Permalänk
Medlem

Riktantenn

Tips på att ställa in riktantenn till mobil bredband sökes. Har en funkwerk antenn till tre mobila bredband. Finns det nåt "flytande" program där man ser sändningen under tiden man vrider antennen?

Permalänk
Rekordmedlem

Du får kolla i ditt modem om det finns nån signalindikator eller så tar du reda på var masterna finns och riktar mot dem och testar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har en dovado router. Men där är ingen "flytande" signal mätare. Sen undrar jag var man kan se var masterna finns? Nån app eller program?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av genes:

Jag har en dovado router. Men där är ingen "flytande" signal mätare. Sen undrar jag var man kan se var masterna finns? Nån app eller program?

Du får du nog kontakta din operatör och fråga och sedan rikta in antennen med karta och kompass eller så får du prova dig fram eller kontakta en antenninstallatör som har tillgång till mätinstrument.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av genes:

Jag har en dovado router. Men där är ingen "flytande" signal mätare. Sen undrar jag var man kan se var masterna finns? Nån app eller program?

Jag har använt några olika appar när jag skulle undersöka vart masterna stog i förhållande till våran sommarstuga. Den bästa är helt klart Network cell info, den kostar 22kr men det finns en gratisvariant också. Jag provade några andra också men dom där 22kr var det värt, appen har väldigt väldigt mycket information om din mast och anslutning.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

ok det ska jag testa, network cell info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av genes:

Jag har en dovado router. Men där är ingen "flytande" signal mätare. Sen undrar jag var man kan se var masterna finns? Nån app eller program?

det är bara att trycka uppdatera, snurra på antennen vänta några minuter, klicka på uppdatera
och börja om.

jag har en 21db panel antenn för mobil data du kan få om du vill.
(mycket lättare att rikta in)

/mvh

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

@aragon: få? Gud vad snällt. En sådan tar jag gärna. Har så jäkla dålig sändning där jag bor så jag måste prova nåt nytt.

Jag bor i Osby.

Permalänk
Medlem
Skrivet av genes:

@aragon: få? Gud vad snällt. En sådan tar jag gärna. Har så jäkla dålig sändning där jag bor så jag måste prova nåt nytt.

Jag bor i Osby.

Den är aningen solblekt så det är ingen skönhet. Skicka ett pm med din adress så skickar jag den. /mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.