Permalänk
Medlem

Gamingdator för ca 10k

Hej. Jag hade tänkt köpa mig en gamingdator för ca 10k, är inge sugen på att bygga själv utan vill köpa en "färdig".
Min gamla dog precis så jag vill kunna köpa en i fysisk butik, inte behöva beställa och vänta en vecka.
Har hittat denna som jag tycker verkar okej:
https://www.netonnet.se/art/dator/stationardator/desktop/asus...

Gtx1060 6gb
Intel i5-6400
8gb ram
Både 126GB ssd och 1TB "vanlig" hårddisk

Tänkt att använda till att spela och streama hearthstone, bf1 och lite andra spel.
Kommer denna funka eller bör jag försöka hitta något bättre?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

@Melysia
Vad gick sönder? felsökt?

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av riger:

@Melysia
Vad gick sönder? felsökt?

Ingen aning, den vill inte starta bara.
Men det sitter ett GTX460 i, allt i burken är inköpt ca 2010-11 så jag skulle behöva uppgradera, har av ren snålhet bara lirat lite "lättare" spel för att slippa köpa ny, men nu är det dags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melysia:

Hej. Jag hade tänkt köpa mig en gamingdator för ca 10k, är inge sugen på att bygga själv utan vill köpa en "färdig".
Min gamla dog precis så jag vill kunna köpa en i fysisk butik, inte behöva beställa och vänta en vecka.
Har hittat denna som jag tycker verkar okej:
https://www.netonnet.se/art/dator/stationardator/desktop/asus...

Gtx1060 6gb
Intel i5-6400
8gb ram
Både 126GB ssd och 1TB "vanlig" hårddisk

Tänkt att använda till att spela och streama hearthstone, bf1 och lite andra spel.
Kommer denna funka eller bör jag försöka hitta något bättre?

Tack för svar!

Streama ? Hmm det kan bli lite svårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

Streama ? Hmm det kan bli lite svårt

Utveckla?
Bf1 förstår jag, men jag borde väl kunna streama hearthstone iallafall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melysia:

Ingen aning, den vill inte starta bara.
Men det sitter ett GTX460 i, allt i burken är inköpt ca 2010-11 så jag skulle behöva uppgradera, har av ren snålhet bara lirat lite "lättare" spel för att slippa köpa ny, men nu är det dags.

Inte starta alls? Eller bara Windows som inte startar?
jo, kanske bäst för ny dator....

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melysia:

Utveckla?
Bf1 förstår jag, men jag borde väl kunna streama hearthstone iallafall?

Nja det är inte själva grafiken i spelet utan faktumet att streamingen tar mycket cpu kraft kombinerat med att du spelar så kan det bli väldigt jobbigt för CPUn eftersom den bara har 4c/4t