Permalänk
Avstängd

Märkt att tjejer i regel under 30 är lättare att ha trevligt med och brukar vara betydligt mindre benägna att bli sura. Ryska tjejer är överlag trevliga vackra och intelligenta, bäst erfarenhet med dom.

Permalänk
Medlem

Hitta tjejer är väl inga problem bara gå ut genom dörren, att söka kontakt och få dom intresserade utav just dig är en en annan femma

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv

@crew seven:

Det enda som krävs för att få en tjej intresserad utav en år 2017 är utseende. Har man inte det, behöver man inte ens försöka om man nu inte kan kompensera med status och pengar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Србо:

Märkt att tjejer i regel under 30 är lättare att ha trevligt med och brukar vara betydligt mindre benägna att bli sura. Ryska tjejer är överlag trevliga vackra och intelligenta, bäst erfarenhet med dom.

Har du hittat nån sur jävel så är det en sur jävel. Sånt åker väck snabbare än hon kan säga "va?".

Vissa av dom är riktigt giftiga.

Vill ha en smart en. Annars tröttnar jag fort.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon264921:

@crew seven:

Det enda som krävs för att få en tjej intresserad utav en år 2017 är utseende. Har man inte det, behöver man inte ens försöka om man nu inte kan kompensera med status och pengar.

Är väl en sanning med modifikation. En snygg tjej vill även ha en snygg kille, och så har det alltid varit. På dejtingsidor är det ju ytligt in i absurdum dock, men det är lite deras levebröd.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av SleepstreameR:

Är väl en sanning med modifikation. En snygg tjej vill även ha en snygg kille, och så har det alltid varit. På dejtingsidor är det ju ytligt in i absurdum dock, men det är lite deras levebröd.

En snygg tjej vill även ha en snygg kille,

* det är SJUKT olika.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Även om man ser bra ut och har stålar etc måste man jaga (om du inte är Zyzz eller Jeff Seid....) så är det efter som att de flesta tjejer väntar sig att vi tar första steget, detta kan du som mindre attraktiv dra nytta av genom att helt enkelt ragga mer! Jag som fiskare gillar liknelsen att fiskeguiden som fiskar en timma om dagen kan bli utklassad av den orutinerade som fiskar hela dagarna (y). Har sett feta killar utan pengar eller status som fått tjejer och man kan inte fatta hur det gick till men skam den som ger sig.

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem

Undrar hur många tjejer som hänger här så man får höra hur det är från den andra sidan ..

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

En snygg tjej vill även ha en snygg kille,

* det är SJUKT olika.

Utseende är inte lika viktigt för tjejer. Finns gott om exempel på det. Det är mer andra saker som spelar in, ex självförtroende.
Sen finns det en liten andel tjejer som går enbart på utseende mer eller mindre, precis som golddiggers.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon99565:

Utseende är inte lika viktigt för tjejer. Finns gott om exempel på det. Det är mer andra saker som spelar in, ex självförtroende.
Sen finns det en liten andel tjejer som går enbart på utseende mer eller mindre, precis som golddiggers.

Mm ja vet många tror inte det men upplevt det själv många gånger.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Utseende är inte lika viktigt för tjejer. Finns gott om exempel på det. Det är mer andra saker som spelar in, ex självförtroende.
Sen finns det en liten andel tjejer som går enbart på utseende mer eller mindre, precis som golddiggers.

På krogen och dejtingsidor är det utseende som gäller men på andra ställen kanske det inte är lika viktigt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

För att återgå till ämnet så finns det någon för alla, hade en sjukt snygg brud i 8 år tills jag insåg att man behöver inte ha en snygg brud för att vara lycklig, man behöver ha en snygg brud som har samma intressen.

Jag kör MC, gillar att resa och ser mycket på film så jag ägnade mycket tid åt att hitta en som kör MC eftersom det är den attributen som få tjejer har.

Hitta inte den du tycker är snyggast utan hitta den du tycker ser bra ut men som du framförallt kommer bra överens med.

Permalänk

@lorgix: Antar att det kan grundas i hur det varit förr, mannen bjöd alltid upp till dans till exempel.

Nu tror jag det mer är att killar måste vara mer aktiva i att ta kontakt eftersom att det annars inte kommer någon tjej, medans en tjej bara kan missa ett tillfälle och vänta på nästa. Det hela är mycket soligt enligt mig, har fått höra i efterhand att 4 tjejer varit intresserade men "skickat signaler" som man så klart inte uppfatta. *FUCK!* Kan kanske vara så att tjejer försöker men är inte lika uppenbara?

