Windows 10 funkar inte som det skall!

Permalänk
Avstängd

Uppdatera bios, kör memtest från usb minne, gör en clean install av windows 10.

I den ordningen

Permalänk
Medlem

Varför hatar alla windows 10 anniversary update jag gjorde den och allt går som normalt och har inga problem alls som är relevant med uppdateringen. Säger inte att min dator är felfri men inget som kom till efter uppdateringen.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.

Permalänk
Medlem

Jag har inte direkt haft problem med den uppdateringen iheller, visst något litet har man sett. Men inte så mycket

Permalänk
Inaktiv

Ja du bör göra en ren installation, vet många som det fixat sig för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlackMartin:

@enbom: Hittar inte riktigt vart jag ska ladda ner det där programet du pratar om. Väldigt luddig sida må jag säga.

Hemsida: http://www.memtest86.com/download.htm

Sen väljer du "Image for creating bootable USB Drive" under Windows Downloads. Det medföljer ett program som gör en bootbar usb-sticka åt dig. Läs Readme-filen.

Men som jag sagt tidigare samt flera andra har sagt. Gör en clean install av windows på nytt. Kom bara ihåg att spara det viktigaste på en annan hårddisk / usb-minne.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Löst

Kan meddela att alla problem i denna tråd är löst, gjorde helt enkelt en ren installation av Windows 10 Pro från en USB sticka och nu funkar allt!