Permalänk

lite lagg problem i spel och spel krasch

Tjena jag har lite smått problem med min stationära dator och blir inte klok på de.
de e så när jag lirar inferstation the new z inget krävande spel direkt, så fryser spelet lite och de
kommer igång igen kommer och går hela tiden, men har inga sånt problem i divistion, bf1 dock kraschar spelen ibland och läst av loggar men blir inte klock på de direkt. vad kan man kolla efter eller göra för att just de här små frysande i spelet ska upphöra? dem andra vänner som spelar de spelet med har inte de problemet.

här är min info vad min stationära dator innerhåller.

windows system: Orginal windows 10 pro 64 bit (installerat Ogrinal windows 7 ultimate 64bit och uppgraderat gratis till windows 10 pro 64 bit)
Ram minne: 32gb 1333mhz eller nu hette. minns ej fabrikat
grafikkort: nvidia 970 gtx turbo 4gb
hårddisk: ssd samsung evo pro 258gb (kör bara windows och pragram på den) spelen ligger på separat hybridhdd
moderkort: asus P9X79PRO
processor: intel i7 3930k 3.20ghz
virus program orginal mcafee
chassi antec 1200 big tower
vattenkyld system på processorn crossair

grafik drivrutinerna är uppdaterade till senaste och gjort ny installation av drivrutinerna dock har jag inte installerat nvidia experiens pga de orsakade massa lagg innan i spel efter de plockades bort flöt spelen på som vanligt, windows är fullt uppdaterad.
har sökt genom datorn med malwarebytes ifall de kommit in något skit i systemet men varit fri från de.
datorn har varit ny formaterad för ca 1-2 månader sen.

kan de vara något med direktX som spökar kanske?

mvh Danne (Aka Blondie)

Permalänk
Medlem

Några saker du kan testa:

Ladda ner hwmonitor från www.cpuid.com. Kolla tempsen när du spelar

Uppdatera chipset och AHCI drivrutiner från www.intel.com

Uppdatera till senaste BIOS www.asus.com

Sen hade X79 chipsetet med 39xx-cpuer ej officiellt pcie3.0 stöd. Kolla med gpuz www.techpowerup.com vad den kör. Kör den 2.0 så kan du tvinga den till 3.0 kör den 3.0 så testa ändra i BIOS så den kör 2.0.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0Blondie0:

virus program orginal mcafee

Prova utan antivirus och / eller det inbyggda Windows Defender istället.

Permalänk

defender e av, ska testa stänga av virus programmer om de går. men de e virus programmet borde de inte vqra så i alla spel? för när jag installerade spelet och spela de så flöt de på bra men efter par dagar började de fps lagget eller vad man ska kalla de.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Luktar värmeproblem. Kolla dina temps när du spelar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!