Söker hjälp, grafikkortet trasigt?

Permalänk
Medlem

Söker hjälp, grafikkortet trasigt?

Hejsan Sweclockers! OBS!!! Hoppas jag la tråden i rätt del

Jag är inte alls så kunnig på dator som så många av er på forumet och vänder mig då till er istället om någon känner för att hjälpa mig! (Vore väldigt tacksam)

Det är nämligen såhär att jag satt och spelade LoL häromdan och då blev skärmen plötsligt svart, och det blinkade i själva lysknappen på skärmen så fick starta om datorn,

skulle prova att köra LoL igen och samma sak hände, då testade jag att installera gamla drivrutiner till grafikkortet och då funkade det att spela en match men sen så hände samma problem igen =(

Nu när jag försökt att starta datorn så kom det först en blåpixlig bild sen en svart och vit 2 gånger om sen kom jag till windows loggan men inget mer hände! Så provade att reboota datorn genom ett usb minne till windows 8.1 och det funkar så länge jag inte installerar några drivrutiner till grafikkortet

Jag provade också att ta ur mina ram minnen en åt gången men de ändrade bara färgen på pixelbilden till grön

Jag undrar då om grafikkortet kanske har blivit bränt?? Jag laddade nämligen ner techpowerup och gpu temperature ligger på 65grader och fan speed 50%, men då är jag bara inne på internetet (för att skriva dehär lyckligtvis). Det är dock lite rött flimmer på bildskärmen..

Jag har en HP Pavilion Elite HPE 455sc, med i7 8gb ram och gtx 260, (Vet att de är på tiden att byta grafikkort bl.a, men räcker för mig som bara spelar LoL och skriver lön) =D

Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få, blev superglad att jag hittade de här forumet åtminstone

Och om någon verkligen har tid/ork skulle kunna hjälpa mig hitta ett nytt kort som passar om de är grafikkortet? Ett billigt prisvärt som åtminstone klarar av lol , för det var olika benämningar på uttagen på grafikkorten om jag fattade de rätt? Eller i alla fall så jag vet vad jag ska titta efter

Tack på förhand!

MVH Sebastian

Permalänk
Medlem

Låter som ett trasigt grafikkort ja, prövat köra på den inbyggda grafiken i CPUn ifall du har en med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Låter som ett trasigt grafikkort ja, prövat köra på den inbyggda grafiken i CPUn ifall du har en med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Tusen tack för svar drar och köper ett nytt redan idag istället,

Japp då funkar den (om det är vad jag tror du menar)

Ska jag köpa ett grafikkort med en 16x pci utgång då?

Permalänk
Medlem

@tiesto1

Nästan alla grafikkort kör på pci 16x idag.
Har du klarat dig med ett 260 tills nu så kan du väl köra på ett gtx 960, borde hålla måtten för det du spelar just nu och fortfarande vill ha ett budgetkort.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiesto1:

Tusen tack för svar drar och köper ett nytt redan idag istället,

Japp då funkar den (om det är vad jag tror du menar)

Ska jag köpa ett grafikkort med en 16x pci utgång då?

Se upp med längd på grafikkortet, samt att du kan driva kortet med ström nog. 460Watt's nätagg har du att spela med.
Märkes datorer kan vara svåra att uppgradera.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Avstängd

Det här kändes som ett prisvärt mellan kort https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/nvidia/msi... med tyst och trevlig kylning ...egentligen kan du köpa nästan vilket kort som helst beg för nån hundring och spela lol om det är så men nytt kändes det som ett bra kort för pengarna men som sagt kolla längden är lite dumt i vissa hp/dell o.s.v att det blri så trångt att kortet inte får plats

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

gtx 260 är väl runt 32 cm , 960 är ~ 22 cm

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Subiray:

gtx 260 är väl runt 32 cm , 960 är ~ 22 cm

ok men då borde det vara lungt och tror det var en dell jag krånglade med förut som hade trångt chassie men var gratis prylar så vart plåtsax modifiering för att få i strömkabeln vilket kan vara trevligt att slippa ...men som sagt är 260 så lång bör det inte vara nått problem

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Tusen tack grabbar 😊 Får bli ett gtx 960 idag tror jag, hoppas nätagget klarar av de då bara, läste nånstans att någon körde på 500nånting men får väl prova helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min polare har ett gtx 560 liggnas som han tänkte sälja billigt, 1gb minne på detta bara? Är de bara onödigt för sllt krångel och sätta i detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ett 560 kommer klara sig rätt likt ditt 260 och möjligtvis lite mer men vill du vara lite mer framtidssäker kanske det är bra att gå upp något i prestanda utan att det behöver bli speciellt dyrt.

Permalänk
Medlem

Okej okej, tackar hjärtligt mycket för att ni tog er tid och läste

Mogna svar uppskattas verkligen också särskilt när man är okunnig :D!

Tack boys

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@tiesto1: Vad är billigt? Ett 560 är knappt värt 200 i mina ögon

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Upgraderad själv just från 560 1gb till 9604gb, och att köpa det gamla härket är nog ingen ide.

Skickades från m.sweclockers.com