Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Förmodligen är du ansluten mot 2,4 Ghz då är det helt ok när det gäller hastighet. Testa däremot 5 Ghz då kommer du få ut 100 utan problem

En bra guide för hur man kan fixa detta snackas om här:

http://www.kjell.com/se/fraga-kjell/teman/poddradio-battre-tr...

Yes, jag sitter enbart på 2.4 eftersom jag får ut ca 5/5 på 5 GHz.. Har provat olika firmwares, configs osv, men inget tycks hjälpa...

Ska lyssna på podden och se om jag får ut något av det! Tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av snekliv:

Har en också en RT-AC66U och kör 100/100 fiber från Telia. Wifi är katastrofalt dåligt hos mig, sitter 20 cm från routern och får ca 45/40...

Lust att dela med dig av din config eller dylikt? Annars flyger den här routern som en frisbee SNARAST!

Jag maxar som sagt uppkopplingen på 100 Mbit, dvs mellan stationär PC och WAN (ethernet-WAN). Givetvis inte alltid eftersom ISP:n inte alltid levererar fullt, men jag kan få upp till 12 MByte/s lite då och då så routern klarar att routa 100 Mbit/s LAN-WAN.

Om jag kopierar filer LAN-Wifi (från min HTPC till min laptop) så ligger jag på mellan 6 och 10 MByte/s, oftast kring 8-9 MByte/s och då kör jag på 2,4GHz bandet och har 3 meter till routern med en betongvägg i mellan. Min laptop brukar visa ca 140 Mbit/s i uppkopplingshastighet och att då få ut 80 Mbit/s i effektiv hastighet är helt ok.

Körde precis en vända Bredbandskollen på min Wifi-anslutna laptop och då fick jag 58 Mbit/s ner och 74 Mbit/s upp, verkar vara rimliga värden.

Vad det gäller routerinställningar så har jag olika SSID på 2,4 och 5 GHz och sen kör jag rätt mycket default settings, förutom att jag stängt av gästnätverk, AI trams, och QOS, dvs allt tjafs som kan krångla är av. IPv6 är också avstängt.

Mitt tips är att du uppdaterar till senaste firmware. Kör en factory reset efter det och sen gör du en enkel inställning med det mesta avstängt. Om det inte funkar efter det så är antingen din router trasig eller så är det strular antingen ditt trådlösa nätverkskort eller kombinationen ditt trådlösa nätverkskort och din router.

Kolla även att du kör på en kanal som är hyfsat ledig. Det finns nån Android app som du kan göra på telefonen som visar rätt vilka trådlösa nätverk du har i närheten och på vilka band dom ligger.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Hej! Jag ska flytta in i en egen lägenhet för första gången nu på lördag... Mycket nytt o tänka på som man inte behövt tänka på tidigare. En utav de sakerna är en router! Kom precis på att det kan vara trevligt att ha trådlöst internet hemma hehe. Jag har dock noll kunskap inom detta ämne. Jag kommer bo i en etta på 42kvm om det spelar någon roll. Internet hastighet kommer vara 100/10. Jag tänkte att jag kanske skall köra på en Apple AirPort Express eftersom att jag använder en massa apple produkter? Vet dock inte om den är utdaterad eller ej.

Permalänk
Medlem

Tjenare. Har kört med en switch trådad för att dela upp anslutningen hittils. Funkat perfekt och inte haft anledning för oro. Nu är den körd efter en liten olycka vid städning och det är dags att köpa ny.

Så tänkte mig en billig router, runt 5-700 + någon hundralapp om funktionerna verkligen gör det värt det. Behöver inte ha trådlöst men skadar ju inte om den har, enda anledningen till det är väl att spara lite på mobildatan men det är absolut inget problem med bara trådat.

Kör på stadsnät via Teknikbyrån/IP-only just nu och läste tidigare I tråden att routern inte kan ha ett modem I sig så eftersom jag har absolut noll koll vad gäller nätverkslösningar tänkte jag väl att det är bäst att ta hjälp här istället för att få en ny brevpress I brevlådan jag behöver skicka tillbaka.

Kommer enbart ha 2 datorer anslutna via trådat, och någon laptop och telefon via wifi. Behöver inget direkt fancy sålänge det funkar så.

Några tips vad som är prisvärt just nu och bör funka?

Anslutningen kommer från en liten grej I väggen som sköter både IP-telefoni och bredband. Det är direkt till en ethernet ingång i väggen > liten dosa som delar upp ip-telefoni och bredband > switch/router.
Iom att det går direkt till en switch efter väggen så antar jag att jag inte behöver en modem-kombo router.
100/100 lina, spelar och laddar ner. Men som sagt - stationära datorer kommer köras trådat.

