Permalänk
Medlem

Hur identifierar man en minnesläcka?

Har under några veckor stött problemet att datorn kan bli sjukt seg och att RAM ligger i 96% load hela tiden. Det är inget speciellt program som drar sjukt mycket själv, det verkar vara att alla program drar sjukt mycket. Kan se ut så här http://prntscr.com/cvuco3

Detta händer inte alltid, men när jag märker att datorn blir seg och att den ligger i 96%+ load så är det enda som fixar det att starta om hela skiten.

Så jag undrar hur identifierar jag problemet? Har testat windows egna ram diagnos och den hittar inget fel. Är det bästa att bara formatera om?

Visa signatur

a,,x

Permalänk
Medlem

@Jakoby:

Vad är det för burk och hur mycket minne har du? Minnesanvändning verkar låg och normal men du har ju inget tillgängligt.

Permalänk
Medlem

Du har kanske ett moderkort med killer nätverkskrets?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Du har kanske ett moderkort med killer nätverkskrets?

Stämmer. Har du nått tips på fix?

Visa signatur

a,,x

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

@Jakoby:

Vad är det för burk och hur mycket minne har du? Minnesanvändning verkar låg och normal men du har ju inget tillgängligt.

8gb, byggde den själv tror det är corsair minnen. Men som nån skrev i tråden har jag Killer network, har hört att det kan va ett problem?

Visa signatur

a,,x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakoby:

Stämmer. Har du nått tips på fix?

Vet inte om det går att fixa, annars är det väl att inaktivera moderkortets inbyggda och köpa en instickskort.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/48127-in...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakoby:

Stämmer. Har du nått tips på fix?

Avinstallera Killer Network Manager.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakoby:

Stämmer. Har du nått tips på fix?

Som padumas skriver nedan, ladda ner drivrutin från internet, avinstallera programmet padumas nämner och installera sedan drivrutinen.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.