Sämsta spelköp 2016!!

Permalänk

Enda spelet jag köpte var Dragon Age Inquisition, det är både det bästa och sämsta. Har tydligen spelat det 250 timmar enligt Origin, så det kanske inte är så dåligt ändå...

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Naxos:

Battlefield 1

Väntade på HC, HC kom. Det sög röv...

Helt enig.

Om du har sett Escapist recension av BF1 så ger han en väldigt bra summering av MP-känslan.

Helt random, känns som att skicklighet är helt kastat ut genom fönstret.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Inget, köper inte dåliga spel direkt, brukar kolla på Youtube osv hur det ser ut innan det kan vara aktuellt, kombinerat med att jag VET om att jag får en bättre upplevelse att spela när spelen varit ute ett bra tag och är ordentligt patchade m.m.

Samma här, dessutom brukar spelen oftast ha dippat rätt ordentligt i pris efter några månader vilket mildrar svedan i plånboken vid eventuella felköp. Utöver The Devil's Daughter måste jag nog säga Doom. Tråkiga miljöer, oerhört repetetivt (på ett negativt sätt) och dessutom råkade jag ut för en bugg som förstörde min sparfil precis i slutet av spelet.

Som tur var väntade jag ett tag med att köpa det och spenderade bara drygt 200kr men det kändes inte särskilt prisvärt trots det.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

no mans sky och bf1

refunda nms via steam
bf1 för att spelet saknar djup, känns som att alla vapen är likadana och allting är ställt på repeat..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Utan tvekan Overwatch. Lockar med trevliga färger och ett spel som är lätt att komma in i. Efter att ha levlat lite insåg jag snabbt att spelet helt saknar någon egentlig mening utöver att låsa upp nya kosmetiska ting. Competitive samlar hela Europas bottenskrap och är det mest frustrerande sedan Rayman 1.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Avstängd

Far cry primal

Permalänk

Har bara köpt tre spel i år
The Division
Battlefield 1
Rainbow Six Siege

Alla bra spel men The Division är helt klart det spel som passade mig minst. Rainbow Six Siege är nog ett av dom bästa FPS på marknaden just nu och Battlefield 1 är helt klart ett bra spel det med.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Jag läser mig på innan jag köper spel, så det är sällan jag spelar spel som suger röta.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Helt klart, utan tvekan Overwatch!

Ett snyggt spel med enkel design men det är nog fan det enda som väger upp besvikelsen. för det priset förväntar jag mig minst ett par olika game modes och inte bara samma jävla banor om och om igen utan någon som helst progression. Dessutom suger det ännu mer att Blizzard vägrar att ens tala om att ta tillbaka produkten efter maximalt 20 timmars spelande. Ett spel som inte går att "klara" blir fan inte gammalt efter två dagars testande.

Gillar man spelet, fine. Men det föll mig verkligen inte i smaken. Speciellt inte för det priset.

En liten twist:

Bästa spelet är utan tvekan Metal Gear Solid V: tPP. Har aldrig varit så glad över ett spel efter 400 timmar och jag känner fortfarande känslan av barnslig glädje när jag tänker på det (Det brukar ta ca 100-200 timmar för sådant att gå över helt, men inte ens i närheten med MGS).

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Kom på att jag inte köpt ett enda spel i år...

Närmaste är nog Apex expansionen till Arma 3 som jag till slut inte spelat särskilt mycket men inte ångrar heller.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

@griid: Där har vi definitivt delade meningar.
Själv älskade jag Witcher 3 medans jag fann Fallout 4 otroligt tråkigt. Det kändes som ett enformigt fps med dålig story och tråkiga fiender.

Håller med dig. jag köpte både Fallout 4 och Witcher 3, Fallout har jag 1h i och bara längtade tills jag kunde stänga av skiten.Witcher 3 är verkligen ett superspel, Pang på liksom

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

För att vara helt ärlig, Battlefield 1.
Vissa kan tycka att det är det bästa.. Men den mängden buggar och problem jag haft med Betafield 1 har fått mig att sluta spela skräpet.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

@AmdX2: För mig blev det kanske max 20h i Fallout, men jag har kört igenom Witcher 3 två gånger. Har också kört Witcher 2 nästan 3 gånger så det är verkligen spel som faller mig i smaken.

Permalänk

Måste tyvärr säga Bioshock infinite. Sett fram emot det väldigt länge, älskade BS1 och 2 och detta var en riktigt besvikelse. En liten lista,

Obefolkad värld. Och de som finns där ser likadana ut.

Rutten ai.

Küta skjuta och spamma leta silverdollar/mat

Inget står på spel. Det finns ammunition mat och salts i överflöd och pengar med, fast att man spelar på Hard.

Allt ser likadant ut. Ingen variation.

Känns som ett barnspel i design.

Storyn extremt svår att följa med i. Läser online att "man måste googla för att förstå allt eller spela igenom flera gånger" Huh? Det pallar jag definitiv inte. Ge mig en bra rak story ffs, jag vill inte ha läxa!

Osympatisk huvudkaraktär.

Löjligt överdriven liberal agenda

Extremt linjärt

Blir det bättre eller? Har precis "tappat bort" den unga flickan igen för att hon blev sur. Jag tror jag har kommit ungefär 1/3 genom spelet.

Man har ingen aning vart man är på väg iom att allt ser likadant ut. Och de där high Wires, de vet man inte heller vart de leder. Bara att hoppa på en och hoppas på det bästa. Det är ju ganska säga de att trots det linjära spelet så har de känns sig tvungna att ha pilar som visar vart man ska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som blev blåst på No Man's Sky?

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanananaBatman:

Någon mer än jag som blev blåst på No Man's Sky?

Jättemånga tjatade om det och tyckte jag skulle hoppa på Hypen, men jag gav fan i det spelet och det visade sig att det va bästa valet =).

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Mafia 3, utan tvekan. Kanske sämsta köpet någonsin vågar jag påstå. En ovärdig uppföljare till det kraftigt underskattade Mafia 2.

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

No mans sky.

Det var sämre än vad jag trodde och då hade jag grymt låga förväntningar från start , tillsammans med det höga priset så är det sämsta köpet för i år.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

Overwatch utan tvekan.. Fruktansvärt dyrt, enformigt och väldigt överhypat. Ett game mode, få hjältar , konstant flame och alla låser in samma hjältar hela tiden. Att det blev årets spel är tragiskt, men man lyckades ju med all reklam och de pengar man pumpar in för att göra det en hit i e-sporten.

Permalänk

Av dom 3 köpen jag gjort i år så är nog Forza Horizon 3 det som inte helt höll förväntningarna.
Det är absolut inget dåligt spel men blev lite samma samma efter ett tag.

Permalänk
Medlem

@Simon^L:

Knepet är att köra Fallout först och sen Witcher

Efter spelat witcher är inget annat RPG bra längre

Permalänk
Medlem

Konstigt att ingen nämnt 7 ways to die än.

Mitt val av sämsta köp blir nog på Just Cause 3 pga alla buggar (ps4) och att det verkar som att Square Enix skiter fullständigt i att ta tag i problemet.
Gillar spelet, men när framesen droppar ner så att spelet hoppar fram 1 bild knappt i sekunden så blir man rätt trött på det rätt fort. Krashar om man spränger för mycket saker i luften på en gång med.

Visa signatur

Shcwiiiing!

Permalänk
Medlem

StarWars Battlefront, det var kul in några timmar sen fanns det inte mer att göra...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Fallout 4....

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlantica4ever:

Overwatch utan tvekan.. Fruktansvärt dyrt, enformigt och väldigt överhypat. Ett game mode, få hjältar , konstant flame och alla låser in samma hjältar hela tiden. Att det blev årets spel är tragiskt, men man lyckades ju med all reklam och de pengar man pumpar in för att göra det en hit i e-sporten.

Finns ju 6 gamesmodes? Och enligt mig så är det inte mkt flame / samma gubbar utan det mesta är toppen!

Permalänk
Medlem

Tänkte säga nya Mirrors Edge, men det vann jag i en tävling så det går ju inte. I alla fall att göra en uppföljare på ett spel där det är näst intill magiskt stämningsfullt att springa om kring och få det att bli småtråkigt att springa omkring.. hur gör de ens?

Andra möjliga tävlande:
Fallout 4 - jag borde verkligen lära mig att jag inte gillar Bethesdas rollspel. Får tatuera in det på armen till nästa Elderscrolls släpp.

Odin Sphere Leifthrasir - Säkert ett bra spel om man gillar estetiken men jag tycker att allt är så satans fult. Vet inte ens hur det gick till när jag valde att köpa det. Kommer ihåg att jag aktivt valde bort det till ps2. Bor det en galen människa i mig som gör spelinköp?

Permalänk
Medlem

@griid: Hehe 5-6 timmar;) Har ungefär 100 timmar spelat och har inte kommit till hälften ännu,och ja det är segt i början innan man fattar kontrollerna och liknande.Ett hett tips är att ändra till alternitive kontroll mode,sjukt mycket smidigare att röra sig.
Pratar om witcher 3;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Fallout 4....

Körde mycket i början,efter man testat the witcher 3 så fattar man vilket skitspel det är...

Permalänk
Medlem

Umm, snacka om att "sämsta spelköp" tolkas olika

Brukar själv mäta i kr per nöjd timme. Har man lagt 10h+ på ett spel och kallar det dåligt så är man väl en självplågare. Eller arbetslös.

2016 års vinnare: Assassin's Creed IV: Black Flag. Det lät bra på papperet ivaf.

Permalänk
Medlem

Ni som nämner Forza Horizon 3.. Har ni bara köpt ett spel i år?
Det är en förbättrad version av 2:an som även det var riktigt bra. Det är okej att ni tycker det är enformigt. (Är ju ändå ett bilspel) men årets sämsta spel?! Absolut inte.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023