Androidbox från Kina och Viaplay/Plex

Permalänk
Medlem

Androidbox från Kina och Viaplay/Plex

Vi har skaffat Viaplay och jag tänkte skaffa en androidbox och koppla till TV:n i husvagnen de veckorna jag är ute och jobbar. Viaplay har ju Viaplay to go som fungerar riktigt bra i mobilen.

Efter lite sökningar så verkar det inte som viplay fungerar på TV-apparater, men kommer det fungera på en kinabox med android?
Boxarna man köper från kina, är det samma spec som en mobil, alltså alla appar som fungerar i mobilen kommer gå att installera på boxen?

Jag tänkte köra med viplay och även plex apparna. Fungerar det?
Om ja, vilken box rekommenderar du?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa en chromecast?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kina oxen ja har de körde vanligt Android. Så samma appar som till mobil/surfplatta.
Köpte en minix från aliexpress för nån hundring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Varför inte köpa en chromecast?

Skickades från m.sweclockers.com

Fungerar inte med Viaplays app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batrapo:

Kina oxen ja har de körde vanligt Android. Så samma appar som till mobil/surfplatta.
Köpte en minix från aliexpress för nån hundring.

Tack för dit svar. Kan du testa installera viaplay och se om det fungerar?
Har du länk till boxen?

Permalänk
Medlem

@Gwildor: Chromecast fungerar med viaplay. Om det är någon specialare med Viasat To Go vet jag dock inte.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

@Gwildor: Chromecast fungerar med viaplay. Om det är någon specialare med Viasat To Go vet jag dock inte.

Okej, jag testade precis och får inte upp någon "cast" i appen. Jag sökte bara på viaplay i store och ladda ner den. Så då är det nog spärrat i "To go"..

Har en Samsung S5, men det borde inte ha någon betydelse..

Permalänk
Medlem

@Gwildor: tyvär, boxen är inte i bruk. Kör pc kopplad samt smart tv(vilket viaplay inte funkar till)
Osäker vilken ja har. Kan kolla på onsdag. Du kan köpa den till billig peng också.
https://m.aliexpress.com/search.htm?keywords=minix&sortType=P...

Permalänk
Medlem

@Gwildor: Har du en chromecast redan? Laddade du ner Viaplay i play store och har en chromecast/google cast-enhet på samma WiFi ska du få upp en cast-symbol.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

@Gwildor: Jag testade nyss själv, Chromecast-knappen kommer endast upp när en Chromecast är aktiv på ditt nätverk. Viaplay Go funkar galant på den för mig.
Edit: Såg precis att just TV inte funkade, allt annat verkade funka i appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

@Gwildor: Har du en chromecast redan? Laddade du ner Viaplay i play store och har en chromecast/google cast-enhet på samma WiFi ska du få upp en cast-symbol.

Men funkar det med Viasat to go? Hittade tyvärr inget nyare men i somras funkade det inte iaf https://www.facebook.com/Viaplay/posts/1097054380354405

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Men funkar det med Viasat to go? Hittade tyvärr inget nyare men i somras funkade det inte iaf https://www.facebook.com/Viaplay/posts/1097054380354405

Nej, fungerar tyvärr inte. Har chromecast här hemma och allt sammankopplat men den visar inte "casten" ändå