Bygger dator nu har problem med kablarna

Permalänk
Medlem

Bygger dator nu har problem med kablarna

Jag hittar inte 4 pin power cablen till asus delux ii. har en hz850I. Borde det finnas en och jag hittar den inte. Ska det finna en med som jag har missar eller behöver jag typ köpa en.

Jag streamar ljust nu och har fastnat typ.

Permalänk
Medlem

"hz850I", är det nätaggregatet? Hittar inget när jag googlar på det namnet.

Permalänk
Medlem

kan vara att dom sitter ihop och bildar då en 8 pins som vissa mobos har om jag inte misstar mig helt? dom är ofta väldigt lätta att dela på.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6911828/corsair-hx850i-850w#specs skrev fel hx850 och streamar inte nu äter istället.

Permalänk
Medlem

@Aka_The_Barf: tack ska kolla efter en 8 jag kan dela på. hitta den

Permalänk
Medlem

har en kabel med h.d.d led på den är helt svart och har en pill för en av kablarna. är det +?

Permalänk
Medlem

@Zautos: Den kopplas till moderkortet ja, för att LEDen som visar hårddiskaktivtet på chassiet ska lysa. Du kan inte vara lite mer specifik på vad du vill göra/vad du söker? HDD LED kommer ju från chassiet, inte nätaggregatet. När du säger power, är det för strömknappen på chassiet eller för processorns strömtillföring?

Ta gärna en bild på kontakten du ledar kabel till.

Permalänk
Medlem

Första kabeln är löst med 4 pinnen.

Den kabbeln jag ska använda är H.d.d led fron shasyt och ska kopplas till moder kortet. Den har en - och en + kontact men jag vet inte vilken som är vilken så jag vet inte hur man ska koppla den,

en av kablarna har en pill på sig och jag undrar om det är + eller -. jag kommer börja streamen igen snart. zautos på twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zautos:

Första kabeln är löst med 4 pinnen.

Den kabbeln jag ska använda är H.d.d led fron shasyt och ska kopplas till moder kortet. Den har en - och en + kontact men jag vet inte vilken som är vilken så jag vet inte hur man ska koppla den,

en av kablarna har en pill på sig och jag undrar om det är + eller -. jag kommer börja streamen igen snart. zautos på twitch

Kolla manualen som du fick med chassit

Permalänk
Skrivet av Zautos:

Första kabeln är löst med 4 pinnen.

Den kabbeln jag ska använda är H.d.d led fron shasyt och ska kopplas till moder kortet. Den har en - och en + kontact men jag vet inte vilken som är vilken så jag vet inte hur man ska koppla den,

en av kablarna har en pill på sig och jag undrar om det är + eller -. jag kommer börja streamen igen snart. zautos på twitch

Kolla manualen men texten brukar vara utåt, alltså den är vänd lodrät.

Permalänk
Medlem

@Persienner: står inte i manualen. de kanske finns på i lådan. Jag kan kolla.

men det är ett fractal designe s

Permalänk
Skrivet av Zautos:

@Persienner: står inte i manualen. de kanske finns på i lådan. Jag kan kolla.

men det är ett fractal designe s

Ska stå i manualen för moderkortet, inte chassit.

Permalänk
Medlem

@Persienner: tror det var svar på pilen på kabeln som fanns med i chassit.

Permalänk
Skrivet av Zautos:

@Persienner: tror det var svar på pilen på kabeln som fanns med i chassit.

Pilen bör vara + om det är det du syftar på?

Permalänk
Medlem

Koppla in din HDD LED med texten utåt och testa, får du ingen respons från LEDen i fronten så får du stänga av datorn och vända på kontakten.
Mvh

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK