Fel vid filöverföring - "Error 0x80070079: The semaphore timeout period has expired"

Permalänk
Medlem

Fel vid filöverföring - "Error 0x80070079: The semaphore timeout period has expired"

Hejsan,

Ja, jag har problem med att föra över filer till en hårddisk jag har anslutit till genom VPN. Eftersom den hårddisken är betydligt större än den jag har i min laptop så vill jag frigöra utrymme på min laptop.

Laptopen är en Asus N56VZ med följande innehåll

* Intel Core i7 3610QM
* 8GB DDR3 @ 798MHz
* Samsung SSD 840 Evo 500GB
* Windows 7 Home Premium 64-bit
* 2048 MB Nvidia GeForce GT 650M

Filerna är av typen iso och den minsta är ca 2,5 GB och den största är ca 4,0 GB (fyra filer totalt).

Det jag har försökt är följande:

* Kopiera alla filer på en gång och klistra in dem i min nätverksdisk
* Kopiera en fil i taget och klistra in dem i min nätverksdisk
* Zippa alla filer och klistra in dem i disken (går inte eftersom zippen blir inte klar, datorn låser sig eller den säger någonting om semaforer igen).
* Zippa en fil i taget (se felet ovan)
* Föra över till USB-minne (datorn låser sig och hård avstängning krävs)
* Före över till molntjänst, i det här fallet Google Drive (går inte eftersom datorn låser sig och hård avstängning krävs).

Ingenting av de ovan nämnda alternativen fungerar. Jag har aldrig varit med om något liknande tidigare, med någon dator.

Efter den "hårda avstängningen" så får jag ett annat meddelande som jag aldrig sett förut, se bifogad bild.

Problemen började för några dagar sedan, i stort sett i samband med att jag lade till en nätverksdisk samt installerade LogMeIn Hamachi.

Hur ska jag göra för att kunna flytta över filerna?

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |