Permalänk

Jag rekommenderar http://www.playseat.com stolar!

PLAYSEAT Racingstol Challenge om du vill kunna ta undan den lägga den under sängen kanske som min polare gör när han tar fram en extra stol vid rally körning.

Playseat Office Seat mer åt kontors liknande stol med tuffare racing design och slipper dom vanliga tråkiga stolar!
Jag tycker att man sitter bra i den och det känns som hög kvalitet i lädret och den är skön och sitta i med bra passform för min rygg och justeringar som är enkla å komma åt!

Sedan har jag prov suttit i en deras "Grand Prix" modell och den är grym skön och sitta i.. typ F1 känsla och gjorde inte bättre när det är 3 skärmar uppställda å känns nästan som man sitter i bilen!

Grymt!

Permalänk
Medlem

Kanon uote postid="14492207" userid="212159" name="MrWiberg"]
Jag fick hem min idag! Är ovant jämfört med alla ikea stolar man har ägt tidigare hehe, men den är sjukt bekväm att sitta i och blir nog van att spela i den snart också skulle jag tro! Rekommenderar dom verkligen, känns som väldigt bra kvalite, enkel att bygga ihop. Kan inte komma på något negativt om den, inte än iallafall men var beredd på att det kan kännas sjukt ovant i början om man inte har haft en liknande stol innan! Denna köpte jag "https://www.komplett.se/akracing-pro-gaming-chair-black-white..."
[/quote]

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Avstängd

Gamingstol eller kontorsstol?

@catchmeifyoucan:
Kanske lite sent svar nu men...
Netonnet har bra gaming stolar. Annars kan jag rekommendera en vanlig ergonomisk stol från typ Elite eller liknande. Oftast är de inte lika flashiga men är i många fall faktiskt bättre rent ergonomiskt. Dock har jag inte helt säkra källor på det. Så länge man tycker den är skön att sitta i så är det såklart det viktigaste

Permalänk
Medlem

Väcker tråden.. har en k7012-bb som jag haft i ca 1 år.
Hur tiltar man dom? Jag får ta i nå hemskt om jag ska tilta den bakåt och så fort jag slappnar av så flyger jag upp igen, likadant på sambons identiska stol, verkar inte finnas nån inställning för det och går inte att låsa i bakre läge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Skrivet av DaNi8331:

Väcker tråden.. har en k7012-bb som jag haft i ca 1 år.
Hur tiltar man dom? Jag får ta i nå hemskt om jag ska tilta den bakåt och så fort jag slappnar av så flyger jag upp igen, likadant på sambons identiska stol, verkar inte finnas nån inställning för det och går inte att låsa i bakre läge.

Skickades från m.sweclockers.com

vill du ha mjukare tillt får du släppa på fjädern under sitsen dock så gör det även att den tiltar lättare vilket kanske inte alltid är att föredra men det går ju att låsa den i upprätt läge genom att skjuta in tiltspaken.

och den går inte låsa i tiltat läge vad jag vet mer än om du typ stoppar in något mellan framkant så den inte kan fjädra tillbaks hela vägen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag har släppt på den så mycket det går, är fortfarande jobbigt. Går inte att låsa i tiltat läge, riktigt dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Skrivet av DaNi8331:

Jag har släppt på den så mycket det går, är fortfarande jobbigt. Går inte att låsa i tiltat läge, riktigt dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

är ju en av budgetmodellerna då får man vad man betalar för vill man ha mer inställningar får man bekosta mer så enkelt är det.

tror AK bara har tiltlås på sina dyrare modeller iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Jag har släppt på den så mycket det går, är fortfarande jobbigt. Går inte att låsa i tiltat läge, riktigt dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

spaken du höjer och sänker med ska du troligtvis trycka "in" alltså från där den är in mot kolven på stolen, när du är i bak tiltat läge alltså. det är så man brukar låsa billigare stolar bakåt lutat

Permalänk
Skrivet av fax110:

spaken du höjer och sänker med ska du troligtvis trycka "in" alltså från där den är in mot kolven på stolen, när du är i bak tiltat läge alltså. det är så man brukar låsa billigare stolar bakåt lutat

kan medela att så inte är fallet på dessa de är endast låsbara i upprätt läge.

har en lika dan som TS fast någon special edition som va på rea för ett gäng år sen..

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows