Ni som undrar varför era paket från postnord är trasiga eller försvunnit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Senaste tiden har jag försökt undvika Postnord så mycket som möjligt. Jag handlar i vanliga butiker eller så beställer jag med DHL som leverantör.

Hmmm?

DHL skyr jag som pesten eftersom de inte fullt ut brukar systemet med postuthämtningställen.

Jag kan INTE minnas att Postnord missat något paket om jag beställt, det bara funkar.

Finns det fler anledningar att postnord inte klarar sitt uppdrag? För mig och mitt område är det perfekt!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

kan uppdatera med lite färskt material från kära postnord (ej jag som filmar).
https://www.facebook.com/david.jonsson.5059/videos/1015540995...

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Det mest komiska i allt det här är ledningen på PostNord som gång på gång är jätteförvånande och förfärade över att det går till som det gör. När det är ledningen själva som satt reglerna

Minns när den första stora skandalen bröt ut (var det i slutet på sommaren?). Postens VD intervjuades och han beklagade - att det kommit upp till ytan! "Ja nu när det kommit upp till ytan får vi ta tag i det" var kontentan av det han sa. Det var inte beklagligt att det skedde alltså - utan det var beklaligt att det kommit ut. Helt jävla otroligt

DHL är inte bättre dock. Vi får aktivt be våra leverantörer att packa pallarna så ojämna som möjligt så de inte ska stapla andra pallar på våra grejer. Kan förstå om man staplar hyfsat lätta pall med rätvinkliga kartonger (kubformade pallar). Men när det sticker upp saker här och var under ett plastad pall så ställer man fan inte nåt som måste väga runt 2-300 kilo på det. Men det har de gjort flera gånger. Är väl dock inte chaufförernas fel, utan de som lastar på de stora terminalerna.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

Därför jag undviker att beställa dyr elektronik via postnord.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Hmmm?

DHL skyr jag som pesten eftersom de inte fullt ut brukar systemet med postuthämtningställen.

Jag kan INTE minnas att Postnord missat något paket om jag beställt, det bara funkar.

Finns det fler anledningar att postnord inte klarar sitt uppdrag? För mig och mitt område är det perfekt!

Att det fungerar i ditt område, kan ju bero på att det är vettig personal där du bor..

Själv har jag ofta fått tillknöglade paket av Postnord.. Mitt skärmstativ från Komplett, låg till och med utanför paketet när jag hämtade ut det.
The list goes on...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Det här är anledningen till att jag föredrar att hämta ut/köpa varor i butik, det är snäppet svårare att kasta en pall med varor än ett litet 10-kilospaket.

Permalänk
Medlem

Beställde ett spel från spelbutiken och skickades i måndags. Får jag det inte idag är det väl försvunnet:( brukar annars ta 1-2 dagar tills jag får det.

Permalänk
Medlem

Att dem som hanterar post gör såhär är ju helt sjukt. Kan dem inte tänka själva på vad dem beställt hem någon gång? Man blir så besviken på människor..
Fick hem 2 paket från postnord i veckan men mina va då hela tack o lov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Vilken fan asså,enda som skall göras i det fallet är sparken på studs. jag har under ett år haft över 10 problem med postnord varav 4 var trasiga paket.

Det är ju nästan som att de är underbemannade som bara satan och ledningen även efter hundratals klagomål inte bryr sig. Märk även att problemen verkligen tog fart när skiten blev privatiserad.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

Det är ju nästan som att de är underbemannade som bara satan och ledningen även efter hundratals klagomål inte bryr sig. Märk även att problemen verkligen tog fart när skiten blev privatiserad.

Privatiserad skulle jag inte säga då svenska staten äger 60% och den danska staten 40%.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olivre:

Att dem som hanterar post gör såhär är ju helt sjukt. Kan dem inte tänka själva på vad dem beställt hem någon gång? Man blir så besviken på människor..
Fick hem 2 paket från postnord i veckan men mina va då hela tack o lov.

Paket ska ju klara ett fall på en meter så lite ska de tåla att kastas.

Detta är vad som händer när ledningen har noll jävla koll på hur saker fungerar. Vill man behålla sitt jobb måste man tulla lite på reglerna. Jobbar inom transport också, kan helt omöjligt göra klart jobbet på tid lagligt. Går man till ledningen blir man arbetslös och de tar in någon som inte klagar.

99% av det jag beställer kommer med PostNord, fått ett trasigt paket (lite kantstött) av flera hundra.
DHL tappade dock bort ett helt Epoc kök i flera veckor (dvs några lastpallar med paket). Fick iaf flera tusen i ersättning.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Privatiserad skulle jag inte säga då svenska staten äger 60% och den danska staten 40%.

Nä, det var fel ordval. Men de fick mycket högre krav på sig att vara slimmade, dra ner på personalkostnader etc. vilket då betyder att en brevbärare nu gör jobbet som fem gjorde förr. Det betyder ju i sin tur att de måste jobba 5 gånger snabbare och då hinns det liksom inte med.

Detta är inte ett handhavandefel, det är ett haveri från toppen.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk

Jag har aldrig haft problem med postnord, alla mina paket har kommit fram helt felfritt, i tid, inga skador alls.

Skulle vara intressant och se en lista över områden där det händer, se om det är vissa regioner som har större problem.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

En sak som jag har funderat på, skulle inte "alla" vinna på om paketen hanterades mer varsamt?
*mindre förpackningsmaterial skulle behövas
*större antal försändelser skulle få plats i en lastbil.
*mindre påverkan på miljön.
*större andel av det som skickades skulle få plats i brevlådan direkt.

eller tänker jag helt tokigt?

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

En sak som jag har funderat på, skulle inte "alla" vinna på om paketen hanterades mer varsamt?
*mindre förpackningsmaterial skulle behövas
*större antal försändelser skulle få plats i en lastbil.
*mindre påverkan på miljön.
*större andel av det som skickades skulle få plats i brevlådan direkt.

eller tänker jag helt tokigt?

50% här har iaf så små lådor att man knappt får ner en dagstidning. Allt annat än påsar med knark är oftast bara glömma att man får ner i en låda. T.om böcker går sällan ner.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

Jag har aldrig haft problem med postnord, alla mina paket har kommit fram helt felfritt, i tid, inga skador alls.

Ja, jag har också inget minne av att några av mina paket varit sönder när jag tagit emot det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

känns lite surt när man har beställt hem grejer för 30k och ser att Inet har skickat med postnord och sen youtubar man postnord.... min skäl gör ont just nu eller så har jag en hjärtattack på g!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dooxy:

känns lite surt när man har beställt hem grejer för 30k och ser att Inet har skickat med postnord och sen youtubar man postnord.... min skäl gör ont just nu eller så har jag en hjärtattack på g!

Oroa dig inte, stora packet läggs underst.

Jag önskar dig en god jul och ett gott nytt bygge!

Permalänk
Medlem

@anon185723: dags efter 6 år av sparande! tack ska lägga upp lite bilder sen.

Permalänk
Testpilot

Sådan här tur hade jag med min försändelse med PostNord!
55" TV - Får väl se det som att jag fick kurvad modell på köpet

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Sådan här tur hade jag med min försändelse med PostNord!
55" TV - Får väl se det som att jag fick kurvad modell på köpet

http://i.imgur.com/XCspxOj.jpg

Fast det där var väl pga att du själv paketerade en retur dåligt?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Gropenator:

Fast det där var väl pga att du själv paketerade en retur dåligt?

Läs senaste inlägget

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Inte för att vara den, men jag har faktiskt aldrig till dags dato haft problem med Posten, eller PostNord som det numera heter.

Den här veckan, har jag haft nöjet att... Få ett av 4'a vinterdäck levererat från Tyskland till hemmet. De andra tre, hamnade på Postnords lager ute på Ättekulla. Drygt en mil bort. Adresslappen på alla 4'a var identisk. Eftersom åkeriets verkstad är i det området så hämtade jag dem och ställde dem i verkstan, men varför hamnade de inte på rätt ställe från början? Hade jag velat ha det levererat till åkeriets verkstad, hade jag angett den adressen. Men eftersom den inte är bemannad enligt några fasta arbetstider, är det hopplöst att få leveranserna där, så åkeriets kontorsadress, alltså, hemma, är där jag vill att det hamnar, och anger som adress.

Postnord var även trevliga nog att försöka köra ut en telefon till mig. Jag var naturligtvis inte hemma. Man kunde ju hoppats på en avi i brevlådan, och att den blivit inlämnad på närmsta utlämningsställe. Men nä. Den åkte i stället tillbaka till Malmö. Först dagen efter fick jag en lapp i brevlådan som sa att de försökt leverera telefonen, samt en avi på att den skulle gå att hämta på det lokala utlämningsstället, lite drygt 900m bort, men först efter 16:00. Först fredag, 4'a dagar efter utlämningsförsöket, fanns telefonen faktiskt på plats på utlämningsstället. 4'a dagar, för att hamna 900m från där den varit. Med en omväg på lite drygt 16 mil.

Sist men inte minst, sitter jag och väntar på en ny kontorsstol till kontoret. Japp, även den ska levereras med post nord. De har, enligt uppgift varit på plats, och försökt leverera stolen, vilket blir lite märkligt, eftersom kontoret ligger ovanpå butikslokalen som är bemannad under kontorstid, och ett par timmar till på kvällen, precis sidan om verkstaden, och lagret, med godsmottagningen, som är bemannad från 7 till 16:00... Så nu står stolen 4'a mil från kontoret, företagscentrum på Berga, och Postnord förväntar sig att jag ska hämta den. Vi är inte HELT överens om hur det här ska gå till, eftersom jag har krävt att de fullgör sitt åtagande. Jag har betalat för frakt till kontoret, så de får ta och leverera där. Nå, ska jag vara helt ärlig, så har kontoret inte betalt fakturan, men ja...

Det är 3 jävla "misstag" den här veckan. Värst av allt, av tre möjliga.
Mer spännande än så, posten har även slarvat bort en skaderapport till försäkringsbolaget, så de kan inte ens hålla ordning på posten... Nå, det var ju ingen nyhet, de slarvar regelbundet bort fraktsedlarna våra chaufförer postar in till kontoret... Så numera scannar vi allt, innan det postas, skickar de scannade kopiorna, och om inte originalen kommer fram, skriver vi ut nya kopior, och postar vidare till våra uppdragsgivare. Samtidigt som vi postar de digitala kopiorna till dem. Och självklart kräver uppdragsgivarna papperskopia, de e-postade kopiorna är bara referensmaterial.
Jaja. Postnord... Beviset på att privatisering, och konkurrensutsatt marknad inte automatiskt leder till bättre priser, och bättre service.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker man borde stämma arbetare som inte levererar paket hem, trots att man varit hemma hela dagen. Webbshoppen betalar för en tjänst som inte uppfylls, vilket även skapar ökade kostnader för slutkund som måste åka till utlämningsstället och hämta paketet. Väntar själv på två paket som enligt postnord skulle levereras i fredags, men ingen avi hämnade i brevlådan, inte heller var någon och ringde på min fastighet. Nu så har leveransen på ett paket ändrats till måndag, och på det andra paketet är leveransen "okänd". Varför i hela friden lämnar dem inte avi samma dag eller på sms eller på epost om "leverans inte kan ske", samt levererar till närmaste utlämningsställe? Jag måste ju ändå hämta själv på ombudet.

Jag undrar vad det kan vara för logistiskt och ekonomisk fördel för postmord att bolla paketen mellan olika lager, istället för att leverera till ombudet direkt när chauffören "inte kan få tag" på slutkunden?

Nu har paketen bollats mellan två olika terminaler i drygt 3 arbetsdagar, vilket är totalt absurt då dem enkelt kunde skicka paketet till ombudet efter första misslyckade "leverans".

Permalänk
Rekordmedlem

Ja vad säger man, Postnord lyckades bli omnämnda i detta mindre smickrande sammanhang >

”Åkerier drivs som kriminella MC-gäng”
Kriminalitet av det här slaget skulle inte vara så omfattande om svenska beställare av åkeritjänster var mer noggranna i sina uppföljningar, menar Jonsson. Alla stora koncerner har interna regler som uppenbarligen inte följs hos de underleverantörer de kontrakterar.
Bland de storbolag som pekas ut för att använda utländska åkerier med tvivelaktig verksamhet finns det hårt kritiserade Postnord.

http://www.svd.se/akerier-drivs-som-kriminella-mc-gang/om/svd...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Posten elller CDON? lyckligtvis är produkten oskadad (en brödrost beställd på black friday!)

Permalänk
Medlem

Dagens Postnord misslyckande. Rekommenderat brev, som enligt deras hemsida ska delas ut nästa arbetsdag, skickades i lördags, och går i dag, måndag, inte att lokalisera. Förhoppningsvis levereras det i morgon, men är då redan en dag för sent. Och att de inte kan se var det är... Pinsamt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Dagens Postnord misslyckande. Rekommenderat brev, som enligt deras hemsida ska delas ut nästa arbetsdag, skickades i lördags, och går i dag, måndag, inte att lokalisera. Förhoppningsvis levereras det i morgon, men är då redan en dag för sent. Och att de inte kan se var det är... Pinsamt.
B!

Men om du skickade i lördags är det väl samma sak som att skicka den idag, måndag?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

http://forumbilder.se/FBVC0/2016-12-12-12-15-08.jpg
http://forumbilder.se/FBVC0/2016-12-12-12-15-14.jpg

Posten elller CDON? lyckligtvis är produkten oskadad (en brödrost beställd på black friday!)

Det där borde du posta på deras fb-sida eller liknande, ser ut som nån har försökt å mangla paketet för tusan

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Men om du skickade i lördags är det väl samma sak som att skicka den idag, måndag?

Inte enligt dem själva. Det ska vara framme nästa arbetsdag, vilket är måndag.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.