Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av voro12:

På måndag är semestern slut och man måste pallra sig upp i ottan, bara 5 månader kvar till nästa ledighet.. Suck.

I feel you....*sigh*

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

På måndag är semestern slut och man måste pallra sig upp i ottan, bara 5 månader kvar till nästa ledighet.. Suck.

Samma här. Tråkigt att semestern är slut, men jag behöver röra på mig efter alltför mycket Cola drickande

En annan sak dom gjort mig lite deppig i sommar är att en tjej jag gillar starkt är att hon skriver en massa tråkiga saker om sig själv både på Steam och Twitter

Typ "Ibland önskar jag att jag somnar och aldrig vaknar upp igen" eller "Slit ut mitt hjärta och stampa på det för jag är helt värdelös"

Sånt där skitsnack smittar av sig för att jag gillar henne väldigt mycket. Hon finns även på sweclockers, men är väldigt sällan här. Väldigt bra fps spelare för att vara tjej

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

alltså jag vet inte riktgt vad jag ska ta mig till. jag känner mig trött hela tiden, trots att jag kan sova 12h i sträck. Tårarna kommer upp till ytan av minsta lilla och har i princip ångest (klump i magen och orolig känsla i hela kroppen) typ hela tiden. jag känner mig också lite yr och "frånvarande" rätt ofta, samt att jag knappt har någon aptit. har känt så här ett par veckor nu och börjar ledsna lite på det, för att inte tala om min familj och vänner

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetrri:

alltså jag vet inte riktgt vad jag ska ta mig till. jag känner mig trött hela tiden, trots att jag kan sova 12h i sträck. Tårarna kommer upp till ytan av minsta lilla och har i princip ångest (klump i magen och orolig känsla i hela kroppen) typ hela tiden. jag känner mig också lite yr och "frånvarande" rätt ofta, samt att jag knappt har någon aptit. har känt så här ett par veckor nu och börjar ledsna lite på det, för att inte tala om min familj och vänner

Hur är det med träning/motion? Testa ta en promenad på ca 30 minuter om dagen (eller något som passar dig). Träning sätter både igång matsmältning och utlöser endorfiner.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Till veckan gör jag min sista vecka på jobbet, sen måste jag byta avdelning. Jag vet inte än om det kommer vara bra eller dåligt, men jag har jobbat på min nuvarande avdelning i över ett år, lärt mig tre befattningar (mer än många fastanställda som jobbat där i 20+ år), är väldigt omtyckt av hela mitt skiftlag samt dom andra skiftlagen jag brukar jobba extra på. Men nu till hösten kommer en del långtidslediga tillbaka, bland annat en helt oduglig kille på mitt skift som inte är omtyckt av någon och som inte kan nånting. Han har låtit sommarjobbaren köra deras maskin hela sommaren medan han har suttit i baksätet och knappt ens klarat det liksom.

Visst, för personlig utveckling så får man väl se det positivt eftersom jag kommer få lära mig nya befattningar på min nya avdelning, men det hade jag ju kunnat göra på min gamla avdelning också... Frågade om fast anställning också, men det var inte aktuellt sa dom. Har jobbat i typ 15-16 månader och har som sagt mer kompetens än vissa som jobbat där i över 20 år, men ändå får man förlängt två månader i stöten. Lite less nu faktiskt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Min semester började idag ( 4 veckor ). Så jag har den fina sen/ höst sommaren att se fram emot

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetrri:

alltså jag vet inte riktgt vad jag ska ta mig till. jag känner mig trött hela tiden, trots att jag kan sova 12h i sträck. Tårarna kommer upp till ytan av minsta lilla och har i princip ångest (klump i magen och orolig känsla i hela kroppen) typ hela tiden. jag känner mig också lite yr och "frånvarande" rätt ofta, samt att jag knappt har någon aptit. har känt så här ett par veckor nu och börjar ledsna lite på det, för att inte tala om min familj och vänner

Vårdcentral eller ringa 1177?
Skulle ju kunna vara någon näringsbrist..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Vårdcentral eller ringa 1177?
Skulle ju kunna vara någon näringsbrist..?

