Permalänk
Medlem

Chilirec.com

Jag använde Chilirec förra året innan dom försvann i 6 månader och sen nu plötsligt dök upp igen, fast i form utav program. Innan dess var det en hemsida. Är det flera som använder Chilirec? Vad tycker ni om den nya versionen?

Chilirec är ett program som spelar in musik via radiokanaler och det gör det lagligt. Du kan välja vilken radiokanal du vill, bara du länkar filen till radion. Dom fixar mp3-filen, allt du behöver göra är att luta dig bakåt och njuta av all gratis musik.

Genom detta program har jag hittat minst 20 bra band och säkert 100 bra låtar

http://www.chilirec.com

Permalänk

Finns mängder med såna program. det ligger dock i en väldigt gråzon om det är lagligt..

Jag ser det själv som lagligt så länge man inte sprider 'sin' samling allt för brett till bekanta då det faktiskt är fullt lagligt i vårat land att spela in från tv och radio.

Stationripper duger annars ok.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset. Känns lite smått som lastfm så jag gör det ett försök:)

Permalänk
Medlem

Gillade mer när musiken låg på deras server och allt du gjorde var att lyssna och ifall du gillade låten så laddade du hem det. Numera sparas musiken på din hårddisk direkt, detta pga att skivbolagen ogillade det tidigare systemet.

Dumt av skivbolagen, därför genom Chilirec så upptäckte jag band som jag köpt skivor utav. Nu lär det bli färre köpta skivor igen...

Permalänk
Medlem

Premium ska kosta 10kr månaden. Snacka om grymt pris, jag överväger inte beslutet utan säger ja direkt

Spotify verkar bra, men det finns två minus
Jag vill ha musiken, inte "bara" streama den och dom har inte banden jag lyssnar på...

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad som hänt med chilirec?
Nu verkar det vara någon skojare som tagit över sidan, Tror han ska kunna lura folk att beta till honom bara för att se en värdelös blogg eller vad som kan ligga där.

Permalänk
Medlem

@abki: är faktiskt nära släkt med fd ägarna, de sålde för att börja på något nytt projekt har jag för mig

Visa signatur

Sommardator 2015 = Chassi: Define R5 CPU: Intel i7 4790k 4,0Ghz RAM: 16 Gb Moderkort: Asus Z97-A Grafik: MSI Gtx 970 OS: Windows 8.1 Monitor: BenQ XL2411z

Permalänk
Medlem

@peakx:
Såg att VD var i USA. Skulle börja med något nytt projekt om databaser.
Har svårt att förstå vad som skulle vara bättre där men gräset är ofta grönare hos grannen ända tills man kommit dit.
Hittar ett program att ladda ner på: http://chilirec.software.informer.com/1.0/
Tror att det är samma men den ska gå enbart i 720 min eller 12 timmar. Lite synd.