Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem

Hej @Webhallen
Ni brukar väl inte höja priset på bokningar när priset går upp och ner?
Ja bokade en PS4pro och fick pris 4295 eller vad det var, men nu står det 4490?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av Mr_Morden:

@Webhallen: Kommer Playstation VR Bundle (Artikelnr: 242680) samtidigt som Playstation VR (Artikelnr: 216101), dvs 13/10. Eller behöver vi sätta ihop våra egna paket? Jag kanske bara fattat fel här men som jag förstår det fungerar inte hjälmen utan kameran (ingen tracking) och spelen blir väl meningslösa utan handkontrollerna.

Konstigt är ju att den nya kameran släpps i november, så alla bundles verkar vara med den gamla kamera modellen. Nu var det väl ingen skillnad hårdvarumäsigt men ändå

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Holic:

Hej @Webhallen
Ni brukar väl inte höja priset på bokningar när priset går upp och ner?
Ja bokade en PS4pro och fick pris 4295 eller vad det var, men nu står det 4490?

Tjena, I majoriteten av fall håller vi kvar priserna man bokat för, om det skulle ske en prisförändring på produkten man bokat.

Angående PS4 pro fick vi uppdaterat pris ifrån leverantören, och i detta fall behövde priset ändras för samtliga ordrar till det nya.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjena, I majoriteten av fall håller vi kvar priserna man bokat för, om det skulle ske en prisförändring på produkten man bokat.

Angående PS4 pro fick vi uppdaterat pris ifrån leverantören, och i detta fall behövde priset ändras för samtliga ordrar till det nya.

Hej
Tack för svar, tråkigt men inte mycket ni kan göra något åt då.

/A

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Hej
Kommer ni ha nattöppet för BF1?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mangorajaa:

Hej
Kommer ni ha nattöppet för BF1?

Vi har inget nattöppet event plannerat för Battlefield 1, utan vill man ha det så tidigt som möjligt behöver man då hänga på låset när butiken öppnar på releasedagen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med leveranser för Playstation VR? Har sett på Reddit att Amazon fått enheter bekräftade för länge sen och någon skrev t.om att dom hade fått status Skickad.

Har ni fått någon indikation på hur många ni borde få levererade? Ungefär vilken köplats ligger man på om man beställde den 16:e mars vid lunch?

Är helt sjukt taggad och bara ovissheten för om det finns något som helst hopp om att få sin enhet på releasedagen är plågsam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Morden:

@Webhallen: Kommer Playstation VR Bundle (Artikelnr: 242680) samtidigt som Playstation VR (Artikelnr: 216101), dvs 13/10. Eller behöver vi sätta ihop våra egna paket? Jag kanske bara fattat fel här men som jag förstår det fungerar inte hjälmen utan kameran (ingen tracking) och spelen blir väl meningslösa utan handkontrollerna.

Frågade om bundle av Webhallen för någon dag sedan, samt undrade om det fanns lediga exemplar av enbart PSVR, fick följane svar:

VR-bundlen har inte fått ett releasedatum ännu. Vi bör få hem den första leveransen av PS VR (art.nr 216101) innan releasen den 13/10. Det är lång kö och vi får hem ett begränsat antal enheter, så om du lägger en order nu blir du sannolikt inte tilldelad ett av de exemplar som vi får hem med den första leveransen.

Permalänk
Hedersmedlem

Argh, glömde bort att det man först beställde var inte bundle utan bara PSVR så saknar Move-kontrollen (har kamera sen tidigare). beställde 9 december förra året så hoppas jag åtminstone får en PSVR i första vågen. Sen får man leta efter en Move-kontroller någonstans.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Avstängd

Har bokat Battlefield 1 men fick inte någon fysisk skiva med och känner mig blåst.

Jag skicka ut min mamma för att hämta spelet hos er för att hämta en tom cd fodral jag kunde ju lika väl köp den från EA på en gång men nu är det så att jag samlar på dom och inte samlar jag på en tom cd fodral så nu undra jag hur vi ska lösa detta?

Så om ni kan skriva till EA så att dom kan skicka ut en fysisk skiva till mig eller om man kan ta skiva från PS4 eller något sånt.

För jag mår skit just nu och är rädd för att det kanske blir samma sak för battlefield bad company 3.

MVH Kim // Sur kund

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

@superegg: har du köpt det till PC? Står på Spelets PC sida att det inte ingår nån skiva, bara kod..

