Intel LGA2011 4960x 3.6GHz (Turbo 4.0 GHz)

Permalänk
Medlem

Intel LGA2011 4960x 3.6GHz (Turbo 4.0 GHz)

http://ark.intel.com/products/77779/Intel-Core-i7-4960X-Proce...

Säljer nu min gamla trotjänare då jag måste byta moderkort.
Den inköptes i april 2015 och är alltså ca 18 månader gammal och tickar på i stock hastighet. dvs ej överklockad.

Jag har egentligen ingen koll på prisläget men tittar man på ebay ligger priset från 4000kr och uppåt.

Jag kan tänka mig följande:

4000kr eller att någon skickar en ny och oöppnad Samsung SSD 950 Pro 512 GB

Betalning sker innan varan skickas!
Jag står för fraktkostnaden och skickar med Postnord.
Skickar som spårbart brev.

Vill ni ha rekommenderat eller postpaket står ni för extrakostnaden

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Finns lådan kvar? Den svarta extreme edition lådan gör ju allt om man ska ha en över en 4930k

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

@LPG:

Jag måste svara nej på den frågan tills jag eventuellt hittar vart jag lagt den.

Permalänk
Medlem

Bilder är lite svårt då den är monterad fram till försäljning men jag kan bistå med så mycket som möjligt. även kvitto

Permalänk
Skrivet av Monnier:

Bilder är lite svårt då den är monterad fram till försäljning men jag kan bistå med så mycket som möjligt. även kvitto

Är intresserad men skulle vilja ha moderkort med?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem

@NinjaMartin:

Moderkortet är ett ASUS Sabertooth X79

Jag använder alltså moderkortet nu men anledningen till att jag byter är att moderkortet krånglar.
USB-portarna vill inte riktigt vara med alltid. Misstänker någon form av jordfel.

Eftersom det är från TUF serien hade jag tänkt skicka det till ASUS för garanti (5år på TUF-serien)
Men du kan få med det utan extra kostnad samt mitt kvitto så att du kan skicka om du vill senare.

Finns även 32 gb RAM att köpa till om du vill 4GB x 8st
Du kan väl skicka PM om du är intresserad

Permalänk
Medlem

Jag bjuder 3500:- för CPUN, vad är det för minnen du har är eventuellt intresserad av dom med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@kempa: skickat pm

Permalänk
Medlem

Tja, finns CPU kvar ?

Visa signatur

[i7 4930k @ 4,5GHz] - [Asus RAMPAGE IV EXTREME] - [16GB 2133MHz 11-11-11-31 4channel] - [ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix Gaming] - [Corsar 180GB SSD] - [4000GB HDD] - [850W HXi] - [ASUS 27" 144Hz] - [Razer Blackwidow Chroma] - [Naos 8200] - [Win10 PRO x64]