Playstation Now på Pc med Xbox kontroll ?

Permalänk

Playstation Now på Pc med Xbox kontroll ?

tjena, så har hört playstation now kommer till pc, så är riktigt sugen å spela The last of us och Red Dead Redemtion. Om jag förstått rätt så betalar man ungefär 140 spänn i månaden och man får ladda ned alla spel gratis som har ps now ? Fattar jag rätt ? om de är så, tror ni jag kan andvända min Xbox 360 kontroller eller måste jag gå och köpa en Playstation 4 kontroller för typ 500 spänn ? Tacksam för svar

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

tjena, så har hört playstation now kommer till pc, så är riktigt sugen å spela The last of us och Red Dead Redemtion. Om jag förstått rätt så betalar man ungefär 140 spänn i månaden och man får ladda ned alla spel gratis som har ps now ? Fattar jag rätt ? om de är så, tror ni jag kan andvända min Xbox 360 kontroller eller måste jag gå och köpa en Playstation 4 kontroller för typ 500 spänn ? Tacksam för svar

Du laddar inte ner några spel du streamar dem...

Permalänk
Skrivet av jimjans:

Du laddar inte ner några spel du streamar dem...

okej, måste jag ha ett playstation för de eller kan jag bara ha en pc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

okej, måste jag ha ett playstation för de eller kan jag bara ha en pc

Skickades från m.sweclockers.com

PS Now behöver inte PS4.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

PS Now behöver inte PS4.

fyfan va gött, har velat spela The Last of Us skit länge, men måste jag fara å köpa en ps4 kontroll eller kan jag andvända mig xbox360 kontroll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

fyfan va gött, har velat spela The Last of Us skit länge, men måste jag fara å köpa en ps4 kontroll eller kan jag andvända mig xbox360 kontroll

Skickades från m.sweclockers.com

Men playstation now är väl inte igång i Sverigen än? Skall visst gå att använda andra usb kontroller om du använder pc versionen i alla fall.

Permalänk
Skrivet av jimjans:

Men playstation now är väl inte igång i Sverigen än? Skall visst gå att använda andra usb kontroller om du använder pc versionen i alla fall.

så om jag fattar allt rätt, när det kommer ut behöver jag varken ett ps4 eller en ps4 kontroll bara en usb kontroll ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

tjena, så har hört playstation now kommer till pc, så är riktigt sugen å spela The last of us och Red Dead Redemtion. Om jag förstått rätt så betalar man ungefär 140 spänn i månaden och man får ladda ned alla spel gratis som har ps now ? Fattar jag rätt ? om de är så, tror ni jag kan andvända min Xbox 360 kontroller eller måste jag gå och köpa en Playstation 4 kontroller för typ 500 spänn ? Tacksam för svar

Red Dead Redemption finns inte på Playstation Now. Det är f.ö. mest bara en massa skräp och har man någonsin ägt en PS3 har man troligtvis redan spelat de få exklusiva spel som publicerats där.

Skrivet av jimjans:

Men playstation now är väl inte igång i Sverigen än? Skall visst gå att använda andra usb kontroller om du använder pc versionen i alla fall.

Skulle det inte vara möjligt att komma åt tjänsten via VPN? Många använder alternativa konton för att köpa spel via USA/Japan så det borde även vara möjligt att spela via ett brittiskt konto antar jag.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av ågren:

Red Dead Redemption finns inte på Playstation Now. Det är f.ö. mest bara en massa skräp och har man någonsin ägt en PS3 har man troligtvis redan spelat de få exklusiva spel som publicerats där.
Skulle det inte vara möjligt att komma åt tjänsten via VPN? Många använder alternativa konton för att köpa spel via USA/Japan så det borde även vara möjligt att spela via ett brittiskt konto antar jag.

okej men The Last of Us finns iallafall och de gör det värt de, när släpps de i Sverige ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

okej men The Last of Us finns iallafall och de gör det värt de, när släpps de i Sverige ?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är det nog ingen som vet i dagsläget.

Permalänk
Skrivet av jimjans:

Det är det nog ingen som vet i dagsläget.

okej, men tack alla för bra och snabba svar, ha en bra dag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.