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Så min fråga är, då detta börjar bli lite tråkigt att man bara ses ute hela tiden, någon som har tips? Prata rakt ut med hon? Tips på vart man kan ses? Allt uppskattas 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Hotell kanske ? eller muta någon polare som har lättare att hälsa på föräldrar/syskon eller nått ?
Ni jobbar ju båda så det borde finnas en slant över.
Alltså vill man verkligen så kan man, det går att omprioritera och måste inte kosta multum.
I höstas hade ett spa/hälso/golf hotell retreat på en weekenddrive i närheten av mig där det kostade löjligt lite och var mycket hög klass.
Sök på nätet efter liknande driver, det kan bli som en minisemester ( Ett tips till weekendseglats eller typ bussresa till Europa och hotell där ) det behöver inte vara så flådigt det är ju VARANDRA ni vill umgås med.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

...

Så min fråga är, då detta börjar bli lite tråkigt att man bara ses ute hela tiden, någon som har tips? Prata rakt ut med hon? Tips på vart man kan ses? Allt uppskattas 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Att "umgås" utomhus kan annars vara ganska gemytligt. Jag pratar givetvis om en oskyldig skogspromenad.

Äsch, använd fantasin. Och prata med henne.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bourne94:

Tjena på er alla romeos 🙂
Har vart längesen man var aktiv i denna tråd, men har hänt en del på tjejfronten på senaste... men har åkt på en riktig jäkla problem, eller vad man ska kalla det...
Det är så, att sedan början av september har jag träffat en tjej på jobbet (stor arbetsplats, i liten komun) som jag verkligen fått tycke för, på alla sätt verkligen, söt, fin, humorn är görkass o jag bara älskar hon, allt känns så rätt 🙂
Men problemet är att både jag och hon bor fortfarande hemma, o det gör att vi aldrig har träffats hemma hos någon, eller någon bekant alls 😅 så vi har aldrig umgåts mer än ute (åkt runt lite i bilen, prommenerat etc), o min högsta önskan är att få träffa hon innomhus, se film, käka mat, somna o vakna bredvid hon.
Vi har inte nämnt för någon på jobbet att vi träffas, då inte hon vill det, skvaller o sånt gissar jag 😅
Vi har aldrig haft sex än heller, var lite närgångna men inte mer, inte för att verka desperat men Blue balls är verkligen smärtsamt allså 😂

Båda av oss jobbar på att flytta hemifrån, men ingen av oss har något på g där
Anledningen till att vi inte kan träffas hos mig är att jag o min förälder bor hyfsat trångt, svårt att få vara hela ensamma, men hon är även lite obekväm med att träffa släktingar.
Har själv dock inga problem med att träffa hennes släktingar, men hon har aldrig bjudit in utan jag får inte komma hem till hon.

Så min fråga är, då detta börjar bli lite tråkigt att man bara ses ute hela tiden, någon som har tips? Prata rakt ut med hon? Tips på vart man kan ses? Allt uppskattas 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt tips är att föreslå att åka på en weekend nånstans om ni har åldern inne. Du verkar ju vara 23 bast så stadiet då sex är pinsamt har ju med råge passerat vid den tiden, dock kan man ju aldrig vara säker på hur mogen hon är om hon är yngre än dig så ha inte för bråttom med sexet utan låt det ta sin tid.

Självklart är det jobbigt att inte ha sin egen lya men ert begynnande förhållande är ju i sin linda så antingen får du lösa eget boende på något sätt eller helt enkelt förstå att ni inte kommer kunna ha ett regelbundet sexliv som det ser ut nu.

Som sagt, prata med henne om att åka på en weekend till nån spa anläggning alternativt utomlands över en helg, du känner ju henne bättre än oss så du har säkert ett hum om vad hon gillar och inte gillar.

Vill hon inte det så finns det billiga hotell som kan vara mysiga som fasen. Ladda laptopen full med bra film, boka bord nånstans i närheten av hotellet, efter middan kan ni ta en promenad om vädret tillåter sen drar ni till hotellet och gängar sönder sängen kollar på film och ser vad som händer helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Tillbaka till ämnet: Varför faller det på killar att hitta tjejer? Jag har aldrig förstått det.

