Äldre spel dator med i7 920 och R9 290x

Permalänk
Avstängd

Äldre spel dator med i7 920 och R9 290x

Lite äldre dator som fortf fungerar till en hel del spel säljes pga uppgradering till nytt system.

Gick igenom och har gjort rent allt bytt kylpasta och sett till att den är i bra skick.

Cpu : i7 920 @ 3.8 ghz
Ram : 16gb 4x2 stickor och en 8gb sticka @ 1600 mhz
Psu : Zalman 1000w semi modulärt
Kylare : Någon äldre variant av noctua kylare
Moderkort : Asus P6t Deluxe V2 X58
Gpu : Msi R290x
Chassi : Corsair Carbide 200r ( Alla fläktar är utbytta mot nya corsair orginal fläktar jag hade liggandes)
Fläkt Kontroll : Nzxt sentry 3
Hdd : 1 tb WD Green
OS : Win 7 Pro (Medföljer orginal skiva och nyckel)

Pris : Bud

Kan sälja med en samsung 850 evo 240gb för 500:- extra

Hämtas enbart.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har du nåt riktpris?

Mvh Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Avstängd

egentligen inte vill mest bara se vad man kan få ut ur den har noll koll på vad det kan vara värt

Permalänk
Medlem

gör lite tester om du kan.. de är fortfarande mycket bra system för spel... testa med annat graffekort osv osv
har oxå ett sådant system kvar ångrar lite att ja köpte nytt

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Avstängd

Redan köpt nytt därför denna ska bort

Permalänk
Avstängd

kan man få 2500:- för den här eller är det i överkant mån tro ?

Permalänk
Medlem

Minnesconfigurationen fel

Dessa CPUer har en speciell minneshanterare som för att funka som den ska kräver minnesmoduler i set om 3.
Den som köper detta systemet bör ändra så de har likadana minnen i alla sex slottarna, sedan ska du få se att den går mycket snabbare.

Jag har detta systemet med ett GTX970 och 3x1080 skärmar, 6x2Gb minne och dubbla SSD diskar och jag har inte stött på någonstans det inte orkar med än. (Nä.. inte crysis på max)

Ruggit bra processor.

2000:- är nog rätt då man får uppgradera det lite för att få det OK.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

@matski: Intresserad om du kan skicka!

Permalänk
Medlem

@ZecretW: Är det något mer än minnet som bör uppgraderas?

Permalänk
Medlem

Om man kollar på ebay och dylika ställen så är dessa moderkort rätt högt prisatta så 2-2500kr är verkligen inte otroligt, sen att den stödjer överklockningsbara strömsnåla xeons skadar ju inte kan få en rejäl prestandaskjuss med att lägga ut 400kr för en ny processor få 6kärnor+ht mindre tillverkningsteknik och lite snabbare ipc. Kör själv ett ruskigt gamalt system och den halsar verkligen ingenting alls den kodar om och skickar via plex till diverse personers apple tv och chromecasts samtidigt som man spelar the division och spelar in på upplösning 2560x1080. Vill så gärna skaffa ett till 290x men då måste jag nog minst byta till ett 850w gold då mitt nuvarande hx650 ligger under folding mellan 630-680w så vet inte om ett hx850 guld räcker eller om man måste upp till 1000w? Men först o främst då en stor hårdisk för mig krashade för en månad sedan så måste jag börja med det tror jag. Men med ett till 290x tror jag nog att jag kan klara mig säkert i 2 år till åtminstonde då är gamlaste datordelen moderkortet nästan 10 år Sjukt långlivad artitektur Finns senast jag kollade de som sålde ditt moderkort för 1800kr på blocket osv men vet inte hur den statusen ändrat sig sen dess. Skulle helst vilja fixa mig ett evga dual cpu x58 överclockningsbart moderkort då supermicro ej är så överklockningsvänliga därav saknar funktionen för jag är imponerad över vad denna 400kr processor kunde åstakomma från min 920 jag hade innan iåf kostade processorn 29990kr när den kom ut men xeon kan ju vara sjukt dyra ^^ Därför dom är guld korn när stora datorföretag byter ut sina servrar och säljer dessa processorer då dem ej är redan sönder överklockade.

Men 2-3000ska du nog allt kunna få Men det där med 2x2 sen 1 8gb vet jag inte hur det funkar jag kör dock 3 olika minnes modeller men rätt likadana timings men alla är 4gb moduler blir nog kanske uppgradera till 8gb moduler då jag inte överklockat minnes bussen så mkt

Lycka till med försäljningen hoppas det hjälper någon att välja köpa eller ej köpa med det jag skrev

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Medlem

Kan du sälja gpun löst? Kan hämta

Permalänk
Medlem

Finns den kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av matski:

Hej!
Finns datorn kvar? Min bror skulle vilja köpa den.
Mvh Loleo