Permalänk
Medlem

"Inget internet"

Tjena. Klockade min processor nyss och kommer inte ut på internet efter de, inte ens med kabel. Övriga familjen använder internet problemfritt. Tänker att jag möjligtvis råkat trycka fel nånstans i bios? Fattar inte riktigt varför internetet inte funkar helt random nu.. provat att starta om routern även ställt tillbaka inställningarna från klockningen av processorn men ingen skillnad. Internet finna tillgängligt men står "inget internet, säkert" på det trådlösa och "ingen internet" på kabeln. Har ett trådlöst nätverkskort som heter PCE-AC51 som sitter i moderkortet.
Felsökte nätverksinställningarna och ett problem hittades "ett problem kan ha uppstått med drivrutinen för kortet Wi-Fi" men gick ej att åtgärda det med felsökaren. Vad gör jag o hur kan jag installera drivrutiner utan internet ?
Moderkort: msi z170a PRO gaming carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagborn:

hur kan jag installera drivrutiner utan internet?

ladda ner till usb minne på annan dator eller mobil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MarcusHuddinge:

ladda ner till usb minne på annan dator eller mobil

Bra råd! Gjorde så själv med förra moderkortet då drivrutinerna inte fanns i Windows vid nyinstallation. Ladda ner drivrutiner ifrån tillverkarens hemsida och plugga in mobilen i datorn. Gå in i mobilens Download katalog och kopiera över allt till datorn. Packa upp, och kör, så ska du få igång nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Bra råd! Gjorde så själv med förra moderkortet då drivrutinerna inte fanns i Windows vid nyinstallation. Ladda ner drivrutiner ifrån tillverkarens hemsida och plugga in mobilen i datorn. Gå in i mobilens Download katalog och kopiera över allt till datorn. Packa upp, och kör, så ska du få igång nätet.

Vi har D-Link. Varken kabel eller trådlöst fungerar ju så vad ska jag ladda ned från exakt? Dlinks hemsida eller någon speciell drivrutin till datorn? + att internet funkade fint tills jag klockade processorn, då borde de la inte va drivrutiner till internetet som saknas?

Skickades från m.sweclockers.com