Jag har också alltid undrat det men ser man tillbaka på historien så har det nog varit så ett tag. Tex Franska renässansen där rika adelsmän gjorde allt för att få den nya adelskvinnan på fall Numera är det nog bara en bekvämlighetsgrej från tjejer, de vet att de kommer att bli uppvaktade och kan därför välja och vraka utan att behöva göra speciellt mycket. Sen finns nog mer målmedvetna tjejer som söker något väldigt specifikt och därmed har väldigt höga krav. Skulle vara intressant att veta statistik på andelen kvinnliga vs manliga medlemmar av en dejtingsida som skickar det första meddelandet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

212 sidor, hur många tjejer hittade? Kom igen swec!

Skrivet av Herp Derp:

@lorgix: Antar att det kan grundas i hur det varit förr, mannen bjöd alltid upp till dans till exempel.

Nu tror jag det mer är att killar måste vara mer aktiva i att ta kontakt eftersom att det annars inte kommer någon tjej, medans en tjej bara kan missa ett tillfälle och vänta på nästa. Det hela är mycket soligt enligt mig, har fått höra i efterhand att 4 tjejer varit intresserade men "skickat signaler" som man så klart inte uppfatta. *FUCK!* Kan kanske vara så att tjejer försöker men är inte lika uppenbara?

Jag tror att det är långt ifrån alla tjejer som känner att dom kan "bara vänta på nästa".
Så alla vill hitta/bli hittade..
Inbillar jag mig eller är det tjejerna som trollar fram hinder med konstiga regler och ritualer? Eller tycker dom att killar också gör det kanske?

Skrivet av Mocka:

Jag återgår till ämnet iaf och hoppas slippa läsa om folk som har fruktansvärda behov av att behöva hävda sig själva (utan att nämna några namn, ni vet vilka ni är).

Jag har också alltid undrat det men ser man tillbaka på historien så har det nog varit så ett tag. Tex Franska renässansen där rika adelsmän gjorde allt för att få den nya adelskvinnan på fall Numera är det nog bara en bekvämlighetsgrej från tjejer, de vet att de kommer att bli uppvaktade och kan därför välja och vraka utan att behöva göra speciellt mycket. Sen finns nog mer målmedvetna tjejer som söker något väldigt specifikt och därmed har väldigt höga krav. Skulle vara intressant att veta statistik på andelen kvinnliga vs manliga medlemmar av en dejtingsida som skickar det första meddelandet.

En betydande andel av tjejerna är nog så. Men trivs dom verkligen med att främsta selektionskriteriet är så kallad "självsäkerhet/självförtroende", hur överdrivet/obefogat/närmast patologiskt den/det må vara?
Personligen har jag alltid sett narcissism/hybris/megaego som en massiv nackdel.
Men jag kanske bara överskattar den faktorn eftersom jag har en tendens att ifrågasätta mig själv. En tendens jag ser som hälsosam, för övrigt.

Permalänk
Hjälpsam

Eller så kan man gå den vägen jag gick.

Gick med på inte-så-dejtingsajten Imgur.
Postade lite dank memes vintern 2015, kom till Front Page och bad snygga skandinaver kontakta mig.
Nästa vecka flög jag från Göteborg till Luleå för att träffa en tjej som började prata med mig genom den posten.
I somras flyttade jag upp till Luelå.

May the Fourth åker vi till Holland för att tillverka våra egna vigselringar och Kl 13:37 1/7 2017 sommaren gifter vi oss i Paris.

Lektion: Även dank memes fungerar

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

En betydande andel av tjejerna är nog så. Men trivs dom verkligen med att främsta selektionskriteriet är så kallad "självsäkerhet/självförtroende", hur överdrivet/obefogat/närmast patologiskt den/det må vara?
Personligen har jag alltid sett narcissism/hybris/megaego som en massiv nackdel.
Men jag kanske bara överskattar den faktorn eftersom jag har en tendens att ifrågasätta mig själv. En tendens jag ser som hälsosam, för övrigt.

Framförallt lustigt med tanke på all hysteri kring jämställdhet då detta beteende inte är jämställt överhuvudtaget.

Om dom trivs? Bra fråga men eftersom samhället går mer och mer åt köp och släng så påverkar detta andra aspekter av våra liv och ser man på förhållanden så blir de allt mer "köp och släng" de också. Folk kan inte längre "comitta" sig vilket förklarar varför vartannat par skiljer sig och den enorma mängd ensamstående mammor man ser på dejtingsajter.

Skrivet av Fluf:

Eller så kan man gå den vägen jag gick.

Gick med på inte-så-dejtingsajten Imgur.
Postade lite dank memes vintern 2015, kom till Front Page och bad snygga skandinaver kontakta mig.
Nästa vecka flög jag från Göteborg till Luleå för att träffa en tjej som började prata med mig genom den posten.
I somras flyttade jag upp till Luelå.

