Permalänk
Medlem

NetAtOnce Fiber

Hejsan!
3år har snart gått och de börjar närma sej på allvar med inkoppling av Fiber här i byggden. Föreningen har förhandlat fram otroligt bra pris på Net At Once 200/200 och me basutbud på tv å telefon. Pris nått på 250kr.

Hur som helst så tänker ja välja 1gbit pipan. Men hör läst diverse negativt om just denna leverantör av internet. Nån här som har detta idag och kan yttra sej i frågan?

Va ett (öppet fibernät) så antar jag skulle kunna välja andra leverantörer oxå om de skulle suga. Men som sagt skulle vilja höra erfarenheter av uppkopplingen.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag kör med netatonce sedan 3 månader tillbaks. Har 100/100 via svenska stadsnät. Har funkat kanon under den tiden i alla fall. Full fart mot bredbandskollen och speedtest. Sen hur support och sånt funkar vet jag icke.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Några mer erfaranheter?

Permalänk
Medlem

http://m.sweclockers.com/forum/trad/1306177-netatonce-kryddar...
Verkar inte ha så bra router då den är väldigt låst samt att 1 Gbit-tjänsten verkar sådär.

Permalänk
Medlem

@coopish: Allt läst dedär. Men det är rätt gamla inlägg och så där. Men får la hoppas på de fått ordning på grejerna!

Samt att 1Gbit uppkopplingen är ett måste för min del.
Och tar förgivet att de levererar rejält!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kungen84:

@coopish: Allt läst dedär. Men det är rätt gamla inlägg och så där. Men får la hoppas på de fått ordning på grejerna!

Samt att 1Gbit uppkopplingen är ett måste för min del.
Och tar förgivet att de levererar rejält!

Jag kör Bahnhof 1000/1000mbit och kan starkt rekommendera dem, om du kan välja Bahnhof så gör det!

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Avstängd

Har 1000/1000 med NAO men kommer bara i närheten av den farten med BBK eller Speed Test Net. Den verkliga hastigheten är mellan 200 och i bästa fall 500. Upp är den riktiga hastigheten 50 Mbps någon gång 70 Mbps. Mätningar baserade på ett års användning.

Rekomenderar inte Net at Once då man blir enormt inlåst till deras router och kör du egen får du dubbla NAT med de problem som det medför. Krånglar rätt mycket även om man PF bägge routrarna. Men i valet mellan 100/10 Telia och Net at Once så får man mer för pengarna hos Net at Once om man nu inte gillar Telias IPTV skarpt.

Så här kan en PF behöva se ut.
PF port 60 från NaO routern till din routers ip den får av NaO router.
PF samma port igen i den egen router.
Ha upn påslaget i bägge routrarna.

Permalänk
Avstängd

Jäkla skitföretag, enligt mig. Bra fart och stabil uppkoppling men.. #15635169

Permalänk
Medlem

Några mer

Har vi några mer som anslutit sig till dessa?

Kommer att få fibern te våren nu och nervös att det är rene skiten

Permalänk
Avstängd

@Kungen84: Jag har inte lidit och haft fiber från dem länge. Inte mycket till inställningar i deras grejer men fungerar bra.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Jag har haft dom sen i maj nu. Funkat bra. Haft nertid på 1 timma vad jag vet. Ligger stabilt på 97/97MBit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Okej! Låter bra! Bra svarstider? Ingen som har deras gbit tjänst?

Skrivet av zyberbob:

Jag har haft dom sen i maj nu. Funkat bra. Haft nertid på 1 timma vad jag vet. Ligger stabilt på 97/97MBit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Kungen84:

Skrivet av Kungen84:

Okej! Låter bra! Bra svarstider? Ingen som har deras gbit tjänst?

Sverige

England

USA

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Okej! Inge vidare siffror utanför sverige

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungen84:

Okej! Inge vidare siffror utanför sverige

Det är normalt att hastighet går ner, särskilt mot t.ex USA, så kommer inte spela någon större roll vilken leverantör du har då.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kungen84:

Okej! Inge vidare siffror utanför sverige

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av VexedRelic:

Det är normalt att hastighet går ner, särskilt mot t.ex USA, så kommer inte spela någon större roll vilken leverantör du har då.

Tänk också på att latensen beror på avståndet, fiber går sällan snabbare än 0,7C.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Tänk också på att latensen beror på avståndet, fiber går sällan snabbare än 0,7C.