Permalänk
Webhallen
Skrivet av superegg:

Har bokat Battlefield 1 men fick inte någon fysisk skiva med och känner mig blåst.

Jag skicka ut min mamma för att hämta spelet hos er för att hämta en tom cd fodral jag kunde ju lika väl köp den från EA på en gång men nu är det så att jag samlar på dom och inte samlar jag på en tom cd fodral så nu undra jag hur vi ska lösa detta?

Så om ni kan skriva till EA så att dom kan skicka ut en fysisk skiva till mig eller om man kan ta skiva från PS4 eller något sånt.

För jag mår skit just nu och är rädd för att det kanske blir samma sak för battlefield bad company 3.

MVH Kim // Sur kund

EA har valt med battlefield 1 till PC att inte ha medföljande skiva utan enbart koden, som det även står på fodralet.
Nu hoppas jag ni förstår att vi inte kommer kunna ordna en lös skiva åt er då vi inte har några.

Oftast om man samlar på spelen för att t.ex. ha på hyllan, tittar man inte på själva skivan utan fodralet.

Dock så tycker många här på kontoret, samt troligen flera här på sweclockers att det är en bra förändring. Då de flesta speldatorer man köper eller bygger numera inte har en DVD-läsare.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

EA har valt med battlefield 1 till PC att inte ha medföljande skiva utan enbart koden, som det även står på fodralet.
Nu hoppas jag ni förstår att vi inte kommer kunna ordna en lös skiva åt er då vi inte har några.

Oftast om man samlar på spelen för att t.ex. ha på hyllan, tittar man inte på själva skivan utan fodralet.

Dock så tycker många här på kontoret, samt troligen flera här på sweclockers att det är en bra förändring. Då de flesta speldatorer man köper eller bygger numera inte har en DVD-läsare.

Om jag bara hade villat ha koden så hade jag kunnat fått tag på det till ett lägre pris som någon annan skriv här att han köpte det för någon på 300 kronor så känns inte så skoj att betala 200 kronor mer för en tom låda.

Och det såg inget om detta när jag bokat spelet för många månader så känner men lurad. :/

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Hej

Såg att ni delvis svarat på frågan om fysisk kopia av Battlefield 1.
Jag har begränsat bredband tyvärr och kan inte köpa det digitalt. Jag mailade till EA och fick svar att det finns fysiska kopior, men dom visste inte vilka återförsäljare som har dessa.
Har ni möjlighet att undersöka det och isåfall ta hem några fysiska exemplar?

Svaret jag fick från EA:

"tack för att du hör av dig till EA games tekniska kundsupport.

Det ska finnas fysiska kopior så vitt vi blivit informerade, men jag kan dock inte säga vilka återförsäljare som kan tänkas ha dem, då vi enbart har hand om digital försäljning och tillhandahållning.

Prova hör av dig till exempelvis Gamestop och kolla. Mer än så kan jag dessvärre inte hjälpa till i detta.

Även om man skulle ha det på och installera via skiva så hade det fortfarande varit en hel del uppdateringar som hade behövts laddas ner och installeras för att få igång spelet, så det hade fortfarande belastat din uppkoppling en hel del.

Om det är något annat du undrar eller behöver hjälp med så kan du gärna höra av dig igen".

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tenchi:

Hej

Jag har begränsat bredband tyvärr och kan inte köpa det digitalt. Jag mailade till EA och fick svar att det finns fysiska kopior, men dom visste inte vilka återförsäljare som har dessa.

Svaret jag fick från EA:

Det ska finnas fysiska kopior så vitt vi blivit informerade, men jag kan dock inte säga vilka återförsäljare som kan tänkas ha dem, då vi enbart har hand om digital försäljning och tillhandahållning.

Prova hör av dig till exempelvis Gamestop och kolla. Mer än så kan jag dessvärre inte hjälpa till i detta.

Även om man skulle ha det på och installera via skiva så hade det fortfarande varit en hel del uppdateringar som hade behövts laddas ner och installeras för att få igång spelet, så det hade fortfarande belastat din uppkoppling en hel del.

Om det är något annat du undrar eller behöver hjälp med så kan du gärna höra av dig igen".

Hej, fysiska versioner utanför EU samt alla versioner av Collectors Edition kommer med skiva.
Så det är tyvärr inget vi kan få tag på. :/

Vad vi får indikationer på så är det här en väg som fler spelutgivare kommer att gå.
Det är väl lite en reaktion på att PCs tillverkas utan optiska läsare i större utsträckning och inte minst att Blu-ray aldrig blev defacto standard på datorer.

