Steelseries Sensai Pro Grade. Vissa problem.

Permalänk

Steelseries Sensai Pro Grade. Vissa problem.

Jag fick den här musen av min bror för att prova på den i några dagar då han köpte en ny, han hade den i ca. 8-10 månader men spelade inte särskilt mycket alls med den, men använde den nästan dagligen som vanlig mus, vilket dock sliter mindre på en mus än vad spelande gör. Jag gillade den och köpte en egen - som ligger under säljes nu då jag bytte mus igen nästan direkt efter jag köpte musen ifråga.

Problemet med musen är visst glapp, minst en gång om dagen så kopplas musen ifrån, sen glidplattorna eller vad det heter som sitter under musen är borttagna och ditsatta igen då skruvarna för att öppna musen sitter där, öppnades i ett försök att trycka in sladden längre så den inte glappade, detta misslyckades men bör vara möjligt för den som är mer teknisk samt har rätt verktyg, så plattorna är lite skrynkliga sen är även knapparna på höger sida satta ur funktion med klister/söndertryckta, detta eftersom min bror tyckte det var jobbigt att komma åt knapparna på höger sida av misstag. Men alla andra knappar samt musen som sådan fungerar som den ska, och det är ju mest knapparna på vänster sida som man använder om man spelar FPS-spel likt CS - eller inte spelar alls och bara vill ha en bra mus till datorn, en bra mus blir den dock först då man fixar glappet och köper nya glidplattor till den. Det blir förmodligen billigare att få den lagad av Steelseries eller någon annan kunnig än att att köpa en helt ny i alla fall vilket kostar ca. 640 kr, allt de behöver göra är att sätta i en ny sladd så kan inte tänka mig att det kostar mer än 2-300 kr att laga den. Spelar du saker där du behöver binda saker till höger sida eller är vänsterhänt så är den här musen nog inget för dig. Att knapparna är satte ur funktion är inget man märker av då man använder den, mer än att man inte kommer åt dom av misstag vilket är rätt skönt faktiskt.

Kan hämtas i Växjö eller skickas mot fraktkostnaden, du kan betala när du tagit emot den förutsatt att du är en någorlunda välkänd profil på forumet som varit medlem länge och har många inlägg. Erbjuder detta då många nog tvekar vad gäller att skicka iväg pengar för frakt till någon de inte känner, finns ju många bedragare där ute. Vet inte vad det skulle kosta att skicka den, kartong har jag, bara portot som behövs, runt ca. 50 kr kostar det nog. Men bäst vore om någon hämtade den i Växjö, den som kan hämta har förtur, för slipper helst ordna med en leverans. Den som skriver först blir ny ägare till musen, kommer dock vänta minst en vecka på att någon som vill hämta den skriver, för det blir minst omständligt då det är lite tid och energi som behöver läggas om man behöver skicka den. Kan dock inte tänka mig att intresset är jättestort för denna defekta skapelse.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

"there is no spoone" - tbe matricks

Permalänk
Medlem

Hej! Jag kan ta den mot fraktkostnad om ingen erbjuder sig att hämta
/Devik

Permalänk
Medlem

Tar gärna choklad bollarna

Permalänk

vart i växsjö ungefär finns musen?

Visa signatur

Burken- 6600k och ett 970 Funkar galant :D

Permalänk

@jacobliljestrom: På Öster.

Visa signatur

"there is no spoone" - tbe matricks