Palit GTX 1080 är löjligt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av murzoo:

Fick mitt idag. Köpte ett Jetstream. Flashade om till ett SuperJetstream bios, och har överklockat till 2050 i boost på core och 5562 på minnet. Helt knäpptyst är det också! Vilket kort!

Eftersom din flashing gick bra skulle jag gärna veta vilket program du använde om du har lust o dela med dig.Jag har ett gamerock som jag skulle vilja flasha till premium.En fråga ochså blev det någon temperatur skillnad efter flashingen bortsett från den Superjetstream har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murlok:

Eftersom din flashing gick bra skulle jag gärna veta vilket program du använde om du har lust o dela med dig.Jag har ett gamerock som jag skulle vilja flasha till premium.En fråga ochså blev det någon temperatur skillnad efter flashingen bortsett från den Superjetstream har.

nvflash_5.319.0-win fungerade på mitt palit gamerock (flashade till premium versionen)

Dessa kommandon använde jag:

nvflash64.exe --save rom.rom (spara bios)
nvflash64.exe -6 rom.rom worked (flasha nytt)

Dock flasha jag tillbaka då annat bios gav 0 i högre oc via afterburner.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

nvflash_5.319.0-win fungerade på mitt palit gamerock (flashade till premium versionen)

Dessa kommandon använde jag:

nvflash64.exe --save rom.rom (spara bios)
nvflash64.exe -6 rom.rom worked (flasha nytt)

Dock flasha jag tillbaka då annat bios gav 0 i högre oc via afterburner.

Många tack för svaret. Så om jag fattar rätt så oc du i slutändan med afterburner istället.

glömde en fråga
Permalänk
Medlem
Skrivet av Murlok:

Många tack för svaret. Så om jag fattar rätt så oc du i slutändan med afterburner istället.

Ja. Då det ger högst OC ändå att kräma på via afterburner (oavsett bios). Därför flasha jag original bioset igen bara för att slippa trubbel vid eventuell RMA av kortet i framtiden. Finns egentligen ingen annan nackdel med att köra på premium bioset som jag märkt av.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murlok:

Eftersom din flashing gick bra skulle jag gärna veta vilket program du använde om du har lust o dela med dig.Jag har ett gamerock som jag skulle vilja flasha till premium.En fråga ochså blev det någon temperatur skillnad efter flashingen bortsett från den Superjetstream har.

Skrivet av hulkenstrong:

nvflash_5.319.0-win fungerade på mitt palit gamerock (flashade till premium versionen)

Dessa kommandon använde jag:

nvflash64.exe --save rom.rom (spara bios)
nvflash64.exe -6 rom.rom worked (flasha nytt)

Dock flasha jag tillbaka då annat bios gav 0 i högre oc via afterburner.

Ledsen för sent svar från mig. Men det stämmer precis som Hulken skrev. Även jag gick tillbaka till jetstream bios och fick en bättre klock utan.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är någon skillnad på jetstream respektive super jetstream?

Förutom klockfrekvenserna dvs.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Någon som vet om det är någon skillnad på jetstream respektive super jetstream?

Förutom klockfrekvenserna dvs.

Inget, det är endast bios!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Funderar att köpa en sådan nu på rean. Flera av er har dock nämnt att den tar upp 3 kortplatser. Vad menar ni då? behöver man ett särskilt moderkort då? eller menar ni att den kan blockera kortplatser om man har flera på moderkortet?

Permalänk
Skrivet av Taggen86:

Funderar att köpa en sådan nu på rean. Flera av er har dock nämnt att den tar upp 3 kortplatser. Vad menar ni då? behöver man ett särskilt moderkort då? eller menar ni att den kan blockera kortplatser om man har flera på moderkortet?

Du behöver inget speciellt moderkort, Kortet är väldigt Tjockt, så den tar upp lika mycket plats som 3st normala kort gör
Pga av att kylningen är so väl tilltagen.
Mitt 980ti kort tex tar upp 2 platser, och där ligger de flesta kort idag, men så finns det vissa undantag då de tar upp 3platser
men har du bara plats i lådan så är det inga problem.
vad har du för kort just nu?

Här har du en bild som visar ett 2 slot och ett 3 slot kort brevid varandra
http://www.ozone3d.net/public/jegx/201102/asus_gtx570-dc2_gtx560-ti-dc2.jpg

Sedan en fråga till dig, vilken rea, är dem på rea nu eller tänker du på Black Friday?

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

@Blacksheep: haha ja det var ett mustigt kort.
Passar den till ASUS Z170-A eller Gigabyte Z170-HD3? jag är noob på detta.

Palit GeForce GTX 1080 Super JetStream - 8GB kostar just nu 6690kr https://www.proshop.se/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1080-Supe...

Är inte detta en bra deal? Eller tycker du man bör vänta och köpa på black friday?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Taggen86:

@HolyPriest: haha ja det var ett mustigt kort.
Passar den till ASUS Z170-A eller Gigabyte Z170-HD3? jag är noob på detta.

Palit GeForce GTX 1080 Super JetStream - 8GB kostar just nu 6690kr https://www.proshop.se/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1080-Supe...

Är inte detta en bra deal? Eller tycker du man bör vänta och köpa på black friday?

Jag funderar också på att lägga en beställning. Hade tänkt vänta och se vad vega bjuder på men inget hört där och nu kliar det verkligen.

Någon som vet hur dåligt mitt gtx780 msi står sig i dag? Jag kör 1440p monitor och kortet nu drar ju inte runt allt som man vill känner jag. Hade dock varit kul att testa röda laget om de ger ut något med 1080 prestanda. De verkar ju klara dx12 bättre än nvidia något som talar positivt för framtiden...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu litar jag på er. Drog en beställning på ett Super Jetstream precis
Samtidigt som ett X99 system.

