Clinton eller Trump, vem vinner?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedman18:

Är hon farligare än George W Bush som deklarerade krig mot Irak? Trump i jämförelse verkar vara sugen på krig http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/trump-varfor-kan-inte-usa-...

Hon vill starta krig mot stormakten Ryssland. Du bestämmer om hon är värre än W.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Avstängd

Tycker Hillary verkar vara i för dåligt skick/hälsa att leda USA..Ialf det jag har läst och sett..men man vet ju inte.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Avstängd

Där är mycket stora skillnader mellan Clinton och Trump, ni som säger att Clinton inte är mycket bättre än Trump blundar för verkligheten.

Tror Trump vinner, problemet är bara att han tänker riva upp miljöavtalet som skrevs på i Paris eftersom han tror att den globala uppvärmningen är något som är påhittat utav kineserna......

Och när USA bryter ifrån avtalet så kommer de andra länderna att följa efter och bryta avtalet de med.
Det blir inget nytt avtal efter det.

Risken med ett 3:e världskrig har man med båda kandidaterna, potentiellt större med Trump då han inte verkar förstå innebörden utav kärnvapen utan tror att det är något man ska använda eftersom man har dom tillgängliga samt att hans temperament är som en 3-åring så om det blir ett twitterkrig mellan honom och en ledare från ett annat land är det osäkert hur det hela slutar.

Clinton kommer fortsätta arbetet med att expandera NATO så frågan är när Ryssland svarar och om det isåfall utlöser ett världskrig.

Men Clinton är inte en oförutsägbar person, hon kommer köra exakt på samma linje som de gjort i 8 år nu.

Bästa scenariot är väl om Clinton lyckas vinna och byts ut om 4 år till Bernie Sanders eller Elizabeth Warren.

Permalänk

Jag tror och hoppas att Trump vinner. Vad gäller Hillarys klientel så låter jag bli att yttra mig här då man lär bli censurerad och bannad.

Permalänk
Medlem

@baxee:

Det som skrämmer mig mest är att båda två är rätt krigskåta.

Clinton hatar Putin och det skulle lätt kunna bli en upptrappning och ett nytt kallt krig. Clinton har varit för i princip alla militära aktioner som USA haft. De få gånger som hon haft reservationer var det i princip bara för att kasta skit på Obama och få honom att framstå som våldsam. När hon själv skulle fatta samma beslut som Obama valde hon samma sak och skickade sedan ännu flera soldater. Om Clinton vinner så kommer CIA och den amerikanska krigsindustrin få stort inflytande.

Trump beundrar Putin i smyg och vill vara vän med denna macho-man. Dock är Trump rejält fåfäng (det gäller att inte tappa masken) och det gör honom lättmanipulerad. Putin skulle lätt kunna manipulera Trump och USA att anfalla något tredje land i Rysslands intresse. Om Trump vinner kan det bli precis vad som helst, han är en pajas och en joker. Som tur är så har Presidenten mindre makt än man tror, kongressen bestämmer det mesta i praktiken. Dock kan en galning som Trump hetsa folket och det är farligt.

Det som också hänger i luften är ett handels och valutakrig med Kina (som redan pågår) och sedan att Nord Korea och andra liknande länder skaffar sig kärnvapen.

Bästa hade helt klart varit att Obama suttit kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

Hillary: Dåligt för världen, dvs mer krig och oreda i Mellanöstern.

Trump: Dåligt för USA då dollarn troligtvis kommer störta, vilket kommer påverka världsekonomin.

Så summa summarum, Skit åt båda håll, men Trump kommer troligen isolera skiten mer i USA, och det är därför jag hoppas han vinner.

Vilken urbota korkad analys. Hillary är status quo. Trump är vad fan som helst kan hända. Ur ett ekonomiskt perspektiv är status quo ALLTID det mest önskvärda. Ekonomi och investeringar bygger på ett stort mått av förutsägbarhet i samhällsutvecklingen, även om vi ser mönstren olika bra.

Permalänk

Gillar inte Clinton men hon är överlögset bättre än alternativet. Clinton kommer styra med hjälp av sina demokrater medans Trump tror han ska ändra världen själv. Vi har sett det innan....Med retoriken att det är någon annans fel, att landet ska komma tillbaka ur lågorna och en ny rörelse ska byggas... Inga varningsklockor??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spicy_mama:

Gillar inte Clinton men hon är överlögset bättre än alternativet. Clinton kommer styra med hjälp av sina demokrater medans Trump tror han ska ändra världen själv. Vi har sett det innan....Med retoriken att det är någon annans fel, att landet ska komma tillbaka ur lågorna och en ny rörelse ska byggas... Inga varningsklockor??

http://www.nytimes.com/2016/09/28/books/hitler-ascent-volker-...

Man kunde ju nästan tro att det var en biografi om Trump.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Vilken urbota korkad analys. Hillary är status quo. Trump är vad fan som helst kan hända. Ur ett ekonomiskt perspektiv är status quo ALLTID det mest önskvärda. Ekonomi och investeringar bygger på ett stort mått av förutsägbarhet i samhällsutvecklingen, även om vi ser mönstren olika bra.

Önskvärd för de som sitter på toppen kanske, men då alla socioekonomiska välfärdssystem urholkas så kommer eliten lämna landet och då står gemene man i skiten.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Avstängd

Trump vinner, det slutar alltid som svensk massmedia inte vill...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Olegh:

Vilken urbota korkad analys. Hillary är status quo. Trump är vad fan som helst kan hända. Ur ett ekonomiskt perspektiv är status quo ALLTID det mest önskvärda. Ekonomi och investeringar bygger på ett stort mått av förutsägbarhet i samhällsutvecklingen, även om vi ser mönstren olika bra.

Vem fan bryr sig om ekonomin när man blir minoritet i sitt eget land och ens sätt att leva förintas?

Skrivet av spicy_mama:

Gillar inte Clinton men hon är överlögset bättre än alternativet. Clinton kommer styra med hjälp av sina demokrater medans Trump tror han ska ändra världen själv. Vi har sett det innan....Med retoriken att det är någon annans fel, att landet ska komma tillbaka ur lågorna och en ny rörelse ska byggas... Inga varningsklockor??

Trump är Hitler? Det har jag aldrig hört förut.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

När Trump har ändrat sig flera gånger undrar man ju verkligen om han säger det han tycker? http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/full-list-donal...

Aaa, det är iof sant. Kanske borde sagt att han inte verkar ha något filter när han pratar. Har väldigt svårt att tro att han har någon slags hemlig agenda som Clinton.

Men ja, det var dumt sagt av mig, för han säger lite vad som helst.

Permalänk
Medlem

Båda är dåliga, men jag vill mycket hellre att Demokraterna än Republikanerna vinner.
Jag anser åtminstone att ett parti som är ultrareligiöst och är anti-vetenskap är dåligt för världen.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Allt är bättre än den där krigspådrivande häxan Clinton. Skrämmande att så många inte insett vilket hot mot framtiden hon faktiskt är! Alla borde se den där Assange videon som länkades tidigare i tråden.

Apropå Assange,där kan vi verkligen tala om rättsröta! Sverige ska f.n i mej skämmas för sin behandling av honom,Hur långt upp i det amerikanska arslet behöver den svenska tungan vara?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Båda är dåliga, men jag vill mycket hellre att Demokraterna än Republikanerna vinner.
Jag anser åtminstone att ett parti som är ultrareligiöst och är anti-vetenskap är dåligt för världen.

Hillary & co pratar med döda och tror på ockult nonsens.

https://www.youtube.com/watch?v=qfL5KwUuvMc

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk

Att folk här sitter och hoppas på trump gör mig lite rädd, hur tänker ni?

Slår vad om att ni alla är killar som inte bryr sig om kvinnans rättigheter. Han har ju behandlat kvinnor som någon som sitter inne i finkan. Denna snubbe är ett skämt.

Hillary är ju inte super bra heller, men jämför man med trump så röstar jag Clinton alla dagar i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Att folk här sitter och hoppas på trump gör mig lite rädd, hur tänker ni?

Slår vad om att ni alla är killar som inte bryr sig om kvinnans rättigheter. Han har ju behandlat kvinnor som någon som sitter inne i finkan. Denna snubbe är ett skämt.

Hillary är ju inte super bra heller, men jämför man med trump så röstar jag Clinton alla dagar i veckan.

Inte nog med kvinnors rättigheter. Att han tänker riva upp miljöavtal som redan tagit alldeles för länge att förhandla fram är ju ännu farligare. Vissa människor prioriterar fel alltså...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Allt är bättre än den där krigspådrivande häxan Clinton. Skrämmande att så många inte insett vilket hot mot framtiden hon faktiskt är! Alla borde se den där Assange videon som länkades tidigare i tråden.

Apropå Assange,där kan vi verkligen tala om rättsröta! Sverige ska f.n i mej skämmas för sin behandling av honom,Hur långt upp i det amerikanska arslet behöver den svenska tungan vara?

Assange? Då är fallet kring PB/Svartholm Warg mycket värre.

Permalänk
Medlem

Rent underhållsmässigt vore det skoj om Trump vann, alla demokrater och en del republikaner skulle sätta i halsen. Har en eller två gånger kollat på respektives Twitterkanal och Trumps ger inte direkt några trevliga vibbar, inte så mycket positivt och en del rent komiskt, där gillar jag Hillarys mer.

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Är hon farligare än George W Bush som deklarerade krig mot Irak? Trump i jämförelse verkar vara sugen på krig http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/trump-varfor-kan-inte-usa-...

Svar ja. Även Clinton röstade för kriget mot Irak. Hört att hon har en alldeles utmärkt relation med Putin...

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Trump vinner. Har spelat 2500 på honom. Ångrar att jag inte satsade mer när det var högre odds.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Att folk här sitter och hoppas på trump gör mig lite rädd, hur tänker ni?

Slår vad om att ni alla är killar som inte bryr sig om kvinnans rättigheter. Han har ju behandlat kvinnor som någon som sitter inne i finkan. Denna snubbe är ett skämt.

Hillary är ju inte super bra heller, men jämför man med trump så röstar jag Clinton alla dagar i veckan.

Är ju Clinton som förstörde bevis vilket gjorde att en pedofil kom undan medan hon var försvarsadvokat, sedan skrattade hon åt offret efter domen. Clinton ger blanka fan i kvinnors rättigheter men använder "jagärkvinna"-argumentet för att fiska röster.

Permalänk
Medlem

Jag säger som Assange, Trump won't be allowed to win.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Att folk här sitter och hoppas på trump gör mig lite rädd, hur tänker ni?

Slår vad om att ni alla är killar som inte bryr sig om kvinnans rättigheter. Han har ju behandlat kvinnor som någon som sitter inne i finkan. Denna snubbe är ett skämt.

Bill Clinton har flertalet våldtäkt anklagelser mot sig, har även kommit fram kvinnor som påstår att Hillary har ofredat dem, det är även dokumenterat att Hillary är väldigt brutal mot kvinnorna som relaterar till Bill Clinton. Hillary bryr sig inte om kvinnliga rättigheter, hon spelar bara på det för att få röster. Inte nog med det så har det nyligen kommit fram en pedofil skandal och det är även dokumenterat att Clinton paret besöker en viss ö, som ägs av en miljadär, där det förekommer sex slavar, en stor andel som kan vara minderåriga.

Även om jag förstår att kvinnor avskyr Trump för sina uttalande om kvinnor, men dessa uttalanden är långt ifrån de avskyvärda kopplingarna som Clinton paret har. Det kanske är mer skrämmande att kvinnor står bakom Hillary faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av semmel:

Hillary & co pratar med döda och tror på ockult nonsens.

https://www.youtube.com/watch?v=qfL5KwUuvMc

En republikansk nyhetssida och en person som älskar Trump är ju verkligen opartiska då det gäller Hillary./s

Men som jag redan sade, båda är dåliga och jag hoppas att det bättre partiet vinner. Vilket enligt mig inte är Republikanerna eftersom de enligt de flesta andra länders mått skulle ses som högerextremister.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Samma skit vem som än vinner,
Obama är den ända vettiga president USA haft i mina ögon.

Varför då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Bill Clinton har flertalet våldtäkt anklagelser mot sig, har även kommit fram kvinnor som påstår att Hillary har ofredat dem, det är även dokumenterat att Hillary är väldigt brutal mot kvinnorna som relaterar till Bill Clinton. Hillary bryr sig inte om kvinnliga rättigheter, hon spelar bara på det för att få röster. Inte nog med det så har det nyligen kommit fram en pedofil skandal och det är även dokumenterat att Clinton paret besöker en viss ö, som ägs av en miljadär, där det förekommer sex slavar, en stor andel som kan vara minderåriga.

Även om jag förstår att kvinnor avskyr Trump för sina uttalande om kvinnor, men dessa uttalanden är långt ifrån de avskyvärda kopplingarna som Clinton paret har. Det kanske är mer skrämmande att kvinnor står bakom Hillary faktiskt.

Skulle gärna se några källangivelser för dina minst sagt anmärkningsvärda påståenden.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Skrivet av FatherOfThree:

Skulle gärna se några källangivelser för dina minst sagt anmärkningsvärda påståenden.

http://heavy.com/news/2016/05/bill-clinton-sexual-sex-assault...

och den där ln ska tydligen både trump och clinton besökt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FatherOfThree:

Skulle gärna se några källangivelser för dina minst sagt anmärkningsvärda påståenden.

http://www.bokus.com/bok/9780857898418/no-one-left-to-lie-to/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Varför då?

För att båda kommer att påverka negativt för resten av omvärlden fast på olika sett.