Permalänk
Medlem

Tjena, jag har precis dragit in fiber i lyan. 130kvm villa.
Kommer köra på Bahnhof 100/100. Min fråga är därför vilken router som passar bäst för mig? Spelar/streamar/tankar på ca 5-6 enheter på wifi:n.
Så hade tänkt mig runt 500-600 kr, kan möjligen tänka mig gå nån hundring upp om det är nåt extraordinärt!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hochen:

Tjena, jag har precis dragit in fiber i lyan. 130kvm villa.
Kommer köra på Bahnhof 100/100. Min fråga är därför vilken router som passar bäst för mig? Spelar/streamar/tankar på ca 5-6 enheter på wifi:n.
Så hade tänkt mig runt 500-600 kr, kan möjligen tänka mig gå nån hundring upp om det är nåt extraordinärt!

Tack på förhand!

Har du investerat i fiber kan det vara värt att lägga till lite extra för att få det att funka utan problem. Köp Asus AC68U eller motsvarande så kommer det att rulla på utan problem i många år framöver! Dessutom med täckning i hela villan. Sitter på samma men med 200kvm och router i mitten av huset

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Sådär, då var min Netgear WNR3500L finito. Att köpa usb->serial-kablage är inte värt pengarna och jag känner att en uppgradering är på sin plats. Någon som kan komma med något bra förslag?

Nätverket ska främst ta sig an två stationära datorer via trådad anslutning. Att den klarar 100mbit utan problem från internet till det lokala nätverket ser jag som en självklarhet.
Ska också hålla i anslutningen för trådlösa enheter i form av laptop (N) och mobiltelefon (AC).
Ytan är en lägenhet på ca 40kvm.

Var relativt nöjd med min netgear men det trådlösa var riktigt dåligt. Jag vill ha en stabil router som klarar av hög throughput trådat, får gärna ha bra prestanda via USB och wifi. Budget tänkte jag lägga som max 5000 om det nu är värt att lägga så mycket för att få någonting bra.

Har kollat på Linksys EA9500. Den har åtta portar vilket jag gillar, dock är den otroligt stor och klumpig samt antagligen "onödigt snabb" på wifin för det jag skulle använda den för.
Jag spelar inte via laptopen utan surfar mest och lite streamning på det. Är dock bra om det smärtfritt går att spela med wifi-anslutningen.

Har även kollat på Ubnt men känner mig lite osäker på vad man ska välja och vad exakt man behöver för att det ska fungera.

Linksys WRT1900ACS AC1900 känns också intressant trots färgschemat

Finns också ganska många nätverk runt omkring då lägenheten ligger i ett bostadskomplex.

EDIT: i all hast slog jag till på R7000 för 1111:- http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2281571

Permalänk

Netduma R1

Någon som har en Netduma r1 router och kan ge lite info? Det är ju som jag förstått det en ganska ordinär router med en bra mjukvara där man kan filtrera efter pingtider och geografiskt läge.

Lär vara bra för p2p-spel som FIFA och NHL I guess?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 | Processor: AMD Ryzen 5 5600 |
RAM: 32 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | Grafikkort: Radeon™ RX 6700 XT MECH 2X 12G OC | Chassi: Montech X3 Mesh | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Hdd: 1TB WD Blue SN550 NVMe| Speldisk: Kingston NV2 2TB| Monitor: Gigabyte G32QC 32"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thofiman:

Sådär, då var min Netgear WNR3500L finito. Att köpa usb->serial-kablage är inte värt pengarna och jag känner att en uppgradering är på sin plats. Någon som kan komma med något bra förslag?

Nätverket ska främst ta sig an två stationära datorer via trådad anslutning. Att den klarar 100mbit utan problem från internet till det lokala nätverket ser jag som en självklarhet.
Ska också hålla i anslutningen för trådlösa enheter i form av laptop (N) och mobiltelefon (AC).
Ytan är en lägenhet på ca 40kvm.

Var relativt nöjd med min netgear men det trådlösa var riktigt dåligt. Jag vill ha en stabil router som klarar av hög throughput trådat, får gärna ha bra prestanda via USB och wifi. Budget tänkte jag lägga som max 5000 om det nu är värt att lägga så mycket för att få någonting bra.

