Vill modda chassi. Behöver hjälp att hitta tillbehör!

Permalänk
Medlem

Vill modda chassi. Behöver hjälp att hitta tillbehör!

Alo!

Funderar över lite mods jag ska göra med mitt chassi men innan jag kan börja så behöver jag få hem lite godsaker, har letat på nätet men hittar inget vettigt. Hoppades att ni kunde hjälpa mig!

Saker jag behöver är:

En pci-e riser med så lite prestandaförlust som möjligt (gärna svart).

En pci-e io bracket? Heter det så? Själva "ramen" där pcie brackets tas bort om man ska montera GPU etc. Vill kunna göra ett vertikal mount till min GPU.

Behöver "grommets", gärna sådana som används i Fractal Design chassin, verkar svåra att hitta för en rimlig peng.

Övriga saker:

Smidigaste sättet att borra hål i chassi? Input?

Någon som vet om man kan specialbeställa måt på en glasskiva lämplig till en sidpanel någonstans?

Hade velat ha en "PSU shroud" till mitt Define S.

Tacksam för all hjälp & info!

Med vänlig hälsning,
Daniel

Permalänk
Medlem

Om du är händig så skaffa ett sk multivertyg typ dremmel med stativ. sen är det bara modda på, få begränsningar då.

Runda klossar passar i fyrkantiga hål tillslut.

Humor.
Permalänk
Rekordmedlem

Om du verkligen vill ha glas så är det nått ett glasmästeri skär ut i önskat mått åt dig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soknasen:

Om du är händig så skaffa ett sk multivertyg typ dremmel med stativ. sen är det bara modda på, få begränsningar då.

Runda klossar passar i fyrkantiga hål tillslut.

Ajjamen! Fixat en sådan, dock aldrig använt en förut.. hur *** monterar man klingan? Haha..

Skrivet av mrqaffe:

Om du verkligen vill ha glas så är det nått ett glasmästeri skär ut i önskat mått åt dig.

Men finns det något särkilt där man ej behöver beställa liksom 1000x skivor? Kanske inte fungerar som jag tror att det gör, där med också enklare..

Vet någon vart man kan få tag i prylarna jag söker efter förövrigt?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av CooingPendulum:

Ajjamen! Fixat en sådan, dock aldrig använt en förut.. hur *** monterar man klingan? Haha..

Men finns det något särkilt där man ej behöver beställa liksom 1000x skivor? Kanske inte fungerar som jag tror att det gör, där med också enklare..

Vet någon vart man kan få tag i prylarna jag söker efter förövrigt?

Du beställer en glasskiva i det mått du vill ha bara, det är så det funar om man har slagit sönder ett fönster så det är vanligt att man köper rutor styckvis.
Pci-e riser och fästvinklar finns säkert på Ebay och är risern kort lär den inte påverka prestandan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du beställer en glasskiva i det mått du vill ha bara, det är så det funar om man har slagit sönder ett fönster så det är vanligt att man köper rutor styckvis.
Pci-e riser och fästvinklar finns säkert på Ebay och är risern kort lär den inte påverka prestandan.

Jaha okej grymt! Okej, pcie-riser är ju inte svårt att hitta så sätt men själva "fästvinkeln" verkar omöjlig! Heter den något särkilt som jag kan söka efter?

Permalänk
Medlem

Testa ta kontakt med någon/några moddare så har de säkert lite tips och tricks. Ett pm kommer du säkert långt med! Annars har jag för mig att det finns en modding sida i england som har allt det du söker, googla "mod computer parts". För mig den hette något med "Cold" men kan ha fel

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Skrivet av iFerz:

Testa ta kontakt med någon/några moddare så har de säkert lite tips och tricks. Ett pm kommer du säkert långt med! Annars har jag för mig att det finns en modding sida i england som har allt det du söker, googla "mod computer parts". För mig den hette något med "Cold" men kan ha fel

coldzero?

Visa signatur

CPU I7 5820k @ 4.63 GHz GPU Gigabyte G1 gaming 980 ti RAM 32 GB @3000MHz MOBO msi x99a sli plus SSD 2 TB SSD HDD 3 TB HDD PSU 850w Evga G2 CASE InWin S-frame black n' gold

Gratis frakt på Inet: http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

http://www.mountainmods.com/pci-modular-io-bracket-p-701.html

Hittat denna men behöver en exakt likadan produkt men utan att bli ruinerad på frakt osv..

Permalänk

Om du inte har något gammalt chassi själv kan du väl bara gå till en återvinningsstation och och plocka med dig ett chassi att skära loss den delen ifrån.

Permalänk
Medlem

@JacobsDator: Fullt möjligt! Släppte projektet och släppte hemsidan. Är på jobbet så kan inte surfa runt och leta efter hemsidan men det är säkert den

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

om du ska borra många lite större hål så är detta en självklart köp http://www.clasohlson.com/se/Stegborr/30-8747 extremt praktisk pryl.