Sämsta spelköp 2016!!

Permalänk
Medlem

Battlefield 1.

Spelserien går stadigt neråt för varje släpp. Dock så får EA två tummar upp för att de återbetalade pengarna väldigt snabbt.

En tredje(?!) tumme upp för att DICE hade balls nog att testa något nytt. Synd bara att det i min mening känns som ett reskinnat Battlefront.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Overwatch får jag ta och säga.
Trist gameplay och gillade inte riktigt bandesignen. Lite för tråkiga spellägen också.

Kan dock säga att jag verkligen älskar själva historierna bakom alla karaktärer och sånt.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av DreinLifeOfYou:

men sicken tur att jag inte behöver tycka som dig då

Men för en knapp 50 lapp (om ens det) kan väl spelet knappast platsa på en lista över sämsta spelköp?

Off topic: Utvecklaren av Terraia är ett föredöme för många andra spelutvecklare. Massor av gratis uppdateringar under åren. Inga små heller utan i stort sett alla andra utvecklare hade lätt sålt dem som DLC.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

No man's sky, som jag gick på den hypen....
Black Desert, förmodligen bra men jag kommer inte överens med spelet.

Visa signatur

nörd

Permalänk
Medlem

Witcher 3 är ju ett mästerverk )

Mafia 3 måste vara det sämsta men det kan nog bero på att man hade otroligt höga förväntning.

Permalänk
Medlem

The Division, Rainbow Six Siege och Legion till WoW.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iksu:

Rise of the robots till Sega mega drive. 50 spänn på ett totalt värdelöst spel

ha, minns eländet. köpte det som original till Amigan tror jag det var, kostade väll 349 eller något sånt. Var lika uselt som det var hypat

Permalänk
Medlem

Sämsta är BF1
Vilket är otroligt synd då jag gillade tidigare BF så mycket, BF4 @ 69.000kills med 949h played <3

Det bästa jag har köpt är Doom (4?)
Bara OST (musiken till spelet är pampig nog för ett köp), sen plussa på en trevlig storry och att få stampa demoner med vulkan i ruskigt trevlig kvalitet med 100+fps.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Inaktiv

Jag har svårt att ta de flesta här seriöst. Speciellt de som nämner Witcher 3 av alla jävla spel.
Okej, eran smak kan skilja sig enormt mot de flesta andra men få har tagit upp välkänt dåliga spel. Typ Bad Rats. Samtidigt är det väl bra att ingen förhoppningsvis köpt så usla titlar.

EDIT:
Visst fan, köpte 35MM och Rake i somras. Två riktigt genomusla spel som jag begärde refund på efter ett par minuter vardera. No Mans Sky förblir det sämsta jag köpt och behållit (då det inte gick att refunda).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Kan säga att jag svor rätt mycket åt Witcher 3 första timmarna och tyckte vafan är det här för skit och gav upp några dagar. Gick sedan tillbaka och "tvingade" mig själv att spela.
Nu är det ett av mina favoritspel någonsin med 240+ (2st 100% rundor) timmar spelade

Precis så jag tyckt! har inte spelat på några dagar nu. ska ge det en till chans

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

ARK Survival Evolved
Jag har spelat typ 1.5h, köpte det visserligen på rea så det var inte så dyrt.

Permalänk
Medlem

Call of Duty: Black Ops 3

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

Skyrim Legendary Edition eller vad det senaste släppta heter. För lite nytt för att vara värt pengarna. Fick dock refund via steam, men det kvalar absolut in på det sämsta köpet iår.

Permalänk

Köpte Legion för jag fick nostalgikänsla, ångrade det redan efter ett par timmar.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
Moderkort: Gigabyte GA-Z77X-D3H ATX
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce SOC
Ram: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
BOOT:A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB

Permalänk

No Man's Sky , helt klart! Jag hade först inte tänkt att köpa det men jag föll offer för hypen dagarna innan releasen. Spelet är inte sig totalt värdelöst utan det finns en viss tjusning tycker jag. Problemet är dock att utvecklarna lovade för mycket och att spelet prissattes som ett "fullprisspel" , hade det istället kostat mellan 150-200 kr så hade jag nog inte gnällt lika mycket. Spelade ändå ca 40-50 timmar för att sedan totalt tröttna och för att nu få kalla kårar bara jag ser/hör "No Man's Sky". Jag lärde mig dock att aldrig mera köpa spel på release (borde vara självklart egentligen men jag är svag för hypeeeee).

