog utmärkt som speldisk eftersom det är skrivningar som är dess svaga sida och spel innebär nästan bara läsning, däremot är en Samsung vassare att ha operativsystemet på eftersom det då ofta handlar om att skriva mycket småfiler.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Bumbi85:
@Sputte:

Detta är benchmark etc av min disk som jag haft i ca 9månader. Fungerar bra för mig iaf. Endast använd som speldisk för ActivationBlizzard Spel. Som ni kan se så har min inte behövt kämpa så fruktansvärt med totalt skrivningar 935GB. Men drifttid är typ 100%. Som sagt. Inga problem.

Som andra sagt så kolla AnandTech för review. Men för oss normala så är den aldeless utmärkt. Speciellt med tanke på priset.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

@Hzup
Stort tack för din feedback

Permalänk
Medlem

Jag har 960GB versionen och den har funkat fint för precis vad du beskriver, steam etc.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Digital fyndjägare

Blev ett par SanDisk Ultra USB 3.0 16GB för min del till slut också.
obs: Säljs EJ i webbutiken. @Elgiganten

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Japp, blev en beställning på en 480GB:are!

EDIT: Har egentligen lite för många SSD:er för mitt eget bästa, men kunde inte stå emot erbjudandet
En tusing för en 480GB:are är ju vettigt och Sandisk brukar ju göra skapliga lagringsenheter..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

fick hem min för ett par dagar sedan, liknande bench-siffror som Hzup ovan. ska ha min för Steam, Origin och Uplay-spel