Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får extremt många draws? På de sista 10 matcherna så har 5 blivit oavgjorda.. Det känns lite tråkigt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Är det bara jag som får extremt många draws? På de sista 10 matcherna så har 5 blivit oavgjorda.. Det känns lite tråkigt...

Skickades från m.sweclockers.com

Bara fått 3st. däremot väldigt många förluster sedan placment. gått från 2959 till 2600

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: Lira någon dag? Läste att ni var ett gäng 30åringar Newae#2645

Permalänk
Medlem

En video när jag och mina gamingpolare lirar. Helt värdelös på att edita så jag klippte och klistrade lite bara, ingen "360 noscope edit" dvs.
Vi lirade i säsong 1 i 60+ ligan och i PTR för season 2 var vi runt 3400. Ej hunnit placement ännu..

https://www.youtube.com/watch?v=PYJd1gTlKpc

Kul att hitta hit förövrigt! Hur seriösa är ni som lirar från SweClockers? Är det allt mellan himmel och jord eller är ni seriösa som få?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Lyckades få 5-5 i slutändan så det får väl vara ok. Körde två matcher sen också men det gick katastrof. Sista matchen var jag tank med 5 dps...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vann de 2 sista matcherna av placement och placerade mig i platinum 2501 så det var i princip så när man kunde komma, men ändå...slipper droppa ner i guld. Har klättrat upp till 2622 efter ett tio-tal matcher spelade. Mitt mål med S2 är att nå samma rank som jag var i S1 (56) så...2800 något siktar jag på, just nu.

Vill gärna klättra mer, men vet inte om jag kan det

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad det nya ranksystemet skulle förbättra, låg kring 47-56 säsong 1 och ligger liknande nu dvs ca 24xx-25xx.

Lyckades ha en jäklar timing här om dagen när jag spelad!

https://youtu.be/jaD0l9pDohw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larskrister:

Jag förstår inte riktigt vad det nya ranksystemet skulle förbättra, låg kring 47-56 säsong 1 och ligger liknande nu dvs ca 24xx-25xx.

Lyckades ha en jäklar timing här om dagen när jag spelad!

https://youtu.be/jaD0l9pDohw

Haha, jäklar. Den var grym!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larskrister:

Jag förstår inte riktigt vad det nya ranksystemet skulle förbättra, låg kring 47-56 säsong 1 och ligger liknande nu dvs ca 24xx-25xx.

Lyckades ha en jäklar timing här om dagen när jag spelad!

https://youtu.be/jaD0l9pDohw

Haha, vilket drömläge! Underbart!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

@elkeR @Wiczor Kul att ni gillar det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larskrister:

Jag förstår inte riktigt vad det nya ranksystemet skulle förbättra, låg kring 47-56 säsong 1 och ligger liknande nu dvs ca 24xx-25xx.

Lyckades ha en jäklar timing här om dagen när jag spelad!

https://youtu.be/jaD0l9pDohw

"nice q potg man"

Snyggt!

Permalänk
Medlem

Polarn och jag har stora problem att hamna med vettigt folk. Flera games i rad har vi haft folk som vägrar lyssna på laget och väljer (för situationen) helt fel gubbe.

Senaste gamet hamnade vi med denna herre på capture point. Helt värdelöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Polarn och jag har stora problem att hamna med vettigt folk. Flera games i rad har vi haft folk som vägrar lyssna på laget och väljer (för situationen) helt fel gubbe.

Senaste gamet hamnade vi med denna herre på capture point. Helt värdelöst.

http://image.prntscr.com/image/0a36afe1f58147b4b689a875311f95cc.png

Haha, bara jag som blir provocerad av att personen har högre SR än en själv?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Haha, bara jag som blir provocerad av att personen har högre SR än en själv?

Skickades från m.sweclockers.com

nej jag blev också upprörd

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hur går det för er fellas överlag? Solo que?

Jag vet inte hur mycket längre jag orkar. Jag älskar verkligen själva spelet men jag kommer liksom ingenstans. Har gått från 2490 -> 2150 -> 2498 -> 2300 där jag är nu ungefär. Jag var alltså 2pts från Platinum och föll ner till 2300.

Folk är generellt helt urusla när det kommer till att bygga ett lag. Har inga krav på att vi ska vara kompisar men en riktig tank och en healer eller två är ju rätt standard. Eller om deras genji fullständigt mördar oss kanske någon ska byta till Winston. Folk vill inte anpassa sig utan de vill spela bastion/Torbjörn/hanzo.

Jag har inga IRL vänner som spelar och jag känner mig ändå rätt duktig men ingen vill lira med en 2200-2300.

Grabbar, livet ni vet

Permalänk
Skrivet av Wiczor:

Är det bara jag som får extremt många draws? På de sista 10 matcherna så har 5 blivit oavgjorda.. Det känns lite tråkigt...

Skickades från m.sweclockers.com

Har faktiskt aldrig fått en enda draw, fick varken en enda i placement eller ur de matcher jag spelat i S2 (är 27 stycken tydligen) Hört om folk som fått 6 av sina placements som draws, men när jag kör (solo Q för de mesta) blir det antingen laget som aldrig hört uttrycket team composition förut, eller laget som är i perfekt synk där inget kan gå fel.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Hur går det för er fellas överlag? Solo que?

Jag vet inte hur mycket längre jag orkar. Jag älskar verkligen själva spelet men jag kommer liksom ingenstans. Har gått från 2490 -> 2150 -> 2498 -> 2300 där jag är nu ungefär. Jag var alltså 2pts från Platinum och föll ner till 2300.

Folk är generellt helt urusla när det kommer till att bygga ett lag. Har inga krav på att vi ska vara kompisar men en riktig tank och en healer eller två är ju rätt standard. Eller om deras genji fullständigt mördar oss kanske någon ska byta till Winston. Folk vill inte anpassa sig utan de vill spela bastion/Torbjörn/hanzo.

Jag har inga IRL vänner som spelar och jag känner mig ändå rätt duktig men ingen vill lira med en 2200-2300.

Grabbar, livet ni vet

Känner igen det där, jag landade ganska exakt på 2500 efter placement (kom upp till 61 utan problem i S1, och då spelade jag mycket med kompisar som inte ens visste vilka ults alla heroes hade), så tyckte att det inte borde vara några problem att komma vidare, men det hänger såå mycket på laget man hamnar i. Också spelat med 3-4 man premades den här säsongen, men är fortfarande folk man inte direkt kan få igång några taktiker med (eller ens syncade ults), så har åkt mycket upp och ner, men är nu nästan uppe i 2600 i alla fall.

När jag spelar comp vill jag ju helst hamna ett lag som vill jobba tillsammans lika mycket som jag, men en del av kompisarna känner mest att taktiken "skjut på dem" räcker nog...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Hur går det för er fellas överlag? Solo que?

Jag vet inte hur mycket längre jag orkar. Jag älskar verkligen själva spelet men jag kommer liksom ingenstans. Har gått från 2490 -> 2150 -> 2498 -> 2300 där jag är nu ungefär. Jag var alltså 2pts från Platinum och föll ner till 2300.

Folk är generellt helt urusla när det kommer till att bygga ett lag. Har inga krav på att vi ska vara kompisar men en riktig tank och en healer eller två är ju rätt standard. Eller om deras genji fullständigt mördar oss kanske någon ska byta till Winston. Folk vill inte anpassa sig utan de vill spela bastion/Torbjörn/hanzo.

Jag har inga IRL vänner som spelar och jag känner mig ändå rätt duktig men ingen vill lira med en 2200-2300.

Grabbar, livet ni vet

jag har gått från 2959 till 2500 och nu är jag på 2650. polaren blev precis Diamond, vi började på samma sr. han verkar tydligen vara lite vassare. lite avis

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Så kom jag över 2500... sen två raka förluster. Sen tredje matchen vaknade mitt barn och jag var tvungen att hoppa ur. Nu är jag väl nere på 2350. Ugh, småbarn och spelande är en skör tillvaro.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Så kom jag över 2500... sen två raka förluster. Sen tredje matchen vaknade mitt barn och jag var tvungen att hoppa ur. Nu är jag väl nere på 2350. Ugh, småbarn och spelande är en skör tillvaro.

Hemskt det där.. Få gånger jag faktiskt spelar ensam just pga den anledningen

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Hade en jäkligt dryg match ikväll, en spelare loggade spelare loggade bara ut och in hela matchen. De andra spelade bra och vi klarade nästa få en draw men 5vs6 blir jäkligt svårt. Kändes verkligen som om att vi hade kunnat vinna annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

5 draws, 4 losses och 1 win på mina placement matches...
Trodde verkligen jag skulle hamna i helvetet efter det men verkar inte som blizz bryr sig så mycket om resultatet från mardröms teams för fick guld rank ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Six:

5 draws, 4 losses och 1 win på mina placement matches...
Trodde verkligen jag skulle hamna i helvetet efter det men verkar inte som blizz bryr sig så mycket om resultatet från mardröms teams för fick guld rank ändå.

Det är ju ändå skönt. Tror att man hamnar mellan 2000 och 3000 i rating baserat på hur placement går. Skulle man annars ha otur och möta topplag, få nån DC och förlora alla och få under 1000 i rating så skulle man ju aldrig hinna upp till en vettig nivå utan helt enkelt "fastna" där nere resten av säsongen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Hade en jäkligt dryg match ikväll, en spelare loggade spelare loggade bara ut och in hela matchen. De andra spelade bra och vi klarade nästa få en draw men 5vs6 blir jäkligt svårt. Kändes verkligen som om att vi hade kunnat vinna annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta hände igår igen, kollade lite vad som hände och det verkar som om att om en i laget får DC efter att första rundan i en comp. är avklarad så ersätts inte den spelaren sen utan man får nöja sig med 5vs6 - helt åt helvete!

Matchen igår så gav laget jag spelade med bara upp och stod i vår spawn tills vi hade förlorat så kunde inte göra så mycket för att ändra det faktum att vi skulle förlora...

Permalänk
Medlem

Jag experimenterade lite med mitt andra konto, lät syrrans barn spela på det, alla placements och games efter det. 0-10 placement (detta kontot var rankat 59 första season efter placement, sen spelades det ner till rank 40 i lustet av season)

Hamnade på 2100 lr något, sen spelade syrrans ungar ner det till 1330.

Ëfter det tog jag över, var nyfiken på hur det fungerar.
Så ja man kan inte droppa ur sin tier man en gång fått, vilket är löjligt dåligt. Ligger man typ 1000 rating under sin nuvarande tier ska man förlora den tycker jag.

Har man winstreaks ökar ens skill gain rating extremt.

Jag gick typ 10-1 från 1300-2000. Efter 2000 började min skillrating öka markant. Fick först 75 -> 110 -> 130-> 159 på 4 wins över 2000.

Så nu är det 2700 lr något sådant, jag losade en och losade 13 skill rating, gamet innan vann jag som sagt 159

Det var kul att spela en hero typ jag är värdelös med också hela vägen typ, Hanzo
Antar så man enkelt får highlight clip när man spelar under sin riktiga mmr
Ex Achievement in style.

Så ja de fungerar som många elo system som ex lol vilket nog är närmast.
Har man högre mmr än sin skillrating (som oftast kommer efter rejäl winstreak) så ökar pointsen man får markant efter hand.

Permalänk
Medlem

Älskar spelet men har väldigt svårt att lira under längre perioder, kanske mest på grund av all dötid som finns. Tog tiden på all väntan under två matcher om 2-6min vardera och när den tredje matchen skulle börja var jag uppe i 10 minuter. Det är mer väntetid än faktisk speltid, då var det inte ens en av de många gånger folk bara lämnar och man skickas tillbaks till menyn i väntan på nytt spel.

Hade spelet varit någonting annat än fantastiskt hade jag faktiskt gett upp vid det här laget.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Älskar spelet men har väldigt svårt att lira under längre perioder, kanske mest på grund av all dötid som finns. Tog tiden på all väntan under två matcher om 2-6min vardera och när den tredje matchen skulle börja var jag uppe i 10 minuter. Det är mer väntetid än faktisk speltid, då var det inte ens en av de många gånger folk bara lämnar och man skickas tillbaks till menyn i väntan på nytt spel.

Hade spelet varit någonting annat än fantastiskt hade jag faktiskt gett upp vid det här laget.

Jag håller med dig om väntetiderna, först en stund för att hitta game sen att man har 40 sekunder på sig att välja gubbe känns helt overkill. Skall man dessutom attackera får man vänta på att porten öppnas, de banor där båda lagen attackerar skulle må bra av lite kortare väntetid där.
Men att det är mer väntetid än speltid kan jag nog inte hålla med om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tiden efter matchen tycker jag är det värsta. Fasen vilken tid det tar från det att matchen är slut till dess att man kommer tillbaka till menyn. De skulle gott kunna snabba upp animationerna och halvera tiden efter matchen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Behöver inte stanna efter matchen, så fort det står win/loss/draw kan man lämna och söka ett nytt game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Six:

Behöver inte stanna efter matchen, så fort det står win/loss/draw kan man lämna och söka ett nytt game.

Missar man inte 400xp då? (I quickplay)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Six:

Behöver inte stanna efter matchen, så fort det står win/loss/draw kan man lämna och söka ett nytt game.

Jo, jag vet. Kollar gärna play of the game, vill se min exp och rank, men det måste inte ta sån tid, shit vad de drar ut på det.

Skickades från m.sweclockers.com