Visa signatur

Permalänk

Tjena Webbis,

Hur ser det ut vad gäller PS4 Pro-tillgången inför release, om man förbokade tidigt?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Armslength:

Tjena Webbis,

Hur ser det ut vad gäller PS4 Pro-tillgången inför release, om man förbokade tidigt?

Det ser golden ut!!
Vi lär ha så det räcker och blir över (vilket vi har hört inte är fallet för vissa nervösa kollegor i branschen )

Visa signatur

Permalänk

@Webhallen:

Härligt att höra!
Har beställt min till butiken i Farsta, och den borde vara levererad och på plats på releasedagen?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Armslength:

@Webhallen:

Härligt att höra!
Har beställt min till butiken i Farsta, och den borde vara levererad och på plats på releasedagen?

Som det ser ut nu ja, men jag antar att posten kan köra i diket eller liknande. Inte för att man ska jinxa saker

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tenchi:

Hej

Svaret jag fick från EA:

Jag hitta denna. https://www.amazon.co.uk/EA-BATTLEFIELD-1-PC-DVD/dp/B01FH6YI0...

Men vet inte om det är fake eller inte står att den kommer från EA.

@Webhallen kan ni köpa in denna?

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Webhallen
Skrivet av superegg:

Jag hitta denna. https://www.amazon.co.uk/EA-BATTLEFIELD-1-PC-DVD/dp/B01FH6YI0...

Men vet inte om det är fake eller inte står att den kommer från EA.

@Webhallen kan ni köpa in denna?

Det är inte en produkt som vi kan få tag på genom EA i dagsläget. Vi har skickat förfrågan genom lite andra kanaler också men hittills har ingen kunnat hitta källan åt oss.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Armslength:

Tjena Webbis,

The eagle has landed, I repeat: eagle has landed:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Webhallen Vet ni redan om ni kommer att ha en bundle med PS4 Pro och VR inom snar framtid till ett lite bättre pris

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sp0de:

@Webhallen Vet ni redan om ni kommer att ha en bundle med PS4 Pro och VR inom snar framtid till ett lite bättre pris

Inget som står på schemat just nu, det är för mycket brist på VR för att det ska vara vettigt i dagsläget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Webhallen Tack för snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Det är inte en produkt som vi kan få tag på genom EA i dagsläget. Vi har skickat förfrågan genom lite andra kanaler också men hittills har ingen kunnat hitta källan åt oss.

Men om ni lyckas hitta det kan jag byta ut mitt till den då jag har inte öppna den än?

Om ni lyckas med det så kanske jag köper massor mer saker från er och inte bara spel. xD

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Webhallen
Skrivet av superegg:

Men om ni lyckas hitta det kan jag byta ut mitt till den då jag har inte öppna den än?

Om ni lyckas med det så kanske jag köper massor mer saker från er och inte bara spel. xD

Just nu ser jag ingen indikation på att det skulle ändras sig till att vi kan få tag i dem, men om det skulle ske och ert exemplar fortfarande är oöppnat kan vi säkerligen ordna något

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Picross 3D Round 2 - ett år fel

Hej @Webhallen,

Jag skulle gärna vilja köpa Picross 3D Round 2 hos er:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_3ds/250714-picro...

Men det verkar som om någon råkat skriva 2017-12-02 istället för 2016-12-02 som releasedatum. Det går således ej att köpa.

Som referens finns det (med 2016-12-02 som releasedatum) hos CDON:
http://cdon.se/spel/picross_3d_round_2-38783004

Permalänk
Webhallen
Skrivet av stefpet:

Hej @Webhallen,

Jag skulle gärna vilja köpa Picross 3D Round 2 hos er:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_3ds/250714-picro...

Men det verkar som om någon råkat skriva 2017-12-02 istället för 2016-12-02 som releasedatum. Det går således ej att köpa.

Som referens finns det (med 2016-12-02 som releasedatum) hos CDON:
http://cdon.se/spel/picross_3d_round_2-38783004

Hej, det stämmer vi hade råkat skriva fel där. Däremot har vi tyvärr inte dem på lager i vilket fall just nu

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

@Webhallen

Försöker köpa 2st http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc_downloads/220177-tom_c..., men det är ju helt omöjligt. Lägger man två stycken i kundvagnen så kraschar sidan, och när man väl köpt en kan man inte köpa en till? Vad är det för fuffens?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit