Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson:

Okej, då fattar jag. Men vilken ohm bör jag ha på coilsen? 0.5?

Angående batterier, hur många timmars användning kan jag förvänta mig per batteri?
Och angående juicen, hur mycket juice gissar du på att jag använder per månad? räcker det att börja med de 3 smakerna du föreslog?

Jag hade gått på 0.5 ohm, Drar mindre batteri och mindre juice.

Gällande hur mycket batteri och juice som går åt så är det helt omöjligt att säga då det är olika ifrån person till person.
Jag kan klara mig 2-3 dagar på ett batteri medans någon annan klarar sig en halv dag kanske.

Om du ska köpa ett extra batteri så behöver du köpa en extern laddare också.
https://subohm.com/vape-gear/chargers/

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Köpte mig en aspire k4, jävlar vilken skillnad det är på den jämfört med den billigare ego varianten.

Permalänk
Avstängd

Länge sen jag var här, kul denna tråden fortfarande lever och nya vejpare får goda råd!!
Köpte en liten julklapp till mig själv, fortfarande lika kul med vapemail..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durham:

Köpte mig en aspire k4, jävlar vilken skillnad det är på den jämfört med den billigare ego varianten.

Har en sådan också. Fixade dock cleito-rdta-decket till den. Mycket bra smak. Många har dock problem med läckage osv. Fungerar det bra för dig?

Min har börjat smaka lite unket, funderar på om det är dags att rengöra ordentligt kanske. Den används inte lika mycket som förut, nu kör jag mest ren RDA då jag blandar smaker.

Kvällens tablecheck. Chokladminttema. Riktigt göttigt :). Blev några fina drinkar på mintun också.
Min Neutron fick gängproblem på ena posten så den är obrukbar, därför den fina nyköpta begagnade Goon:en på syrsan.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Har en sådan också. Fixade dock cleito-rdta-decket till den. Mycket bra smak. Många har dock problem med läckage osv. Fungerar det bra för dig?

Min har börjat smaka lite unket, funderar på om det är dags att rengöra ordentligt kanske. Den används inte lika mycket som förut, nu kör jag mest ren RDA då jag blandar smaker.

Kvällens tablecheck. Chokladminttema. Riktigt göttigt :). Blev några fina drinkar på mintun också.
Min Neutron fick gängproblem på ena posten så den är obrukbar, därför den fina nyköpta begagnade Goon:en på syrsan.

http://i66.tinypic.com/zld74o.jpg

Har märkt att all juice är slut på morgonen så antagligen så läcker den.

Han sa det i butiken att man måste ha en tjock ejuice för att det inte ska läcka. Kommer inte ihåg om det var PG eller VG man skulle ha mest av dock. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durham:

Har märkt att all juice är slut på morgonen så antagligen så läcker den.

Han sa det i butiken att man måste ha en tjock ejuice för att det inte ska läcka. Kommer inte ihåg om det var PG eller VG man skulle ha mest av dock. :/

Högre VG för tjockare vätska

/HB

Edit: VG dämpar även smaker , med tjockare vätska kan dessutom coilen hinna bli torr då vätskan rinner långsammare.

Men med 0.3 coils och typ 80 % VG så brukar det fungera för mig om jag tar det lugnt med rökandet

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durham:

Har märkt att all juice är slut på morgonen så antagligen så läcker den.

Han sa det i butiken att man måste ha en tjock ejuice för att det inte ska läcka. Kommer inte ihåg om det var PG eller VG man skulle ha mest av dock. :/

När du fyllt upp den, ha luften stängd, skruva lätt in locket så lite som möjligt men så att det ändå är stängt, vänd upp och ned och låt luftbubblor stiga mot toppen, skruva in fullt fortfarande uppochned, släpp på locket något och vänd tillbaka. Du har nu skapat ett vakuum i toppen som håller kvar juicen i tanken. Tycker du att det smakar väldigt lite kan du lätt släppa på locket och prova igen.

Skrivet av AnXeZ:

Högre VG för tjockare vätska

/HB

Edit: VG dämpar även smaker , med tjockare vätska kan dessutom coilen hinna bli torr då vätskan rinner långsammare.

Men med 0.3 coils och typ 80 % VG så brukar det fungera för mig om jag tar det lugnt med rökandet

Juicen blir dock lättrunnen vid uppvärmning så att ha den i fickan eller vid kedjevejp kan det funka fint ändå.Den tjockare röken kan göra mycket för smakupplevelsen tycker jag men i tank kör jag 50/50.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Juicen blir dock lättrunnen vid uppvärmning så att ha den i fickan eller vid kedjevejp kan det funka fint ändå.Den tjockare röken kan göra mycket för smakupplevelsen tycker jag men i tank kör jag 50/50.

Ja precis , förutsatt att man kedjeröker.

Jag körde 85/15 tidigare för mer rök ( Juicen jag körde smakade så otroligt mycket att man kunde dra av lite smak ) men märkte att jag brände coilen rätt så fort med så hög VG....

Det fungerade ännu sämre med coils som var gjorda för hög VG juice ( 0,18 coils ) som började smaka skit redan efter några puffar....

Nu kör jag 0,5 eller 0,3 med 70/30 juice och det fungerar perfekt i min vape.

Dock så har jag aldrig provat 50/50 , något du rekommenderar?

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnXeZ:

Ja precis , förutsatt att man kedjeröker.

Jag körde 85/15 tidigare för mer rök ( Juicen jag körde smakade så otroligt mycket att man kunde dra av lite smak ) men märkte att jag brände coilen rätt så fort med så hög VG....

Det fungerade ännu sämre med coils som var gjorda för hög VG juice ( 0,18 coils ) som började smaka skit redan efter några puffar....

Nu kör jag 0,5 eller 0,3 med 70/30 juice och det fungerar perfekt i min vape.

Dock så har jag aldrig provat 50/50 , något du rekommenderar?

Kör man tank och vill kedjevejpar på lite högre effekt än annars finns det helt klart fördelar med bättre wickning. Det sker så klart på viss bekostnad av moln och vissaj juicer kanske behöver lite av VG:ns naturliga sötma. Några smaker gör sig också sämre i hög pg (vissa hallonsmaker iaf). Den extra smaken som pg bär kan också förstärka smaken i lågwattspennor.

Jag blandar ju själv och kör allt från 40-85% VG lite beroende på vad det råkar bli och vad jag tänkt köra i. Ingen klar favorit men 70/30 funkar för det mesta :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

NFE Toolbox & Arctic Fox custom firmware

Arctic Fox custom firmware för en hel bunte enheter och tillhörande NFE Toolbox ger dig escribe-liknande verktyg för att leka med settings.
Gå in på http://nfeteam.org/ för en uppdaterad lista över enheter som stöds!
Saxat från min egen fb-grupp "Svenska DNA200 & Arctic Fox gruppen".

Gå in här http://nfeteam.org/ och ladda ner NFE Toolbox och den senaste Arctic Fox Firmware filen (en fil för alla enheter).

Koppla enheten med usb till datorn, starta Ntoolbox.exe.

Tryck på Firmware updater och en ny ruta öppnas.
(för säkerhetsskull, tryck först på Dataflash > Read Dataflash och spara din orginal firmware någonstans säkert på datorn)

Common-fliken > Update from File.
Välj af_********.bin filen du laddade ner tidigare, nu flashar den enheten med arctic fox custom firmware, se till att USB kontakten inte rycks ur under processen.

När processen är klar så kan du stänga ner rutorna tills du kommer tillbaka till main-meny och du har nu tillgång till ArcticFox Configuration, myEvic Configuration, Device Monitor och Screenshooter.

Grattis, din billiga vape-enhet har nu samma eller bättre funktionalitet än en med ett dyrt evolv/yihi-chip!
Enjoy!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Orkar inte söka eller skumma igenom hela tråden efter min fråga.

Har nu en Nautilus Aspire och är hur nöjd som helst. Men den är 2år gammal nu och sjunger på sista versen. Jag letar efter en ersättare. Mina krav är att luftflödet är som på det minsta hålet på Aspire (mouth to lung). Jag jagar inga moln. Och det hade varit bra med ungefär samma storlek och rymma minst 4ml. Gärna 5.
Vill inte bygga själv, bara köpa nya coils och köra.

Kör med en iStick 40w.

Har experterna några tips ?

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem
Skrivet av lite_:

Orkar inte söka eller skumma igenom hela tråden efter min fråga.

Har nu en Nautilus Aspire och är hur nöjd som helst. Men den är 2år gammal nu och sjunger på sista versen. Jag letar efter en ersättare. Mina krav är att luftflödet är som på det minsta hålet på Aspire (mouth to lung). Jag jagar inga moln. Och det hade varit bra med ungefär samma storlek och rymma minst 4ml. Gärna 5.
Vill inte bygga själv, bara köpa nya coils och köra.

Kör med en iStick 40w.

Har experterna några tips ?

Melo 3

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på en vape runt 1k? har just nu en ijust s!

Permalänk
Medlem

Hej gott folk,
Jag köpte för ett tag sedan ett aspire premium-kit. Det fungerar helt okej för mig, men jag tycker det blir för mycket motstånd när man suger ur den.

Mitt problem är alltså inte att jag får för små moln, utan att jag hellre hade tagit ett kort stort bloss istället för att suga hårt och länge.

Borde jag titta på en annan vejp eller är batteriet i aspiren starkt nog för att jag ska kunna köpa en annan tank/förångare?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk

Hejsan! Tänkte köpa mig en ecigg/vape. Tänkte testa om det var något kul eller något jag vill fortsätta med. Tänkte köpa något som typ eLeaf iJust S, Joytech Ego Aio Box eller SMOK Vape Pen 22. Någon som har någon rekommendation? Ejuicer har jag hittat 4st olika som verkar najs Mvh Axel

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinFra:

Någon som har tips på en vape runt 1k? har just nu en ijust s!

Om vi räknar bort kostnaden för batterier så skulle jag rekommendera en cloud beast med en mod som funkar till ligger på runt 1000:- batterier till kostar ca 100:- styck så något i stil med en cloud beast samt en istick 200w eller en smok g350 samt cloud beast.

Skrivet av sniglom:

Hej gott folk,
Jag köpte för ett tag sedan ett aspire premium-kit. Det fungerar helt okej för mig, men jag tycker det blir för mycket motstånd när man suger ur den.

Mitt problem är alltså inte att jag får för små moln, utan att jag hellre hade tagit ett kort stort bloss istället för att suga hårt och länge.

Borde jag titta på en annan vejp eller är batteriet i aspiren starkt nog för att jag ska kunna köpa en annan tank/förångare?

Tror det har med luftflödet i aspiren att göra, vet inte om man kan göra så mycket åt luftflödet i den då, vill du ha högre luftflöde så bör du nog kolla på något i subohm stilen, typ Ijust S eller liknande.

Skrivet av OnFireHaXel:

Hejsan! Tänkte köpa mig en ecigg/vape. Tänkte testa om det var något kul eller något jag vill fortsätta med. Tänkte köpa något som typ eLeaf iJust S, Joytech Ego Aio Box eller SMOK Vape Pen 22. Någon som har någon rekommendation? Ejuicer har jag hittat 4st olika som verkar najs Mvh Axel

Ijust S är ett bra startpaket om du vill in och testa på hur det är med ecigg, det är en fin subohm "penna" som levererar bra smak och rök.

Permalänk

Hur tänker ni kring dessa E-cig som exploderat? är det handhavande fel eller fel på e-cigen?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hur tänker ni kring dessa E-cig som exploderat? är det handhavande fel eller fel på e-cigen?

Handhavande fel enligt mig.

MEN sen så kan det ju självklart vara fel på ett "ordentligt" batteri också, samma sak som att en telefonen börjar brinna/explodera. Samma batteri teknik

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hur tänker ni kring dessa E-cig som exploderat? är det handhavande fel eller fel på e-cigen?

Har kört på flertal mods, inte haft någon som överhettat eller liknande, det är handhavande fel, antingen är folk korkade och tar bort skyddsplasten som sitter runt batteriet eller så bygger dom coils på så låga ohms att det blir överhettat, den siste idioten är inte född ännu.

