Permalänk

ASP.NET/Windows 10 UWP/C#: Visual Studio
Web/React Native/Ionic: VS Code

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Det fungerar ju direkt ur lådan i Emacs. Vill jag t.ex. editera en fil på min RPi (som internt har adress 192.168.0.16), säg foo.c som ligger i min hemkatalog, från laptop:en öppnar man bara "/192.168.0.16:foo.c". Filen laddas upp varje gång man sparar.

Så för att svara på tråden: kör Emacs för allt utom JavaScript och C# där jag använder Visual Studio Code och Java där det blir Eclipse.

På jobbat är det främst C som gäller, men blir även en del C++, Ruby, Python, Lua och shell-script så där är det uteslutande Emacs.

Emacs tramp mode funkar ypperligt bra att editera filer över nätverket, använder det just nu när jag jobbar hemifrån. Går även att editera filer i sudo läge med samma mode. Bara att öppna /sudo:root@localhost:foo eller använda sudo-edit paketet.

När jag kodar både hemma eller på jobbet blir det emacs, gdb i emacs är riktigt trevligt att köra när man debuggar c++ kod.

Om jag ska editera en fil snabb hemma på filservern eller något liknande blir det antigen vim eller zile.

Visa signatur

Dagens ordspråk:
Den som väntar på något gått väntar alltid för länge.

Permalänk
Inaktiv

Visual Studio 2015 och Webstorm

Permalänk
Medlem

Notepad++ men kör oftast med IDE

Permalänk

Har kört flera stycken olika Eclipse,Webstorm, IntelliJ samt Sublime 2 för Java och Javascript kodning

Permalänk
Medlem

Windows: Visual Studio/Sublime
Linux: Sublime

Permalänk
Medlem

Beror på, bara textfiler så vim, oavsett plattform. När jag jobbar så kör jag Visual Studio med vsvim, det går ju inte att jobba annars (o:

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Beror väldigt mycket på språk och vilket OS jag sitter i just då. Men sitter något återkommande i Emacs, nano, Notepad++, RAD Studio, Visual Studio, Android Studio, PHP Storm, MS Visual Studio Code, Eclipse, Zend Studio, Netbeans.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Skriva till lokala filer: notepad++/notepad/nano (om linux)
skriva till server: Sublime2

Permalänk

Visual studio, Atom, Sublime Text, NetBeans

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mestadels Eclipse och IntelliJ för Java och Sublime för HTML,CSS,XML,JS, typ språk som används vid webbutveckling.

Permalänk
Medlem

Visual Studio, Linqpad och notepad++

Permalänk
Medlem

notepad++ och pycharm
linux: nano

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

emacs i linux, vs i windows
notepad++ när jag skriver diverse script språk

Permalänk
Medlem

Beror på men under en normal arbetsvecka använder jag följande:
IntelliJ
Notepad++
Nano

Permalänk

IntelliJ och Vim

Permalänk
Medlem

Körde Brackets tidigare men har på senare tid gått över till PhpStorm.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Kan förresten tipsa om teckensnittet Inconsolata riktigt fint att koda med!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Kan förresten tipsa om teckensnittet Inconsolata riktigt fint att koda med!

Jag gillar anonymous pro.

Permalänk
Medlem

Windows:

  • PyCharm

  • Atom

  • Visual Studio Community

Linux

  • PyCharm

  • Sublime

  • Vim

Tycker det fungerar bra

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Sandia:

Hej. Jag undrar vad ni kör för editor när ni programerar. Själv sitter jag och kör med Emacs eller om jag ska göra något snabbt så blir det pico

Men jag har börjat kollat på andra program. Så som lighttable. Men vet inte gillar att bara starta terminalen och skriva emacs index.html eller något liknade.

Så då tänkte jag kan fråga vad ni kör med här på sweclockers.

Ibland Emacs men oftast Eclipse (Java) eller Crimson Editor(HTML, PHP, CSS, ibland andra språk)

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Visual Studio och Notepad++

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Snyggt!

Permalänk
Medlem

Visual Studio is love. Visual Studio is life.

Jag använder visual studio för all C/#/++-programmering. Debuggern, profilern, inbyggt och smidigt git. Så gött!
För webbutveckling använder jag notepad++

Permalänk
Medlem

Oftast Vim eller Kate för KDE-miljön, med Vim-läge förstås. Annars är det vadhelst för IDE som passar till språket. Alltid Vim-läge dock, allt annat blir helt efterblivet om man en gång har lärt sig Vim.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Inaktiv

Coda, älskar den. Speciellt att man kan lägga till flera serverar och editera direkt på dem. Dock inte hittat något som kommer i närheten på Windows :/

Permalänk
Medlem

Har precis börjat lära mig Python och använder Geany!

Permalänk
Medlem

Netbeans. Det är opensource och funkar på windows/mac/linux. Klarar många språk speciellt med plugins. Kör Java/PHP/Javascript i netbeans. Om jag ska programmera c#/++ blir det visual studio, och pycharm för python

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Hej!

Om ni skulle rekommendera en editor för en novis person som ska introduceras för html och css, vilken hade ni rekommenderat då? Är det 'fortfarande' dreamweaver?

Permalänk
Skrivet av aalleexx:

Hej!

Om ni skulle rekommendera en editor för en novis person som ska introduceras för html och css, vilken hade ni rekommenderat då? Är det 'fortfarande' dreamweaver?

Crimson Editor hade varit mitt val för en nybörjare med, Syntax Highlighting så det blir lättare att se vad som är vad, flikar så man kan ha flera saker öppna samtidigt och växla. En enkel editor som gör det den ska och är ganska logisk att använda. Tyvärr har de haft lite proble med att få tag i frivilliga utvecklare så de har inte fått ut någon ny version sedan 2011, men det fungerar problemfritt så jag fortsätter köra på...

Sensate versionen finns här: http://www.emeraldeditor.com/

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)