Lust att göra ett speedtest igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kungen84:

Lust att göra ett speedtest igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menar du ? Jag kör Telia hemma men det jag syftar på är att latensen främst beror på avståndet och att den inte brukar bli lägre än om man räknar på avståndet och en fart på 0,7C, fiber ger faktiskt högst latens och radio lägst, koppar ligger rätt nära radio.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1126874-posta-din-hasti...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Usel fart hemma med 1000/1000 även direkt från routern. Hoppas det är kortvarigt. Tyvärr har de inte en fungerande kundtjänst på helgerna.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Usel fart hemma med 1000/1000 även direkt från routern. Hoppas det är kortvarigt. Tyvärr har de inte en fungerande kundtjänst på helgerna.

http://www.speedtest.net/result/4927013109.png

Något måste de spara in på!

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrusE:

Något måste de spara in på!

Aha, därför de är rätt billiga. Har fungerat bra annars i ett år.

Fungerar som det ska nu morgonen efter, så något har de helgarbetat med

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Mina erfarenheter av Netatonce

http://nao.vindevag.com/

Permalänk
Medlem

Några nya användare av NAO 1gbit tjänst som kan delge era upplevelser här? Samt att köra speedtest så man kan få se svarstider o dyligt.

mvh

Permalänk
Medlem

Har NAO genom stadsnätet i Kungsbacka, tyvärr bara 100/100 så kan inte delge några gbit resultat. Men något flaskar helt klart speciellt på kvällarnas "internet användings peaken". Annars är jag jättenöjd med prestanda och kundservice.

Visa signatur

¤ Myllox ¤

# NZXT H510 # Corsair RMx 850 # Windows 11 Pro 64bit # i5-13500X # ASUS TUF GAMING B760-PLUS WIFI D4 # 16GB Trident Z Neo @ 3600 # 970 EVO NVMe 500GB # Noctua NH-U12A Chromax Black # Gigabyte RTX3070 Eagle# Acer Predator XB237U 1440p@170hzT # Kuriosabild: RX580 8GB Dual OC [noctua mod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av beacon:

Mina erfarenheter av Netatonce

http://nao.vindevag.com/

Har läst igenom det och kan bara säga starkt jobbat, jag personligen skulle tänkt igenom det en eller två gånger innan jag tecknar något med NAO.

Permalänk
Medlem

Hur har de gått med er som har 1Gbit tjänsten? har 1gbit inom 14dagar nu och är nyfiken. Pasta nå speedtest är ni snälla

Permalänk
Medlem
Skrivet av beacon:

Mina erfarenheter av Netatonce

http://nao.vindevag.com/

Ska följa ditt ärende, detta var väldigt intressant. Sitter själv mitt uppe i ett pågående Fiberförening projekt

Skrivet av Kungen84:

Hur har de gått med er som har 1Gbit tjänsten? har 1gbit inom 14dagar nu och är nyfiken. Pasta nå speedtest är ni snälla

Du verkar redan inställd på NAO och verkar dessutom bara vara intresserad av de kommentarer som skriver att NAO är kanon, har du ens läst något av det negativa?

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem

@Cr0wl3y:

Ursäkta? Kan inte få annat än NAO och vill höra både ris o ros såklart av er. Lite därför jag efterfrågar lite speedtest o pingtider.

Men fine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungen84:

Hejsan!
3år har snart gått och de börjar närma sej på allvar med inkoppling av Fiber här i byggden. Föreningen har förhandlat fram otroligt bra pris på Net At Once 200/200 och me basutbud på tv å telefon. Pris nått på 250kr.

Hur som helst så tänker ja välja 1gbit pipan. Men hör läst diverse negativt om just denna leverantör av internet. Nån här som har detta idag och kan yttra sej i frågan?

Va ett (öppet fibernät) så antar jag skulle kunna välja andra leverantörer oxå om de skulle suga. Men som sagt skulle vilja höra erfarenheter av uppkopplingen.

Tack på förhand

Skrivet av Kungen84:

@Cr0wl3y:

Ursäkta? Kan inte få annat än NAO och vill höra både ris o ros såklart av er. Lite därför jag efterfrågar lite speedtest o pingtider.

Men fine.

Du skrev i ditt första inlägg att du hade öppet fiber och ville veta hur NAO är för att du hade läst diverse negativt, så varför ställa frågan om du inte vill ha svaret? Du gör givetvis som du vill men underligt att fråga på det sättet om upplevelser när man redan bestämt sig och bara vill veta folks testresultat.

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av beacon:

Mina erfarenheter av Netatonce

http://nao.vindevag.com/

Oj, efter att ha läst detta hade jag aldrig valt NAO. Hade hållt mig så långt borta från dessa skämtare som det bara går.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800X | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair Vengence LPX 32GB 3200MHz | Fractal Design Meshify S2 | Fractal Design Celsius S36 | ASUS GeForce RTX 2080 Ti | Corsair Force MP600 1TB + Sandisk Ultra II SSD 480 GB + Western Digital Red 3 TB |