Permalänk

Hur länge räcker de coils som följer med iJust S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnFireHaXel:

Hur länge räcker de coils som följer med iJust S?

1-2 veckor vid normal användning.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar inte iJust S som första ecigg,
För det första så är den inte reglerbar och många som börjar med det kittet tycket att det är för mycket kräm i den. Då är det bättre att börja med tex eLeaf iStick Pico TC 75w eller något liknande.
http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/ismoka-eleaf-istick-pico...

Permalänk
Skrivet av micke7406:

Rekommenderar inte iJust S som första ecigg,
För det första så är den inte reglerbar och många som börjar med det kittet tycket att det är för mycket kräm i den. Då är det bättre att börja med tex eLeaf iStick Pico TC 75w eller något liknande.
http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/ismoka-eleaf-istick-pico...

Vad tycks om denna då? Frågat en kille i deras chat när den kommer i lager och det gör den på onsdag. Den kommer fortfarande kosta 299 enligt snubben. http://www.electrocigarette.se/joyetech-egrip-ii-80w-variabel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnFireHaXel:

Vad tycks om denna då? Frågat en kille i deras chat när den kommer i lager och det gör den på onsdag. Den kommer fortfarande kosta 299 enligt snubben. http://www.electrocigarette.se/joyetech-egrip-ii-80w-variabel...

Den såg trevlig ut, Och så har den fördelen att ha en 510 konverter så att du kan ha vanliga 510 förångare på när du blir sugen på att prova andra,

Permalänk
Medlem

Själv sitter man på en Petri Lite och en goon. 0.15 ohm

Visa signatur

Keep the flow

Permalänk
Skrivet av micke7406:

Den såg trevlig ut, Och så har den fördelen att ha en 510 konverter så att du kan ha vanliga 510 förångare på när du blir sugen på att prova andra,

Precis! Tror nog det blir en sån

Permalänk
Medlem

Sålde min pico till en polare då jag ville "uppgradera" min setup.

Detta är vad jag funderar på just nu, men jag skulle uppskatta om ni lite mer erfarna kan kolla och se om det jag plockade ihop är något ni kan rekommendera

Permalänk
Medlem

Hej kul att se så många som vapear! Har själv hållt på i tre år nu och varit fri från cigg i två år snart. Jag vill tipsa alla nybörjare om denna https://www.elekcig.se/egrip-oled-cl-kit-30w

Dels så läcker den aldrig och dels är den väldigt smidig samt ger rikligt med vape för sin ringa storlek.
Har provat med andra mods men efter att majoriteten av de jag provat läcker vid mindre bra tillfällen så faller jag tillbaka på egripen hela tiden

Har även en eroll-c, bra vape för sin minimala storlek och är perfekt i krogmiljö då den är diskret men den verkar ju vara eol då den blir svårare och svårare att få tag på.

smak just nu: Rebelliq -red hypnos 50/50 12mg, One hit wonder - milk man 6mg
adw: Liqua -traditional tobacco 12mg 70/30 , Light your fire - nine leaves 12 mg 70/30 samt Choops - sour cola 6mg

Trodde inte att jag skulle uppskatta tobaksmakerna så mycket att de fortfarande är adw men jag gillade väl ciggsmaken på riktigt antar jag. Den mest realistiska tobaksmaken jag provat är Light yors fire´s smokey blend. Väldigt cigarettlik men den smakar som en gul Blend urk urk

Permalänk

Såg att det har kommit en Ijust One när jag kollade lite på youtube förut. 219kr inte så illa! http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/eleaf-ijust-one.html Blir nog en sån för o se om vaping är min grej typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson:

Sålde min pico till en polare då jag ville "uppgradera" min setup.

Detta är vad jag funderar på just nu, men jag skulle uppskatta om ni lite mer erfarna kan kolla och se om det jag plockade ihop är något ni kan rekommendera
http://i.imgur.com/TI7CEgZ.png

Avocado 24 är trevlig och en Wismec RX 2/3 är aldrig fel,
Ett litet tips är att köra coils så du kan använda temp läget då din Avocado kan bli riktigt varm om du krämar på ordentligt.