Permalänk
Medlem

Shift fungerar som pil upp?

Har ett pok3r som har fungerat perfekt fram tills igår kväll. Nu fungerar inte högra shift tangenten som den ska längre, utan den funderar som pil upp, i och med att den hoppar upp i dokument när jag skriver eller om det är på en webbsida så scrollar den uppåt... Hur fixar jag detta?

Permalänk
Medlem

Löste det genom att helt enkelt koppla ur och i tangentbordet igen. Men vad berodde problemet på?

Permalänk
Medlem

Gammalt tagnentbord? Mitt förra blev liknande. Fast knappar blev som intryckta och den spammade den knappen. Eller att vissa knappar låste sig och inte kunde användas tills jag kopplade ut/in det. Kunde hända allt från någon gång i veckan till två tre gånger på en dag. Nu har jag slängt det sen länge och aldrig sett problemet efter

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mogalen:

Löste det genom att helt enkelt koppla ur och i tangentbordet igen. Men vad berodde problemet på?

Om inte jag missminner mig har Poker 3 ett lager där höger shift är pil upp, och win, meny och control är vänster, ner resp. höger.

Permalänk
Inaktiv

Nästa gång (om det händer igen): kan du testa FN+M (eller är det PN?) för att återgå till default-lagret.