Tipsa mig om Audioböcker-tjänster!!!

Permalänk
Medlem

Tipsa mig om Audioböcker-tjänster!!!

Som rubriken säger. Jag vill lyssna på böcker. Kommer ta hand om min lilla dotter i 6 mån nu och vill gärna passa på att lyssna på lite bra audioböcker. Bästa hade varit en streaming-tjänst så som google play eller spotify. Har googlat men är osäker på vad jag skall välja.

Så har ni, gott folk, några bra tips?

Lyssnar gärna på biografier och historieböcker. Men lite sci-fi och rysare är alltid välkommet.

Tackar!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Storytel är det väl reklam för lite titt som tätt, verkar vara den största aktören på den svenska marknanden iaf. Annars har du ju amerikanska Audible.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poptart:

Storytel är det väl reklam för lite titt som tätt, verkar vara den största aktören på den svenska marknanden iaf. Annars har du ju amerikanska Audible.

Tack! skall kolla upp. Reklam är helt uteslutet, men jag är beredd att betala för detta.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@serverfel: Om jag får rekommendera en Sci-Fi så lyssna på The Martian, riktigt bra. Om du tycker om historia så finns det en skitbra podcast som heter Hardcore History, den är dock mer ljudbok än podcast. Hans serie om WW1 är t.ex. ~23h lång.
Hardcore History

Om du hittar ljudböcker på de sju haven eller dylikt rekommenderar jag starkt denna app för att lyssna (om du har android): Smart Audiobook Player

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poptart:

@serverfel: Om jag får rekommendera en Sci-Fi så lyssna på The Martian, riktigt bra. Om du tycker om historia så finns det en skitbra podcast som heter Hardcore History, den är dock mer ljudbok än podcast. Hans serie om WW1 är t.ex. ~23h lång.

Hardcore History

Tack! Jag googlade e-böcker nyss och Martian kom upp som första tips! Hehe! Skall helt klart kolla upp.

Tack även för ditt andra tips! WW1 är jag inte jätteinsatt i förutom grunderna och förloppet. WW2 är mitt huvudintresse. Men man måste förstå det ena för att förstå det andra.

Som sagt! Tusen tack!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Jag kör Storytel vilket jag tycker har OK utbud till ett OK pris. Dock tycker jag generellt att svenska författare är grymt överskattade, i synnerhet svenska deckarförfattare, så därför jag jag även Amerikanska Audible och har gjort i några år

Permalänk
Medlem

@serverfel: Ghosts of the Ostfront i Hardcore History handlar om östfronten under WW2 Men ska sluta bombardera dig med förslag nu haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Tack! skall kolla upp. Reklam är helt uteslutet, men jag är beredd att betala för detta.

Tror du missförstod, Storytel har inte reklam i själva ljudböckerna men väl reklam för sig själva lite här och där i annonser och annat

Permalänk

Som svensk aktör är storytel typ enda alternativet men audible kanske är intressanta som alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define mini c window | Ryzen 3900X & noctua nh-u12a | Sapphire vega 56 nitro+ | 2x16gb 3200Mhz cl16 Hyperx predator rgb | Samsung 970 evo plus 500gb | Corsair AX 760 | Asrock X570M pro4

Permalänk
Medlem

Har inte testat audible då tjänsten är svindyr (1 bok i månaden och rabatt på deras sortiment) och mycket av utbudet verkar vara geoblockat vad jag läst. med det sagt så har jag inte sätt någon annan aktör som slår dom i utbud (vet dock som sagt inte vad som är geoblockat för svenskar).

Utöver storytel så satsar ju många bibliotek på ljudböcker så det kan också vara värt att undersöka

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Fördelen med audible är att du äger boken du köper med de credits du får varje månad, så man känner ingen stress på att lyssna som man gör med storytel.
Lyssnar du på en bok i månaden så är det nog dessutom billigare att köpa den på mp3 (typ hos dito) än att prenumerera på storytel för runt 170kr/mån.