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Årets sämsta för min del måste nog bli Star Citizen. Fick en "voucher" till 3 spel när jag köpte ett grafikkort, mitten/sent 2012, där två verkade intressanta, och resten var skit. Och då Star Citizen, som inte var färdigt. Så det blev SC. Nu, 4'a år senare har de fortfarande inte något releasedatum, och vi kan nog konstatera att de "modulerna" som finns tillgängliga är ospelbara på ett 4'a år gammalt grafikkort. Nå, jag kom i alla fall billigt undan. Har polare som har spenderat tusentals dollar på att köpa skepp och annat skit i "spelet".

Det är vad jag dubbar till årets sämsta köp, för min del. Eftersom man varje år hoppas på att de ska lyckas få till en release, menar jag...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Battlefront, helt värdelöst spel. Rätt snyggt men finns ingen spelkänsla öht.
Battlefield 1, trailern sålde in spelet hos mig men det sög purjo

Permalänk

Titanfall 2 till PS4.
Tänkte att det skulle vara nästa CoD, eftersom nya cod fick så mycket skit efter E3. Men nu spelar "alla" ändå cod medans titanfall har sådär playerbase?
Men största anledningen till att jag ångrar mig är att jag köpte det till PS4:an där jag tycker multiplayern var tråkig, och storyn var meh.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk
Medlem

Battlefield 1
No Man's Fail

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

@Subzero299: Jag gillar inte heller Terraria, verkligen inget för mig och köper man inte så mycket spel så kan man ju myckeväl tycka att det var det sämsta man köpt.
Allt behöver inte handla om hur mycket pengar du lagt ut.

Är väl skönt och veta att inte alla tänker som dig?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

No Mans Sky definitivt.

Besviken på bf1 också.

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Fallout 4
Dying Light
Rise of the Tomb Raider

Skulle säkert uppskatta dom om jag gav mig själv tiden att sjunka in i spelen, för på papperet borde jag tokälska dom. Jag påstår alltså inte att det är dåliga spel utan att det var dåliga köp för mig.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Tyvärr måste jag säge The Division. Jävlar vad detta spel har/hade potential. Fattar inte hur det kunde göra vissa designval.

Permalänk
Medlem

Gems of War (jag köpte ett 60 usd boost pack även om det egentligen inte behövs för det är rätt schysst free to play)

Grymt beroendeframkallande men det finns inget riktigt spel under ytan. Man tror att man gör progress mot någonting, men det finns ingeting att göra annat än att samla kort. I want my 100+ hours of my life back

Permalänk
Medlem

Först var jag sjukt besviken på mafia 3 men spelet växte hela tiden och nu är det nog det roligaste jag spelat under 2016.

Tråkigast är nog deus ex som jag bara orkade 2h av.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Stellaris för mig. Inget dåligt spel alls men jag fastnade aldrig. Har nog spelat det mindre tid totalt än jag spelade Civ 6 första dagen jag hade det.

Doom är god tvåa. Inte heller ett dåligt spel men för repetitivt. Alldeles för mycket fokus på storyn dessutom. Spelade genom en gång och avinstallerade.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Mafia 3 och No man's sky. Detta gjorde att jag tappade spelsuget helt och hållet, så nu spelar jag ingenting istället.

Visa signatur

Ha ha va?

Permalänk
Medlem

Battlefield 1

Permalänk
Medlem

No man's sky

No man's sky var en sjuk bust.
Money down the drain..

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Medlem

Inget, köper inte dåliga spel direkt, brukar kolla på Youtube osv hur det ser ut innan det kan vara aktuellt, kombinerat med att jag VET om att jag får en bättre upplevelse att spela när spelen varit ute ett bra tag och är ordentligt patchade m.m.