Permalänk
Medlem

Ny dator ljudproblem + fps problem.

Tjena har köpt en ny dator som jag fick i torsdags medans jag spelar så brusar det nåt så fruktansvärt att spelandet blir olidligt, även fast jag mutar ljudet (spelar wow btw) och bara lyssnar på spotify så brusar det lika mkt.

Kör med ett USB headset eftersom kör jag analogt så blir ljudet helt buggat, låter som om ljudet kommer från en coca cola burk.

Vad som finns i datorn:

Intel Core i7-6700K
ASUS STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING
Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2666MHz / DDR4 / CL16 / CMK16GX4M2A2666C16
Samsung SSD 750 EVO 500GB
Seagate Intern Hårddisk Desktop HDD 1TB
ASUS Z170-A
EVGA PowerSupply (PSU) SuperNOVA 650 G2 650W
Windows 10 64 bit

Är sämst på datorer men känns rätt surt att ljudet inte funkar riktigt när grejerna kostade en del. Tacksam för alla tips och tricks!

Edit: Kom på att berätta att jag har testat uttagen i frontpanelen + baksidan och låter likadant oavsett vart det är kopplat... Testat 2 olika headsets som är analogt och 1 som är USB och det är bara usbheadsettet som låter bra även fast det brusar en del. Har gått inte i enhetshanteraren och försökt uppdaterat alla Realtek drivrutiner men de använder redan de senaste. Blir helt galen :@

Permalänk
Medlem

Kör du via uttagen i fronten eller baktill?

Installerat om ljudkorts drivers?

Testat andra lurar?

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Testar ju nu att installera om drivrutiner. Är förövrigt inkopplat i ett jordat grenuttag som i sin tur är kopplat till ett jordat uttag.

Hjälpte ej att installera om drivrutinerna för de analoga headsetten.