Ångest attack. känner igen det. Hade jag själv som 8 år som timanställd. tips träna om du har möjlighet ( TRÄNA HÅRT ). hellre ont i kroppen än ont i psyket.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Kommer hem från affärn, sätter sig i soffan med en chipspåse o knäcker en kall öl. Startar Ps4 och kör igång HBO appen och tänkte njuta av senaste avsnittet av Game of Thrones. Vad händer jo HBO har tektiskt problem o skiten ligger nere...jahopp det va det de...

Permalänk

@zetrri

Skrivet av Imaculent:

Vårdcentral eller ringa 1177?

Håller med. Ett läkarbesök skulle jag rekommendera.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Lego Master

Ett ilands-problem utan dess like: HBO Nordic nere när jag vill kolla senare avsnittet av Game of Thrones. Blä.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv

@Kalium: Mer befattningar ja!, men inte mer arebetserfarenhet. Med erfarnhet så är det ett företag som skiter i sina anställda och dom som varit där länge är såna som sitter kvar i båter och accepterar läget. I mina ögon så är det inte ett företag som bryr sig. Att ändra position mm är bara billig arbetskraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Min semester började idag ( 4 veckor ). Så jag har den fina sen/ höst sommaren att se fram emot

Är du missnöjd för att du har semester?

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem
Skrivet av fagerja:

Är du missnöjd för att du har semester?

Japp. Skit kul att se hela lägenheten bli inbyggd med byggnadsställningar få hela byggnaden ska målas om. Så kan inte öppna fönstren och det är varmt samt en massa oljud vid 8.00 till 16.00.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Konstant sur/deppig/grinig så denna tråden är som gjord för mig!

Händer aldrig roliga spontana saker utan tvärtom! Vaknar upp varje dag och väntar på nya "käftsmällar"! Skulle vara mer än nöjd om saker bara rullade på.

Kan nämna typexempel på hur det ser ut.

Avloppet i köket! (Villa på landet i norduppland) Spolade och efter ett kort tag började båda hoarna fyllas upp. *suck*

Ringde firma som jag sett namnet på på en firmabil som en granne har står utanför huset, jobbar åt firman men tar bilen med sig hem.

Efter några dagar kom en ung kille med en avloppsrensare som såg exakt likadan ut som den vi har själva, inhandlad från Jula.

Han satte sig vid avloppet och började snurra tafatt på den. Och snurrade. Och snurrade. Och suckade. Och snurrade.....

Efter ett tag sa han att han inte vet hur han ska göra för det ingår normalt inte i firmans uppdrag att rensa avloppsrör. Han kliade sig i huvudet och gick efter ett tag ut och rullade in en maskin som han kopplade in i elkontakt och matade ner ett rensband, inte mycket grövre än den han suttit och handsnurrat med.

Efter att ha tryckt in det "bandet" så långt han kunde så trodde han att det hjälpt. Sen åkte han.

Fick ta ut en annan firma veckan efter då stoppet var kvar.

Fick igår fakturan från första firman och det var bra betalt de tog för "ingenting"! Blev debiterad två timmars jobb a 530/timme. Så 1060 bara där. "Servicebil" 1st 395kr och "Rensmaskin" 1st 250kr! Slutsumman totalt med moms = 2.131,25 minus öresavrundning på 25 öre! Bra betalt för ingenting!

Killen var här ca 45 minuter varpå merparten av den tiden bestod av att sitta och handsnurra och klia sig i huvudet hur han skulle göra!

Ska betala men vill samtidigt maila firman och påpeka att det killen gjorde inte hjälpte ett smack utan att vi fick ta ut en annan firma sen. Till och med på humör att motdebitera elen han använde här! Självklart gör jag inte det men tanken dök upp när jag sprättade upp kuvertet igår.

Som sagt. Bara ett led som sker i alla övriga "roliga" saker som sker. Invasion av svartmyror etc etc.........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Mattecoach

@Beginner:

Nu kanske inte det är vad du vill göra, men varför inte bara reklamera arbetet?
Du köpte ju en tjänst som inte firman kunde tillhandahålla, du har ju inget att betala för?