Ser sååå fram emot helgen när man kan hämta ut paketen!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av Taggen86:

@HolyPriest: haha ja det var ett mustigt kort.
Passar den till ASUS Z170-A eller Gigabyte Z170-HD3? jag är noob på detta.

Palit GeForce GTX 1080 Super JetStream - 8GB kostar just nu 6690kr https://www.proshop.se/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1080-Supe...

Är inte detta en bra deal? Eller tycker du man bör vänta och köpa på black friday?

Hej
Fast vänta till black Friday finns ju inga garantier att just dessa kort reas ut. Jag tycker nog att, har du pengar och sug på ett 1080 kort så är detta ett som Jag själv skulle valt o jag hade köpt nytt kort idag
Och det kommer absolut att fungera på din Moderbräda, bara se till du har plats i lådan, men det har du säkert, har du vanlig storlek på den så är det lungt 😂😂

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

@Blacksheep: Ok har dragit iväg en beställning Tänkte ändå köpa gears of war. Totalt drygt 1000kr rabatt på kortet alltså. Det är ingen dålig deal.

Permalänk
Inaktiv

Slog till på ett Super JetStream precis. Hoppas jag får det innan helgen nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt Palit 1080 Gamerock Premium slutade fungera efter 3 veckor. Ingen bild på någon utgång, fick det reklamerat av Webhallen utan problem. Aldrig råkat ut för detta på ett grafikkort tidigare, så en lite varning för Palit.

Permalänk
Medlem

Blev ett Palit 1080 Jetstream för 6090 från proshop. Inte för att jag behöver ett 1080 när ett 1070 hade räckt men men.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att se hur kortet presterar i SLI.. tänkte på kyllösningen.. får flashbaxks från gtx 580 direct cu II tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem

Lyckan över nytt grafikkort varade runt 5 min då det uppstod gröna prickar på skärmen vid högre hz. Det är säkert på väg att dö.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

Nån som har Palit GeForce GTX 1080 GameRock 8GB och kan säga om eventuell coilwhil på kortet vid belastning? har 2 stycken på väg att köras i SLI.. kör i 1080 och i framtiden eventuellt 4k

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Då jag tittat lite på Palit själv så har dom egen mjukvara för att styra rgb som jag förstått så kolla det.

Finns ett par recensioner där Palit korten krossar nu. Kylaren är däremot enorm så köper man ett måste man tänka på det.

Länka gärna...

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk

Sitter själv på ett nyinskaffat Gainward Phoenix GTX 1070 gs, som har samma kylare som jetstreamen, kan inte annat än hålla med om hur jävla grymt det är, har ännu ej lyckats få det över 70 grader, och kör på en stabil OC på över 2.1 Ghz med boost, och 9.1Ghz på minnena.
Känns som Palit/Gainward verkligen dominerar med pascal korten, när det gäller allt, pris/prestanda/kylning.
Det enda negativa är väl att det kan bli tight om man kör SLI, men är ju ett väldigt mäktigt kort estitiskt sett.

Permalänk
Skrivet av johanlool:

Sitter själv på ett nyinskaffat Gainward Phoenix GTX 1070 gs, som har samma kylare som jetstreamen, kan inte annat än hålla med om hur jävla grymt det är, har ännu ej lyckats få det över 70 grader, och kör på en stabil OC på över 2.1 Ghz med boost, och 9.1Ghz på minnena.
Känns som Palit/Gainward verkligen dominerar med pascal korten, när det gäller allt, pris/prestanda/kylning.
Det enda negativa är väl att det kan bli tight om man kör SLI, men är ju ett väldigt mäktigt kort estitiskt sett.

micron eller samsung?

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Skrivet av timpaatkins:

micron eller samsung?

Micron är det på mitt kort, enda problemet jag funnit är att det inte går att applicera OC på startup i tex afterburner, får göra det manuellt när man startar istället, men nytt bios sägs ju kunna lösa detta i framtiden dock, annars är det inga problem med stabilitet osv.

Permalänk

@johanlool: ok, cool, det låter ju lovande! Jag inhandlade ett Gamerock 1070 och det ska ju vara identiskt med gainward phoenix GLH som jag förstått det. (eller Premium edition ska vara samma, men det går ju tydligen att att flasha in enkelt på mitt vanillakort) och jag tror att det är Micron i mitt med. Konstiogt att issa har problem och andra inte, eller är det bara överreaktioner kanske.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Är det någon här som kör kortet i ett Mini-itx chassi? Var intresserad om det går bra med tanke på temp och om kortet klockar ner sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av sitrus:

Är det någon här som kör kortet i ett Mini-itx chassi? Var intresserad om det går bra med tanke på temp och om kortet klockar ner sig

Generellt sett är det ingen bra idé med så pass stora kort i ett mini-itx chassi. Alldeles för nära nätagget i många fall på kort som tar upp bara 2 expansionsplatser. Tror inte det blir mycket andrum med chassin som har en "shroud" för nätagget.

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Inaktiv

Fick mitt Palit 1080 Jetstream idag och är mycket nöjd. Klockar 2075MHz på core och 11000MHz på minnena. Nöjer mig dock med 1949/11000 och en extra tyst fläktkurva. Jag maxar ändå nästan alla spel i 1440p.

Permalänk
Medlem

Är det lönt att köpa ett Gamerock 1070 Premium eller det är lika lätt att OCa en icke-premium till samma nivå? Någon direkt skillnad förutom bios (som gör vad?)

Borde inte Jetstream klocka lika bra som ett Gamerock kort? Är i princip samma kort?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Avstängd

@Jappse:

samma kort...