Permalänk
Medlem

GTX 1080, Elgiganten?

Funderar på att skaffa ett GTX 1070 eller 1080 nu när det är 10% avdrag på Elgiganten. Men hur väl är de på att paketera produkterna, lägger dem det i en kartong med bubbelplast och allt eller skickar de kortet som det är? Hur stor är risken dessutom att få begagnade varor på grund av deras fantastiska returpolicy och går det fort att få varorna? Har aldrig tidigare handlat komponenter i denna affär så därför undrar jag.

Ps. Skrev frågan som ett inlägg men insåg att det var bättre att skapa en egen tråd.
Jag skulle uppskatta svar mycket av er som har handlat där.

Vänliga hälsningar
Fiklm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiklm:

Funderar på att skaffa ett GTX 1070 eller 1080 nu när det är 10% avdrag på Elgiganten. Men hur väl är de på att paketera produkterna, lägger dem det i en kartong med bubbelplast och allt eller skickar de kortet som det är? Hur stor är risken dessutom att få begagnade varor på grund av deras fantastiska returpolicy och går det fort att få varorna? Har aldrig tidigare handlat komponenter i denna affär så därför undrar jag.

Ps. Skrev frågan som ett inlägg men insåg att det var bättre att skapa en egen tråd.
Jag skulle uppskatta svar mycket av er som har handlat där.

Vänliga hälsningar
Fiklm

Du kan ju alltid välja att hämta produkten i butik och inspektera varan där.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Absolut det skulle jag kunna göra :), fast då gäller i och för sig inte deras rabatt på 10% så som jag förstått det när jag provar att använda mig av Collect@Store.

Permalänk
Medlem

De lägger dem i en kartong, om de använder bubbelplast eller något annat kan jag inte svara på men du ser ju direkt om de är några skador och märker om kartongen varit öppen. Isf är de ju bara att lämna tillbaka...

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

Vad bra, tack så mycket för svaret CW

Permalänk
Avstängd

Du har ju garanti på kortet.
Beställde mina 2 nuvarande kort för ett par är sen på Netonnet.
Det ena gav upp efter ca 2 månader.
Fick ett nytt kort direkt.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Rabbaten gäller även då enligt elgiganten i Malmö..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiklm:

Funderar på att skaffa ett GTX 1070 eller 1080 nu när det är 10% avdrag på Elgiganten. Men hur väl är de på att paketera produkterna, lägger dem det i en kartong med bubbelplast och allt eller skickar de kortet som det är? Hur stor är risken dessutom att få begagnade varor på grund av deras fantastiska returpolicy och går det fort att få varorna? Har aldrig tidigare handlat komponenter i denna affär så därför undrar jag.

Ps. Skrev frågan som ett inlägg men insåg att det var bättre att skapa en egen tråd.
Jag skulle uppskatta svar mycket av er som har handlat där.

Vänliga hälsningar
Fiklm

Du får det nog i en kartong, men räkna inte med skydd i kartongen för det har inte jag fått när jag beställt från elgiganten (beställde en skrivare förra helgen). Leveransen är väl helt okej om du betalar 20kr extra för express-frakt, annars tar det lång tid.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Tack för alla grymma svar och god jul

Permalänk
Medlem

@ZebRock: jag rättar mig själv och drar tillbaka föregående text.