Ny dator med kaby lake och 1080 sli (vattenkylning)

Permalänk

Ny dator med kaby lake och 1080 sli (vattenkylning)

Bestämt mig för att uppgradera mig helt nu, har redan ett msi gaming x 1080 så har tänkt mig köpa ett likadant.
Men då är det allt annat som ska köpas till detta.

http://www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=258266q1,245786q...,
Dessa två är det jag bestämt mig för, i7 7700k och 1080 men har ingen aning om resten och tar gärna tips där, går det få ett stopp vid 20k eller kommer det skena iväg mycket högre?
Då jag tänker köra på custom vattenkylning för första gången, kan det vara smart låta webhallen sätta ihop datorn och sedan sätter jag själv in vattenkylningen?
Tänker att dom sätter in allt i datorn på bra och smart sätt så det blir plats över för radiator, pump, tank? etc.

Permalänk
Medlem

Du säger inte exakt vad du vill gå ut av dina 20k. Jag förmodar att skärm inte ingår, men hur är det med just kylning och case? Diskar? Ram? Om du har ett 1080 betyder det att du har resten som hört till?

20k för allt runt omkring är inga problem men 8k blir ju tight.

Permalänk

Ber om ursäkt om jag gjorde mig oförstådd.
Har redan en dator som jag kör mitt 1080 i men tänker köpa allt nytt som chassi, ram, disk, ja ett till 1080 och ha två datorer istället.
Tänkte om det går få vettiga saker för 20k inkl custom vattenkylning eller om det kommer skena iväg mot 25-30k.

Permalänk
Medlem

Ska du ha en full loop med vattenblock till två 1080, så får du nog räkna med att loopen kommer gå på över 6k, om du redan spenderat 12k på processor och 1080 har du alltså 2k kvar till allt annat innan du går över budget. Så 25k blir nog mer lagom att räkna med.

Sen tycker jag du ska bygga ihop datorn själv, vattenkylningen blir ett betydligt större projekt så du bör nog värma upp med att bygga datorn. I vilket fall kommer du behöva demontera mycket av det du betalat dem för att göra när du installerar vattenkylningen.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av Naga:

Ska du ha en full loop med vattenblock till två 1080, så får du nog räkna med att loopen kommer gå på över 6k, om du redan spenderat 12k på processor och 1080 har du alltså 2k kvar till allt annat innan du går över budget. Så 25k blir nog mer lagom att räkna med.

Sen tycker jag du ska bygga ihop datorn själv, vattenkylningen blir ett betydligt större projekt så du bör nog värma upp med att bygga datorn. I vilket fall kommer du behöva demontera mycket av det du betalat dem för att göra när du installerar vattenkylningen.

Okej, men är det värt vattenkylning till grafikkorten?
Eller ska jag bara köra på en massa fläktar och möjligtvis uppgradera senare?

Permalänk

Om jag skulle avvakta med vattenkylning ett tag till och köra på detta
http://www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=229433q1,236943q...
(Kommer sätta in mitt 1080) när jag får det.
Såg också att man kunde köpa w10 på g2play, är det en legit w10?