Permalänk

Asus touchpad scroll

Hej, köpte en asus zenbook till tjejen med m-core processor. (vilket klent skit för övrigt)

Hennes scroll på touchpaden fungerar inte. Det verkar vara något fel med mjukvaran. Så jag uppdaterar mjukvaran för touchpaden via MY ASUS appen i w10 och efter någon timme slutar den fungera igen. Hopplöst!

Någon lösning?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Kan inte mer än hålla med om att processorn är riktigt jävla skräp, har själv en ny sådan, dock kör jag linux i min då win10 kändes lite för tungdrivet.

Touchpaden dog för mig i linux här om dagen... efter reboot fungerade den igen men dog igen efter ett tag, var tvungen att disablea nånting, kommer ej ihåg vad det var men det kanske är något liknande?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Skrivet av pellle87:

Kan inte mer än hålla med om att processorn är riktigt jävla skräp, har själv en ny sådan, dock kör jag linux i min då win10 kändes lite för tungdrivet.

Touchpaden dog för mig i linux här om dagen... efter reboot fungerade den igen men dog igen efter ett tag, var tvungen att disablea nånting, kommer ej ihåg vad det var men det kanske är något liknande?

Om du kommer på vad det är jag ska "disable:a" så får du gärna säga till. Hon är less på att behöva scrolla med pilarna

Visa signatur

Citera!