Permalänk
Medlem

@Beginner: Jag använde https://www.stadshop.se/p/stadkem-320/rengoringsmedel/avlopp/... för att få loss på stoppet för ca 2 veckor sedan, hällde i rekommenderad mängd och sen rejält med varmt vatten. Det gav ett oroande "PANG" ljud men inget pajade och proppen lossnade.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Är jäkligt irriterad på att jag inte kan lära mig att knäppa på rätt gitarr sträng emellanåt! Det gäller de 2 tunnaste dvs. De andra blandar jag nästan aldrig ihop dock. Har visserligen bara ploinkat på i litet över 5 månader, och då en timme om dagen i Rocksmith 2014
Kör dagligen String skip saloon 20 minuter av den övnings timmen för att lära mig hitta bland strängarna, och för att värma upp mig inför dagens låt övning. Så man tycker att man borde för fan kunna detta vid det här laget!

Ibland, blir man så förbannad på att man verkar att vara en obildbar idiot på gitarr och funderar på att skaffa en bas i stället.

Men i grund och botten, så vill jag ju lära mig att klinka gura på ett bra sätt. Har inga ambitioner att bli en Richie Blackmore Jr. Men vore super lycklig över om jag åtminstone kunde kalla mig för en ok gitarrist i slutänden?

Vet att det är några år dit av träning. Men detta med sträng plockandet som går snett ibland retar gallfeber på mig! Grrrrr!!!

Tack för att denna tråd finns så att man kan ånga ur sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Blivit uppringd av en gammal chef jag haft som vill att jag ska börja jobba där igen....
Kollegorna på det jobbet är roligare typer än de nuvarande samt har mycket mer att lära av dem men det största problemet med mitt gamla jobb är att det är ungefär 40min enkel restid dit kontra 10minuter som jag har idag vilket är lite tråkigt.
Sa till honom iaf att jag kan tänka mig komma tillbaka men att det kommer kosta honom för att kompensera för pendlingen samt "krånglet" för mig att byta jobb.
Har klurat lite och kommit fram till att jag vill gå upp I lön med 10k/månad för att byta tillbaka.
Tveksam på att han går med på det men det som talar till min fördel är att det är en enorm brist I regionen nu på sådana som mig viket gör att det helt enkelt inte går att få tag på folk.

Spännande iaf, han skulle höra av sig I början av nästa vecka med ett bud. Om jag skulle få min 10k höjning så kommer jag ändå ge min nuvarande en chans att matcha det. Skulle kunna tänka mig att stanna kvar på nuvarande om de skulle ge mig 5k extra I månaden. Min nuvarande chef vet givetvis också om bristen på folk.
Hur det än blir så känns det som att jag kommer bli en vinnare I detta även om det kommer att bli ett svårt beslut.

Kan citera mig själv för hur det gick änsålänge. Blev uppringd och han ville öka på mig 3k/mån samt 1v extra semester per år.
Sa att det går inte då jag ekonomiskt skulle gå back(med pendlingskostnader) vilket inte är vettigt.
Nämnde 10k ökning och han satt kaffet I halsen tror jag xD. Det var omöjligt för honom att gå med på tyvärr.
Ska ringa honom idag igen efter att vi båda har sovit på saken. Det är ett bra företag att vara på med mycket bra och kompetent folk men man vill ju inte förlora på det rent ekonomiskt heller.
Har tänkt lite igår och 6k/mån ökning skulle nog räcka men jag är fortfarande lite tveksam...Tror inte det kommer att bli något vilket kanske är lika bra så slipper man det bekymret...

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Inaktiv

Fan, att semestern alltid går så fort.. Man vänjer sig aldrig! :\

Tänk om man kunde ha klockan man har första veckan på jobbet, som går ack så låååååångsamt.

Permalänk
Medlem

Hade jag inte haft bra reaktionstid och varit duktig på att springa snabbt så hade jag blivit misshandlad igår. Var ute och gick sent igår och en kille bestämde sig för att slå ner mig helt oprovoverat. Försökte lugna ner honom men han var påverkad av nånting och började slå efter bara någon sekund. Hann rygga undan så han touchade bara bröstet, sen kutade jag ifrån honom. Fan sånt här får en att börja fundera på om man ska behöva börja träna lite kampsport också vid sidan av styrkelyftningen. Nästa gång kanske man inte kan springa eller så är man inte snabbast, så man måste ta en fight.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Hade jag inte haft bra reaktionstid och varit duktig på att springa snabbt så hade jag blivit misshandlad igår. Var ute och gick sent igår och en kille bestämde sig för att slå ner mig helt oprovoverat. Försökte lugna ner honom men han var påverkad av nånting och började slå efter bara någon sekund. Hann rygga undan så han touchade bara bröstet, sen kutade jag ifrån honom. Fan sånt här får en att börja fundera på om man ska behöva börja träna lite kampsport också vid sidan av styrkelyftningen. Nästa gång kanske man inte kan springa eller så är man inte snabbast, så man måste ta en fight.

Ruggigt med sådana knäpp gökar! Tyvärr, har de blivit fler och fler de senaste årtiondena.
Jo, att lära sig någon kamp sport i själv försvars syfte är nog ingen dum ide' alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Hade jag inte haft bra reaktionstid och varit duktig på att springa snabbt så hade jag blivit misshandlad igår. Var ute och gick sent igår och en kille bestämde sig för att slå ner mig helt oprovoverat. Försökte lugna ner honom men han var påverkad av nånting och började slå efter bara någon sekund. Hann rygga undan så han touchade bara bröstet, sen kutade jag ifrån honom. Fan sånt här får en att börja fundera på om man ska behöva börja träna lite kampsport också vid sidan av styrkelyftningen. Nästa gång kanske man inte kan springa eller så är man inte snabbast, så man måste ta en fight.

Finns så mycket psykfall som får gå löst i det här landet. När jag var ung på 80-talet så fanns det inte mycket våld

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av goranpaa:

Ruggigt med sådana knäpp gökar! Tyvärr, har de blivit fler och fler de senaste årtiondena.
Jo, att lära sig någon kamp sport i själv försvars syfte är nog ingen dum ide' alls.

Ja den här killen var helt crazy, han blev aggressiv direkt bara när jag frågade "Är det lugnt eller?". Man känner ju att en sån där kille hade förtjänat lite stryk så han kommer ner på jorden igen. Att ge sig på random främlingar sådär är ju rätt drygt och inte så smart. Hade lika gärna kunnat vara en kamsportare som var ute och gick istället och som frågade om det var lugnt. Då hade han ju åkt på så fruktansvärt mycket stryk.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@Kalium får man fråga vilken stad du bor i?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Ja den här killen var helt crazy, han blev aggressiv direkt bara när jag frågade "Är det lugnt eller?". Man känner ju att en sån där kille hade förtjänat lite stryk så han kommer ner på jorden igen. Att ge sig på random främlingar sådär är ju rätt drygt och inte så smart. Hade lika gärna kunnat vara en kamsportare som var ute och gick istället och som frågade om det var lugnt. Då hade han ju åkt på så fruktansvärt mycket stryk.

Jo, han måste ju ha gått på någonting klart olagligt eller så var han ett psyk fall? Tur som fan att han inte var beväpnad trots allt.

Men tyvärr, så tror jag inte att man kan bulta in vett i sådana riks puckon. Men man kan eventuellt få dem att tänka sig för litet nästa gång de får ett sådant tok spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@Kalium får man fråga vilken stad du bor i?

Skickades från m.sweclockers.com

Sundsvall. För dom som känner till Sundsvall så var det vid midälvaplan/nacksta. Alltså inte direkt bästa området men har aldrig haft några problem förut när jag gått där.

Skrivet av goranpaa:

Jo, han måste ju ha gått på någonting klart olagligt eller så var han ett psyk fall? Tur som fan att han inte var beväpnad trots allt.

Men tyvärr, så tror jag inte att man kan bulta in vett i sådana riks puckon. Men man kan eventuellt få dem att tänka sig för litet nästa gång de får ett sådant tok spel?

Tror det var en allmänt bråkig och stökig kille men som även var påtänd på något. Inte gräs, inte kokain och antagligen inte heller bara alkohol, för jag vet hur folk beter sig när dom är påverkade av det. Jag skulle gissa på typ amfetamin eller något, för han var helt hyper och stirrig liksom.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Här sitter man och hade tänkt spela lite mer S.T.A.L.K.E.R. Lost Alpha.
Kommer till en punkt där spelet kraschar var gång, hur man är gör.
Ser att det finns uppdateringar, så jag tar backup på sparade spelen och uppdaterar.
Nej, sparade spel från 1.3X gick inte att ladda i 1.4X

Jahap, bort med spelet och installerar förra versionen igen.
Tillbaks med sparade spelen.
Tro fan jag får exakt samma meddelande om att det inte är samma version på spelet och sparade spelen.

Där gick flertalet 10-tals speltid åt skogen.
Orkar inte spela om det.

Lite irriterad.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Avstängd

Tycker livet är jobbet......

Jag lärde mig läsa okej när jag var 12 år och mellan 12-15 så gjorde jag ingen förbättring när det gäller läsa och skriva då skriv jag om jag vore 6 år och bliv mobbad på olika sidor det ända som jag älskar mest är dator och hjälpa folk som har problem med sin dator även om jag inte kunde läsa eller skriva bra så hade jag lärt mig att komma ihåg nästan alla ikoner och många felkoder i Windows och det gjorde att jag kunna hjälpa mig och då bruka jag prata för att det var lättare för mig men jag fick aldrig öva på att skriva bättre men en idag så har jag mycket svårt att skriva jag använder både Google sökmotor för att hitta rätt ord och även Google översätt men tack vare min stora Minecraft server som jag starta upp år 2010 så lärde jag mig mycket fortare när det gäller att skriva och läsa och det är det bästa som har hänt mig.

Jag känner ibland mycket smärta då jag har svårt att prata och skriva & läsa och det gör i sin tur att många inte förstår mig det ända som förstår mig var min mamma inte ens min bror eller min pappa förstår vad jag säger jag gjorde inte ens gå in i en butik och beställa något då dom inte förstod vad jag sa men nu är jag 22 år och tycker själv att jag har blivit mycket bättre på att både prata och skriva men känner att jag även har svårt idag med visa ord inte ens Google kan hjälpa mig utan då får jag be mamma efter hjälp.

Mitt största problem är att jag inte kan höra vad det är för ord i ordet som jag försöker skriva och det gör att jag skriv tex "for" och inte "för" då jag inte kan uppfatta ordet.

Sen mitt andra problem är att jag inte vet ett skit hur ordet stavar så jag kan inte ens skriva på en penna då kanske ni undra hur det kommer sig att jag kan skriva på dator det är för att jag kommer ihåg vart jag ska tycka på tangentbord och inte hur ordet stavas och om mitt tangentbord inte ligger på rätt plast på skrivbordet så kan jag inte skriva och tar mig lång tid att lära mig nya ord som jag kan skriva på tangentbordet därför använder jag Google för att få dom rätta ordet som jag behöver för att skriva.

Så jag känner mig ledsen över att många trodde att jag var 6 år men jag var 15 år då men nu är jag 22 år men idag så känner jag mig som en nolla ibland då jag inte kan förklara hur jag känner mig och det gör att man mår skit.

Sen så har jag udda ögonsjukdom som ni kan läsa i min signatur.

Det är så mycket jag vill göra men min kropp säger i emot jag vet inte hur jag ska göra för att lösa det och känner mig ledsen då jag vill lära mig lite program som jag har drömt om sin jag var 12 år men jag klara inte av att lära mig det jag kanske klara av och sitta med programmet i några minuter sen så palla inte min kropp mer så man blir ledsen över att tänka på det.

Och i visa dagar så glömmer jag bort hur man skriver och det kan märks ibland när jag skriver här på forumet, det händer ibland att jag glömmer bort hur man skriver mitt namn och andra saker och ibland hur man svara på inlägg.

Man bör även tänka på att jag inte har lärt mig allt om Svenska så förstår inte när man ska använda tex "?!." då jag ligger back i över 8 år i skolan så kanske ni förstör hur jobbigt jag har det men även så är jag hel Svensk men folk verka inte tro på det bara för att jag skriver skit.

Jag hoppas att detta inlägga får vara kvar men känner att jag gärna vill skriva av mig den smärta som jag bär.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Mattecoach

@superegg:

Låter väldigt jobbigt...
Vet själv hur frustrerande det kan vara när folk inte förstår vad man menar, om det skulle kännas så mer eller mindre hela tiden skulle jag nog bli galen.

Har du någon diagnos som det finns hjälp för?