Permalänk
Medlem

Förstärkningslösning för GSM

Hej!
Vet inte mo jag är i rätt forum, men jag testar här. Vi har precis fått fiber och när vi sa upp ADSL-abonnemanget så sade vi även upp hemtelefon samtidigt då vi knappt använder den. Så vi får förlita oss på mobil istället. Tyvärr bor vi lite i en radioskugga och skulle behöva någon form av förstärkning för att kunna ringa. Googlade lite och fann en del produkter. Nu är jag inte så hemma bland såna här grejer och vet inte vad som är skräp eller inte (allt kanske är skräp...). Jag har kollat på något som typ det här Nu finns det ju i alla prisklasser men vet inte vad jag ska välja för att få något som funkar bra.

Någon som har något tips?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Har du bra GSM täckning utanför byggnaden? Det är ett krav för att repeater ö.h ska fungera önskvärt. Nästa steg är i så fall att kontakta din operatör, det är nämligen olagligt att sätta upp en repeater utan tillstånd och avtal.

https://www.pts.se/sv/Bransch/Radio/Radiotillstand/Ovriga-til...

Värt att nämna är att operatörer i de fall de beviljar i 9 av 10 fall kommer kräva att de själva tillhandahåller och installerar repeatern - räcka med en rätt saftig engångsavgift följt av en hög månadsavgift under minst 24 månader.

/Saodie

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Rekordmedlem

Använd iptelefon via fibern om ni ringer väldigt lite. Det går ju att köra via mjukvara i mobilen om man inte vill ha en separat telefon.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saodie:

Har du bra GSM täckning utanför byggnaden? Det är ett krav för att repeater ö.h ska fungera önskvärt. Nästa steg är i så fall att kontakta din operatör, det är nämligen olagligt att sätta upp en repeater utan tillstånd och avtal.

https://www.pts.se/sv/Bransch/Radio/Radiotillstand/Ovriga-til...

Värt att nämna är att operatörer i de fall de beviljar i 9 av 10 fall kommer kräva att de själva tillhandahåller och installerar repeatern - räcka med en rätt saftig engångsavgift följt av en hög månadsavgift under minst 24 månader.

/Saodie

Det är lite bättre mottagning utanför men inte så värst mycket bättre. Visste inte att man inte fick sätta upp något sånt själv. Bara å glömma det då.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable