Permalänk

Fungerar den cpu:n till cs go?

Hej.

Har beställt en intel Celeron G3930 från inet i syfte att se om jag får igång ett moderkort jag fått pga böjda pinns.

Men jag undra hurvida det skulle fungera att spela cs go med den cpu:n. Tanken är ju att köpa in en bättre cpu, men då kan jag spara så jag får råd med en I5:a eller tom en I7:a.

Har sökt på google, men fanns inga varken svenska eller engelska resultat. Antar att det inte är den direkt mest köpta cpu att spela med.

Tacksam för svar.

Mvh.

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Hedersmedlem

Funka, visst, men inte överdrivet bra skulle jag inte tro. Beror på vilka krav du har, är du en av de som måste ha 300 fps blir du nog besviken.

Permalänk
Medlem

Det hade gått att spela med den, men kanske inte helt optimalt?
Cs:go är ingen krävande spel dock borde man kanske skulle köpa en i5:a iallafall, då funkar det utan problem.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Funka, visst, men inte överdrivet bra skulle jag inte tro. Beror på vilka krav du har, är du en av de som måste ha 300 fps blir du nog besviken.

Nja, vill ju. Men når inte några 300 med den settupen jag har just nu heller.

Det va mest im det går. Spelar inte överdrivet mycket och jobbar borta måndag till fredag. Men då kan jag nog köra på den och spara lite.

Anledningen till att jag frågar och bara inte testar när prollen är på plats är pga att det hade kännts sjukt onördigt att ladda ner och installera cs på datorn så laggar det skiten ur burken då jag har rätt segt internett så bara nerladdning tar hela dan med barn som kollar på youtube å kärring på netflix..

Tack för ditt svar.

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Skrivet av Bergvan:

Det hade gått att spela med den, men kanske inte helt optimalt?
Cs:go är ingen krävande spel dock borde man kanske skulle köpa en i5:a iallafall, då funkar det utan problem.

Ja. Planen är att köpa en i5a eller i7a. Kommer dock inte ha råd med det denna månaden. Därför jag undra om denna räckte till, tills vidare. Orkar inte spendera en dag på att ladda ner och installera spelet, så sitter man på en 20fps.

Tack för ditt svar.

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Medlem

Beror ju en del på inställningar och övrig hårdvara, men upp mot 100 fps bör du nå med den cpu'n och hårdvaran som du har i sign. Så jag hade kört på den tillsvidare.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.