Permalänk
Medlem

HP Spectre x360 Kaby Lake ?

Tänkte köpa en HP Spectre x360. Ser (lite till min förvåning) att HP fortfarande bara verkar ha intels gen.6 processorer och inte gen.7? Googlar lite och kollat youtube och hittar tester med nya Spectre med Kaby Lake. Brukar HP Sverige vara senare med att släppa "det senaste"?

Permalänk

Jag har en kaby lake spectre x360 som jag haft i en vecka nu ca, i7-7500u modellen. Men den var lite svår att hitta på hp:s sida kan jag verkligen hålla med om. Den är grymt fin, men jag funderar på att sälja den, för jag gjorde lite av ett impulsköp och kom sen på att jag inte behöver den alls så mycket som jag trodde.
/Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Instant_exit:

Jag har en kaby lake spectre x360 som jag haft i en vecka nu ca, i7-7500u modellen. Men den var lite svår att hitta på hp:s sida kan jag verkligen hålla med om. Den är grymt fin, men jag funderar på att sälja den, för jag gjorde lite av ett impulsköp och kom sen på att jag inte behöver den alls så mycket som jag trodde.
/Jonas

lånar tråden, vad heter den modellen du har?

Permalänk
Medlem

Vad för slags tangentbord är det på svensksålda Spectre X360? Är det lång vänster shift och enterknapp (dvs amerikansk layout fysiskt men svenskt tryck) eller vanligt svenskt tangentbord?

Är ute efter just amerikanskt tangentbord och såg att de gamla Spectre X360 körde med den långa shift- och entertangenten. Trycket på knapparna spelar ingen roll. HP verkar inte ha någon customize-funktion på sidan så enda chansen är annars att importera.

Det går inte att uppgradera RAM i efterhand antar jag? 16 GB verkar inte tillgängligt från HP på svenska marknaden ännu.

Permalänk
Skrivet av Rowikk:

lånar tråden, vad heter den modellen du har?

Detta är den nya modellen

HP Spectre x360 – 13-w000no

http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=X9X79EA...

Med den här rabattkoden kostar datorn 10990 kr

HPSPXAFF

Har verkligen beslutsångest över om jag ska ta denna eller xps 13 kaby lake.

EDIT: Jag har nu lagt en beställning på Spectren med en i5 kaby lake som jag betalat 10990 kr för. Känns som väldigt bra "value for money". Den lär hur som helst vara överlägsen min 3 åriga lenovo ideapad 310u som inte ens är full hd skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elusivedream:

Detta är den nya modellen

HP Spectre x360 – 13-w000no

http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=X9X79EA...

Med den här rabattkoden kostar datorn 10990 kr

HPSPXAFF

Har verkligen beslutsångest över om jag ska ta denna eller xps 13 kaby lake.

EDIT: Jag har nu lagt en beställning på Spectren med en i5 kaby lake som jag betalat 10990 kr för. Känns som väldigt bra "value for money". Den lär hur som helst vara överlägsen min 3 åriga lenovo ideapad 310u som inte ens är full hd skärm.

TACK! för utförligt svar, du beställde alltså den du länkade? Tror nog jag gör detsamma isåfall, skulle vara en grym arbetsdator Du vet inte om den finns i deras kopparfärg-scheme?

Permalänk
Medlem

Ursäkta om detta är för O.T men hittade även denna via Elgiganten:

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ipad-surfp...

Lenovo Yoga 710 med en i/ kaby lake för 9990. Bör vara relevant för Ts också.
Vad tror vi om denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rowikk:

Ursäkta om detta är för O.T men hittade även denna via Elgiganten:

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ipad-surfp...

Lenovo Yoga 710 med en i/ kaby lake för 9990. Bör vara relevant för Ts också.
Vad tror vi om denna?

Hoppar in i tråden och ger lite snabba omdömen om bla Dell xps 9360,Lenovo Yoga 710 samt Asus Zenbook 360ua. Då jag har haft alla hemma i ungefär 1vecka.

Dell xps 9360 köpte med 7200u processorn fullhd skärm (matt), mycket hög kvalitets känsla, lite tjock är den enligt mitt tyckte samt att "kolfiber" imitationen drar åt sig fingeravtryck som flugor dras till skit. Skärmen var bra, dock inte så himla ljusstark som jag hade hoppats på, tangentbordet var skönt med lätta distinkta tryck och en skön layout mao man hittar hem direkt.

Asus zenbook 360ua, den första jag köpte blåskärmade och den andra har jag också lämnat tillbaks pga bluetooth överföringen fungerade sporadiskt för mig. Annars höll den en mycket hög kvalitets känsla, nästan högre än xpsen. Den är iofs tillverkad helt i aluminium samt hade ett väldigt fint tangentbord med stark bakrundsbelysning samt en väldigt fin högupplöst QHD touchskärm. Nackdelar över dell xpsen var att fläkten lät oftare under inte alltför krävande uppgifter men samtidigt relativt tyst dator. Rekommenderar den tillsammans med xpsen.

Sen tillslut till Lenovo 710 le80v4003 som jag sitter och skriver på i detta nu.
Den är större och tjockare än Asusen, men ungefär lika tjock som xpsen. Den har ett chassi helt i aliminium med hög kvalitets känsla och en gorilla glass skärm (tror jag) högblankt med fullhd och touch, skärmen är som xpsen inte lika ljusstark som jag vill ha den. Och tangentbordet är lite för hårt för min smak, alltså man måste trycka ganska hårt för att få tillslag. En annan sak jag inte gillar är cromet runt touchpaden och runt nedre delen av chassit på insidan. Och sist men inte minst, fläkten. Fläkten låter alldedes för mycket. Blir en retur på denna också tyvärr. Vet inte riktigt vad jag ska köpa istället.

Men av dom tre jag haft hemma (hade en asus zenbook 303ub tidigare) skulle jag ha valt Asus zenbook 360ua flip som även finns med kaby lake ute just nu. Väldigt fin dator och jag funderar trots problemen jag hade på att beställa hem den nya utgåvan.

Hoppas jag hjälpte till lite!

Permalänk

@Rowikk:

Inte nu i alla fall, gillade också den färgkombon mer. Tydligen skall datorn redan levereras idag så blir mycket känna klämma och testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av elusivedream:

@Rowikk:

Inte nu i alla fall, gillade också den färgkombon mer. Tydligen skall datorn redan levereras idag så blir mycket känna klämma och testa

Återkom gärna med en minirecension

Permalänk

Hej!

Jag har haft datorn nu i ett par dagar. Varit bortrest större delen av helgen så har bara använt den i 2 dagar. Jag tycker den är oerhört bra. Precis det jag vill ha från en laptop. Väldigt snabb, oerhört snygg, bra byggkvalitet. Från fullladdat till 57 % efter 4 timmar och 40 min(under denna tid har jag sett på full hd film, surfat, youtube med mera. Ingen "idle" tid. Sedan var det dags att sova. Stängt av datorn och ska återuppta det idag och se hur länge den klarar sig för mitt "normala" användande.

Trackpaden väldigt bra, dock stämmer det med att man hör något typ av "klick" när man lägger fingrar på trackpaden som egentligen inte skall höra. Var lite småstörande i början. Jag är inte lika imponerad av ljudet som många recensioner säger skall vara grymt. Jag har dock ingen bra referensram eller vad som är "bra" ljud från ultraportabel laptop.

Permalänk
Medlem

@elusivedream: Inte så att det saknas någon drivare för ljudet? Eller kanske någon equalizer inställning?

Permalänk
Skrivet av brozinic:

@elusivedream: Inte så att det saknas någon drivare för ljudet? Eller kanske någon equalizer inställning?

Hm ja alltså detta med ljudet ska jag titta lite mer på, när jag tittade på serie på netflix direkt i början tyckte jag talet lät förvrängt. Blev mycket bättre när jag i harman&kardon inställningarna skruvade ner "mikrofon" men jag skulle vilja göra en jämförelse i verkligheten med annat exemplar. väldigt nyfiken.

Permalänk
Medlem

Rabattkoden verkar inte fungera längre, vart fick du tag i den?

Permalänk

@Rowikk:

googlade bara rabattkod hp så kom en aftonbladetsida upp med den !

Permalänk
Medlem

@elusivedream: Testa att avaktivera mikrofonen helt bara.

Permalänk
Medlem

Lagt en beställning som bör komma imorgon

Permalänk
Skrivet av Rowikk:

Lagt en beställning som bör komma imorgon

Kommer din beställning idag? Det verkar inte gå så fort som de bedömmer att det ska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Beställde själv en HP Spectre x360 – 13-w000no-Nordic countries i lördags, stod att den skulle levereras inom 48 timmar, men sedan när jag loggade in på HP's hemsida och kollade orderstatus så står det 2017-01-10 som leveransdatum. Inte ok.

Ringde HP idag, något om ett tekniskt fel, att datumet var felaktigt, men att datorn inte skulle skickas inom 48 timmar, snarare mot slutet av veckan. Oklart läge med andra ord. De skulle slå på något statusmail så jag fick uppdateringar.

Permalänk
Skrivet av Stenmar:

Beställde själv en HP Spectre x360 – 13-w000no-Nordic countries i lördags, stod att den skulle levereras inom 48 timmar, men sedan när jag loggade in på HP's hemsida och kollade orderstatus så står det 2017-01-10 som leveransdatum. Inte ok.

Ringde HP idag, något om ett tekniskt fel, att datumet var felaktigt, men att datorn inte skulle skickas inom 48 timmar, snarare mot slutet av veckan. Oklart läge med andra ord. De skulle slå på något statusmail så jag fick uppdateringar.

http://forumbilder.se/FBN8M/skarmklipp.PNG?width=150

OK, jag beställde i fredags och har beräknad leverans 29/11.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legendary21:

OK, jag beställde i fredags och har beräknad leverans 29/11.

Skickades från m.sweclockers.com

SMS från posten "Paket från Ingram Micro", katshing så var maskinen levererad.
Så 2,5 arbetsdagars leveranstid, helt ok.

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om 16gb modellen?
Den amerikanska sidan erbjuder den nya X360 med 16gb ram och 512/1tb SSD, Men denna verkar inte finnas i sverige

Permalänk
Medlem

16GB, snart i Sverige

Skrivet av patlin:

Någon som hört något om 16gb modellen?
Den amerikanska sidan erbjuder den nya X360 med 16gb ram och 512/1tb SSD, Men denna verkar inte finnas i sverige

Hittade denna på Prisjakt, snart i lager
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4088419