Order inte skickad på en vecka

Permalänk
Medlem

Order inte skickad på en vecka

Beställde ett g933 från komplett för lite mer än en vecka sen då dom hade det på kampanj för 1600kr. Det var dock inte i lager då men dom skulle få in det dagen efter. Efter det så har dom pushat fram datumen för leveransen en dag varje dag tills idag som satte 11 september. Jag undrar nu om det ska ta så lång tid för ett så pass stort företag som komplett att få in varor.
Kan det kanske beror på att det är så pass många som beställt att dom skickar ut dom på rullande band men då tycker man ju att dom borde ha beställt sjukt många så det räcker till alla och bli över, har tillverkning stannat hos logitech eller vad händer?
Vet att jag inte kan göra annat än att vänta förutom då att åka upp till deras lager och paxa nästa alternativ helt enkelt sno ett.
Men är väldigt otålig då mitt andra headset g35 <3 beslutat sig för att gå i pension.

Visa signatur

Processor: I5 8600K l Kylare: Corsair H115i pro l Grafikkort: GTX Strix 1070 8GB l Moderkort: Asus Strix Z370-E
Ram: Corsair Vengeance 16GB l Lagring: M2 nvme Samsung 960 EVO 250 GB, Samsung SSD 256GB ,WD Black 2T l Chassi: Corsair Crystal 570X Mirror
Skärm: Acer 27" Predator XB270HUD 144hz

Permalänk
Medlem

det är väl inte kompletts fel att företaget som ska skicka varan till dom är sena?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Preliminärt datum betyder att produkten inte finns i lager och datumet flyttas fram. När produkten kommer i lagen bör det stå bekräftad istället.

Permalänk
Medlem

Har också beställt mig ett par sådana på rean. Visst att den 1:a var ett preliminärt datum men hade ändå hoppats på att dem skulle få in och skicka runt den 5:e men ack... Kollade senast idag och då stod det 22:e oktober som preliminärt datum och en timme senare den 11:e?? Sitter exakt i samma sits då min G930 är på absolut sista versen (lim och buntband), men det är väl bara att vänta!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.D:

men då tycker man ju att dom borde ha beställt sjukt många så det räcker till alla och bli över

Anledningen varför företag inte gör detta är för att ha varor på lager som inte säljs inom en kort tid kostar pengar. Så företag måste göra en bedömning på hur många varor man köper in emot vad man tror kommer säljas inom en viss period för att hålla nere sina kostnader så mycket som möjligt.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Är väl tusenfalt bättre att skriva ett mail eller chatta med Komplett själva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Är väl tusenfalt bättre att skriva ett mail eller chatta med Komplett själva?

När han ändå valde att inte göra det kunde han åtminstone valt att lägga den i Kompletts tråd! =D

Permalänk
Medlem

Handlar väl inte hur pass stort företag komplett är. Komplett kan ju inte direkt påverka leveranserna till deras lager. Att preliminära leveranstiden kan hoppa fram och tillbaka är väl för att Komplett uppdaterar direkt dom får in uppdatering från distributör. Ledet är ju ändå långt.

Tillverkare -> distributör -> komplett -> konsument

Sen så är det väldigt svårt att förutspå hur många produkter som säljs vid kampanjer. Att köpa hem ett stort lager är nog inget som företag är intresserade av. Speciellt inte i denna bransch då marginalerna är låga. Lagerhålla varor kostar en hel del pengar.

Finns ju många anledningar till varför preliminära datum ändras. Kan ju hänt något i tillverkningen som sinkar produktionen. Leveransen kanske hamnat åt helvete då tillverkaren skickat till distributör. Who knows.

Permalänk
Medlem

Skrev till dom i torsdags men har ej fått något svar från dom. Det har nu gått 2 veckor sen jag la in beställningen och dom skjuter bara fram datumet hela tiden.

Visa signatur

Processor: I5 8600K l Kylare: Corsair H115i pro l Grafikkort: GTX Strix 1070 8GB l Moderkort: Asus Strix Z370-E
Ram: Corsair Vengeance 16GB l Lagring: M2 nvme Samsung 960 EVO 250 GB, Samsung SSD 256GB ,WD Black 2T l Chassi: Corsair Crystal 570X Mirror
Skärm: Acer 27" Predator XB270HUD 144hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.D:

Skrev till dom i torsdags men har ej fått något svar från dom. Det har nu gått 2 veckor sen jag la in beställningen och dom skjuter bara fram datumet hela tiden.

Finns ju 2 alternativ, antingen får du vänta tills de har fått in eller så får du makulera ordern.

Permalänk
Medlem

Deras preliminära datum nu är ju då 26e Oktober. Så kan du inte vänta så är det ju bara häva köpet och ta det från någon som har det i lager.

Permalänk
Medlem

Känns lite sisodär att dem rear ut saker dem infe har i lager de kan man ta egentligen. men de som får en att börja fundera är att datumen ändras så drastiskt istortsett varje dag. Från 1a sep till 11 sep till 12 okt tillbaka till 11 sept sen 22 okt och sen nu då 26 okt??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ifall varan inte finns varken hos Komplett eller deras distributör så är det containerfrakt på fartyg som gäller och då kan det ta 6 veckor innan distributören får in varan igen!

Så brukar det vara i alla fall!

Om de vore riktigt snälla så kunde de ju beställa ett extra sample som flygfraktas direkt till dig. Men då går de med förlust på den affären så det är nog inget alternativ. Men jag har varit med om en sådan tjänst från ett företag i UK. Riktigt schysst tyckte jag att det var! Behövde då bara vänta 6 dagar på leverans istället för 6 veckor!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

HETT TIPS!!! Har haft span på dessa lurar ett tag på prisjakt och CDON.COM kör just nu kampanj där de kostar 1790;-. Beställde mig ett par direkt och avbokade ordern hos komplett!