Har kollat på Linksys EA9500. Den har åtta portar vilket jag gillar, dock är den otroligt stor och klumpig samt antagligen "onödigt snabb" på wifin för det jag skulle använda den för.
Jag spelar inte via laptopen utan surfar mest och lite streamning på det. Är dock bra om det smärtfritt går att spela med wifi-anslutningen.

Har även kollat på Ubnt men känner mig lite osäker på vad man ska välja och vad exakt man behöver för att det ska fungera.

Linksys WRT1900ACS AC1900 känns också intressant trots färgschemat

Finns också ganska många nätverk runt omkring då lägenheten ligger i ett bostadskomplex.

EDIT: i all hast slog jag till på R7000 för 1111:- http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2281571

Köp en https://www.ubnt.com/unifi-routing/usg/
Och en https://www.ubnt.com/unifi-switching/unifi-switch-8-150w/ alt. https://www.ubnt.com/unifi-switching/unifi-switch-16-150w/
eller en stor https://www.ubnt.com/unifi-switching/unifi-switch/
ett valfritt antal https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lite/
Sen kan du glömma bort ditt nätverk för nu har ett som bara funkar och funkar
jag använder bara Ubiquiti produkter hemma grymt nöjd allt bara funkar år efter år
Inte de billigaste alternativet kanske men kvallitet kostar.
Annars så kan man ju köpa sig lite problem typ Asus , Linksys med stora flashiga antenner och tvivelaktig funktion

Permalänk
Skrivet av zorro_66:

Köp en https://www.ubnt.com/unifi-routing/usg/
Och en https://www.ubnt.com/unifi-switching/unifi-switch-8-150w/ alt. https://www.ubnt.com/unifi-switching/unifi-switch-16-150w/
eller en stor https://www.ubnt.com/unifi-switching/unifi-switch/
ett valfritt antal https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lite/
Sen kan du glömma bort ditt nätverk för nu har ett som bara funkar och funkar
jag använder bara Ubiquiti produkter hemma grymt nöjd allt bara funkar år efter år
Inte de billigaste alternativet kanske men kvallitet kostar.
Annars så kan man ju köpa sig lite problem typ Asus , Linksys med stora flashiga antenner och tvivelaktig funktion

Helt inne på att byta ut allt jox hemma till Ubiquiti oxå. Vad är fördelen att köpa en Security Gateway motför en ER-L? Min tanke vara att sätta en Lite i källaren och sen till min gamla 8-portars tp-linkswitch och koppla den till alla nätverksuttag i huset och de ap som kommer att behövas. Inget behov av flera LAN. Ok lösning?

Permalänk
Medlem

Kommer uppgradera till 1000/1000. är mest ansluten med min mba och 3 telefoner samt surfplatta. har en budget på 1500. bor i en liten 2a om det är till någon hjälp.

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Skrivet av joeldeluxe:

Har du investerat i fiber kan det vara värt att lägga till lite extra för att få det att funka utan problem. Köp Asus AC68U eller motsvarande så kommer det att rulla på utan problem i många år framöver! Dessutom med täckning i hela villan. Sitter på samma men med 200kvm och router i mitten av huset

Hej alla!

Har också fixat 100/100 genom Bahnhof som Hochen här ovan! Tycker att 1700 kronor för en Asus RT-AC68U låter dyrt, eller behövs det för att krämma ut allt?
Kommer att ha datorn ansluten genom kabel, sedan flickvännens laptop och mobil på wifi, ifall det påverkar att jag har färre enheter anslutna. Streamar till Twitch så vill att routern ska klara av den biten. Behöver inte lång täckning av wifi'n kan jag nämna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lycomania:

Hej alla!

Har också fixat 100/100 genom Bahnhof som Hochen här ovan! Tycker att 1700 kronor för en Asus RT-AC68U låter dyrt, eller behövs det för att krämma ut allt?
Kommer att ha datorn ansluten genom kabel, sedan flickvännens laptop och mobil på wifi, ifall det påverkar att jag har färre enheter anslutna. Streamar till Twitch så vill att routern ska klara av den biten. Behöver inte lång täckning av wifi'n kan jag nämna.

Denna är bra också http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2281571, beror på om du vill ha ut 1Gb/s i det trådade nätet eller inte.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Lycomania:

Hej alla!

Har också fixat 100/100 genom Bahnhof som Hochen här ovan! Tycker att 1700 kronor för en Asus RT-AC68U låter dyrt, eller behövs det för att krämma ut allt?
Kommer att ha datorn ansluten genom kabel, sedan flickvännens laptop och mobil på wifi, ifall det påverkar att jag har färre enheter anslutna. Streamar till Twitch så vill att routern ska klara av den biten. Behöver inte lång täckning av wifi'n kan jag nämna.

Räcker med en Asus RT-AC66U för det. Finns annars på Siba nu för 990:-

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Denna är bra också http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2281571, beror på om du vill ha ut 1Gb/s i det trådade nätet eller inte.

Skrivet av cokeman 1337:

Räcker med en Asus RT-AC66U för det. Finns annars på Siba nu för 990:-

Tack för tipsen guys! Plockar upp Asus RT-AC66U, ser ut att ha fått bra betyg! Det absolut viktigaste för mig är att det fungerar så bra som möjligt med kabel in i routern. Ska köpa ny dator nu också, vad för moderkort/ nätverkskort bör jag plocka upp som samarbetar bra med Asus RT-AC66U? Ska ha en PC.

Är längden på nätverkskabel och fabrikat avgörande för kvaliteten?

Är där något annat man borde tänka på?

Tack för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av Lycomania:

Tack för tipsen guys! Plockar upp Asus RT-AC66U, ser ut att ha fått bra betyg! Det absolut viktigaste för mig är att det fungerar så bra som möjligt med kabel in i routern. Ska köpa ny dator nu också, vad för moderkort/ nätverkskort bör jag plocka upp som samarbetar bra med Asus RT-AC66U? Ska ha en PC.

Är längden på nätverkskabel och fabrikat avgörande för kvaliteten?

Är där något annat man borde tänka på?

Tack för hjälpen!

Satsa på ett moderkort med Intel Nätverkskort, de är bättre än konkurrenterna. Undvik absolut killer NIC då det är mycket problem med minnesläckor i de drivrutinerna.

De flesta kablar nu verkar vara enligt cat 6 standarden och då ska man kunna ha upp till 100 meter med gigabit Ethernet.

Annat att tänka på kan vara att man behöver få in drivrutinen till nätverkskortet på något sätt. USB minne brukar vara smidigast tycker jag.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk

Har Bredbandsbolagets senaste router modell och kör VPN på BB med 250/100 lina. Har dock lite svårt att få ut den maximala hastigheten. Efter hjälp ifrån VPN leverantören så fick jag en alternativ konfiguration som fick upp hastigheten rätt hyffsat, men den är ändå inte riktigt där. Klarar BB's routrar 250/100 med krypterad traffik ifrån VPN? Routern i sig har ingen dekrytering eller krypteringsfunktion vad jag vet, utan det är väl datorn som ska ordna med det?

Behöver jag skaffa ny router, eller var kan felet ligga? Är dock rätt säker på att det inte är VPN leverantören som flaskar då servern jag ligger på är nästintill underanvänd.

Permalänk
Skrivet av Milky Way:

Satsa på ett moderkort med Intel Nätverkskort, de är bättre än konkurrenterna. Undvik absolut killer NIC då det är mycket problem med minnesläckor i de drivrutinerna.

De flesta kablar nu verkar vara enligt cat 6 standarden och då ska man kunna ha upp till 100 meter med gigabit Ethernet.

Annat att tänka på kan vara att man behöver få in drivrutinen till nätverkskortet på något sätt. USB minne brukar vara smidigast tycker jag.

Otroligt att de kan leverera med upp till 100 meter. Har fixat ett par cat 6 av olika storlek nu. Nu återstår bara dator Tack för hjälpen!

Permalänk

Har fått i uppdrag att hitta en ny router till min mor och far, de bor i en villa med ca 250kvm boyta och har en 100/100 och de använder mestadels det trådlösa så god räckvidd och hastighet över wifi är det som efterfrågas.

De hade tänkt sig ca 800:- så tar gärna emot tips i den prisklassen, tror ni utifrån deras behov att det behövs en dyrare router så får ni gärna tipsa även om sådana som överstiger budgeten.

Tack på förhand!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7-6700K 4.0ghz l Kylare: Noctua NH-D15 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1080 8GB SC l Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming
Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB 3000mhz l Lagring: Samsung SSD 750 EVO 500GB, WD Green 3TB l Chassi: Fractal Design R3
Skärm: Acer 27" XB270H 144hz Nätagg: Seasonic s12ii 620w

Permalänk
Medlem

Vilken router/firewall får jag just nu bäst prestanda för pengarna? Har inget behov av en massa flashiga antenner och "gaming" design. har en RT-AC66U just nu som jag tror är trasig och den känns rätt gammal vid det här laget.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite för en fråga om nätverkskabel (Onödigt med en helt ny tråd). Jag har en flat Cat 6 som jag gärna skulle vilja böja lite mer än 90 grader, skarp kurva. Hur mycket och hur hårt kan man böja en kabel? Kan den skadas eller så? Uppenbart är den ju inte lika känslig som en fiberkabel, men hur mycket veck pallar en TP-kabel?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Har en Linksys E2000 med Tomato-firmware. Bahnhof 100/10 kommer att köras i nya lägenheten. Vill använda någon form av VPN. Är min router för seg för att detta ska fungera väl? Vad blir konsekvenserna? Bör jag köpa en nyare router?

Kommer nog att nöja mig med PPTP-kryptering om det spelar roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nosilica:

Har en Linksys E2000 med Tomato-firmware. Bahnhof 100/10 kommer att köras i nya lägenheten. Vill använda någon form av VPN. Är min router för seg för att detta ska fungera väl? Vad blir konsekvenserna? Bör jag köpa en nyare router?

Kommer nog att nöja mig med PPTP-kryptering om det spelar roll.

Prova så märker du om det inte fungerar, tänk på att vpn sänker hastigheten. Inga konsekvenser mer än du kanske inte får ut full hastighet (men med vpn tappar du lite också).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Hej på er! Jag har äntligen bestämt mig för att göra mig av med min gamla router, en zyxel nbg420n. Jag har 100/100 bredband och tv från telia. Jag kör mobil, bärbar dator och skrivare på trådlösa nätverket och ps3 kör jag med kabel. Har inga höga krav överhuvudtaget då jag inte laddar ned film längre och mina dagar som gamer är förbi. Nu blir det netflix och liknande avancerat. Sitter i en etta på 46 kvm så det är inga stora avstånd vi talar om. Jag tror att i princip de flesta routrar duger men jag vill dubbelkolla innan jag köper en ny. Det stora problemet jag har med min nuvarande router är att den kopplar ned(idle timeout), vilket inte går att lösa såvitt jag förstått det. WPA2 har jag kört med tidigare. Så, finns det någon vänlig själ där ute som kan säga vilken är den enklaste routern man kan köpa som passar mina ändamål?

Permalänk
Medlem

vad är det för skillnad på en dyare router för 1000kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1291082
och en billigare för 400
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3000165

Jag har skaffat 100/100 lina och jag vill att alla enheter får den hastigheten. Jag vill gärna att 2 olika enheter ska kunna nyttja internet samtidgt utan att den ena enheten stryps av att routern säckar ihop. Med andra ord vill jag kunna lira spel samtidigt som netflix rullar.

Räcker det med den billiga eller behöver man den dyrare?

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, duger denna kabel mellan router och fiber?

http://www.clasohlson.com/se/N%C3%A4tverkskabel-CAT-6-Exibel/...

Behöver en något längre kabel så jag kan flytta på routern. Tänkte helst köpa idag så därav valet av butik.

Jag har en asus 68:a med 100/100 lina.

Permalänk

@Elektron: den blir jättebra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Snabb fråga, duger denna kabel mellan router och fiber?

http://www.clasohlson.com/se/N%C3%A4tverkskabel-CAT-6-Exibel/...

Behöver en något längre kabel så jag kan flytta på routern. Tänkte helst köpa idag så därav valet av butik.

Jag har en asus 68:a med 100/100 lina.

Bör fungera Spelar ingen roll vilken du egentligen köper, är möjligen kvalitén och hur många kablar som är kvalitetssäkrade.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubben141:

@Jimemy: den blir jättebra.

Skrivet av Broken-arrow:

Bör fungera Spelar ingen roll vilken du egentligen köper, är möjligen kvalitén och hur många kablar som är kvalitetssäkrade.

Tack. Jag köpte kabeln, 10 meter. Provade hastigheten innan jag bytte kabel och sedan efter och fick i stort sett samma resultat.
Nu ska jag bara dra fast kabeln så slipper dottern ha en router i sitt rum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Tack. Jag köpte kabeln, 10 meter. Provade hastigheten innan jag bytte kabel och sedan efter och fick i stort sett samma resultat.
Nu ska jag bara dra fast kabeln så slipper dottern ha en router i sitt rum.

Varför är det dåligt om man har en router i sitt rum dock? Eller jag missförstod nåt

Om du fick längre kabel och hastigheten blev inte långsammare det är bra ju, den nya kabeln är troligtvis av bättre kvalitet då.