May the Fourth åker vi till Holland för att tillverka våra egna vigselringar och Kl 13:37 1/7 2017 sommaren gifter vi oss i Paris.

Lektion: Även dank memes fungerar

Fast det där är jackpot Much wow.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Lego Master

Träffade en trevlig tjej på jobb, och började dejta lite lätt. Visade sig att hon precis blivit diagnosticerad med bröstcancer. Så det jag gjorde var att inte springa därifrån, utan stöttade henne genom hela processen med cellgifter och skit. Nu har vi precis fått vårt andra barn.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Såg en donna på krogen. Gav henne ett stort smile över dansgolvet, hon log tillbaka.
2 barn senare.
@fluf Glöm inte hatten - den måste väl varit delaktig?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fluf:

Eller så kan man gå den vägen jag gick.

Gick med på inte-så-dejtingsajten Imgur.
Postade lite dank memes vintern 2015, kom till Front Page och bad snygga skandinaver kontakta mig.
Nästa vecka flög jag från Göteborg till Luleå för att träffa en tjej som började prata med mig genom den posten.
I somras flyttade jag upp till Luelå.

May the Fourth åker vi till Holland för att tillverka våra egna vigselringar och Kl 13:37 1/7 2017 sommaren gifter vi oss i Paris.

Lektion: Även dank memes fungerar

Damn bruh..

Från ett behagligt och förhållandevis ljust västkustväder till ett kolsvart svinkallt Luleå? Äger hon ett slott i Luleå eller varför tofflade du så hårt? Måste väl vara bättre att flytta till en storstad med tanke på jobb och väder.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (urspårning)*

Tagit bort en meningslös "min pappa är starkare än din pappa"-diskussion.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Era pappor är starkare än min!

Därför får jag inga tjejer.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Bulibasha:

Damn bruh..

Från ett behagligt och förhållandevis ljust västkustväder till ett kolsvart svinkallt Luleå? Äger hon ett slott i Luleå eller varför tofflade du så hårt? Måste väl vara bättre att flytta till en storstad med tanke på jobb och väder.

Med en meter pudersnö och -10 är det mycket ljusare och behagligare än nollgradig horisontell regn i Göteborg ^^
Jag stortrivs här, riktigt trevlig liten stad med mycket vatten i staden (när det tinar).

Skrivet av MoNkeY-05:

Såg en donna på krogen. Gav henne ett stort smile över dansgolvet, hon log tillbaka.
2 barn senare.
@fluf Glöm inte hatten - den måste väl varit delaktig?

Hatten är med ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bulibasha:

Damn bruh..

Från ett behagligt och förhållandevis ljust västkustväder till ett kolsvart svinkallt Luleå? Äger hon ett slott i Luleå eller varför tofflade du så hårt? Måste väl vara bättre att flytta till en storstad med tanke på jobb och väder.

Eller så bor man i Luleå med motsvarande lön, bättre levnadsstandard (kan köpa ett slott för samma pengar som en sketen bostadsrätt innanför tullarna), ingen stress, mer pengar över efter att alla räkningarna är betalda och så kan man glida ner till fjollträsk eller glennborg när man vill se civilisationen ibland.

Det faktiskt precis vad jag själv är på väg att göra. Dessutom brukar vädret så gott som alltid vara bättre i Luleå på somrarna. Vintrarna är däremot förjävliga ibland.

Permalänk
Medlem

Det är inte lätt att hitta en tjej som har samma religösa värderingar som mig hehe.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Barren Wuffet:

Eller så bor man i Luleå med motsvarande lön, bättre levnadsstandard (kan köpa ett slott för samma pengar som en sketen bostadsrätt innanför tullarna), ingen stress, mer pengar över efter att alla räkningarna är betalda och så kan man glida ner till fjollträsk eller glennborg när man vill se civilisationen ibland.

Det faktiskt precis vad jag själv är på väg att göra. Dessutom brukar vädret så gott som alltid vara bättre i Luleå på somrarna. Vintrarna är däremot förjävliga ibland.

Hör av dig om du flyttar hit så kan vi ta en bira och prata om för och nackdelar med Luleå. Det kanske går över efter några år, men jag njuter av vintern Riktig vinter, inte blask-slask, torr luft som inte kryper innanför kragen som blöt havsluft. Det är ljust, rent och fint och min Skoda VRS knorrar inte över att det är för kallt trotts att den står ute (med motorvärmare).

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Vad har ni för åsikter om Tinder då?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless