Sneda tangenter och inget svar på min ticket

Permalänk
Medlem

Sneda tangenter och inget svar på min ticket

Skapade ticket 6857458 den femte mars och har inte fått nåt svar där än. Köpte samma dag ett Rapidfire RGB där framförallt Insert, men även till viss del Printscreen, är felgjutna så knappen sitter snett.

Insert-knappen

Inget funktionsfel men ser rätt B ut på ett tangentbord för 1700 kr :/

Som sagt - har lagt upp en ticket på Corsairs sida men får ju inget svar där

Kan man få nya knappar skickade eller nåt?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av BlackBird:

Skapade ticket 6857458 den femte mars och har inte fått nåt svar där än. Köpte samma dag ett Rapidfire RGB där framförallt Insert, men även till viss del Printscreen, är felgjutna så knappen sitter snett.

http://i.imgur.com/cM2fu1m.jpg

http://i.imgur.com/ZIq7msg.jpg
Insert-knappen

Inget funktionsfel men ser rätt B ut på ett tangentbord för 1700 kr :/

Som sagt - har lagt upp en ticket på Corsairs sida men får ju inget svar där

Kan man få nya knappar skickade eller nåt?

Hejsan,

Ursäkta för sent svar, har varit ledig över jul och nyår. Exakt vilka knappar är det som är skeva? Skicka vilka det är och din adress så skickar jag så fort jag kan.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Hej! De svarade på supporten efter att jag påmint dom för typ tredje gången. Insert och Print Screen var det. De säger sig ha skickat knapparna nu. Kunde ta 4-6 veckor sa de xD Lite underligt att det fortfarande inte kommit längre i systemet än Submitted dock. Men men..

Ursäkta min franska, men de verkar dock ha grov autism eller nåt. Försökte få dom att förstå att Corsairloggan inte heller betedde sig som den skullle. Men det verkar inte riktigt gå fram. Är det nåt du kan fixa tro? Skulle säkert kunna lyfta upp loggan och ha i lite lim. Men det verkar vara en väldigt tunn bit och risken är ju att den blir deformerad.

Created By: Tamika CS (1/5/2017 12:11 PM)
I have sent the following key caps "Insert and Print Screen" to the address on file. Please allow 4-6 weeks to receive the replacement key cap for it has been sent via snail mail.

Thank you for choosing Corsair!

Created By: Roger Skagerström (1/5/2017 11:33 AM)
Hi!
Finally!

Yeah the adress is correct.

Wondering about the logo.. It keeps lifting from the glue in the left end (under the sails). Do you have them as spares as well? Worried that I'd put a sharp bend on it or something when removing it if I'd try to reglue it.

Created By: Blair CS (1/5/2017 10:31 AM)

Hello Roger,

Thank you for contacting Corsair. Before we ship your replacement keycaps, would you please comment on this ticket to confirm that the following is the address where you would like to receive your replacement keycaps (or comment to provide an alternate address):

xxx
xxxx
xxx

Best regards,
Blair

Created By: Roger Skagerström (12/5/2016 5:26 PM)
Also - noticing that the metal finnish Corsair logo had lifted of in the "sail end" of the part. Pushed it down again but it doesn't reallty want to stick

Created By: Roger Skagerström (12/5/2016 5:21 PM)
It said something about replacement when I added the ticket. Replacement keycaps would work just fine right?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av BlackBird:

@Corsair Johan: Hej! De svarade på supporten efter att jag påmint dom för typ tredje gången. Insert och Print Screen var det. De säger sig ha skickat knapparna nu. Kunde ta 4-6 veckor sa de xD Lite underligt att det fortfarande inte kommit längre i systemet än Submitted dock. Men men..

Ursäkta min franska, men de verkar dock ha grov autism eller nåt. Försökte få dom att förstå att Corsairloggan inte heller betedde sig som den skullle. Men det verkar inte riktigt gå fram. Är det nåt du kan fixa tro? Skulle säkert kunna lyfta upp loggan och ha i lite lim. Men det verkar vara en väldigt tunn bit och risken är ju att den blir deformerad.

Created By: Tamika CS (1/5/2017 12:11 PM)
I have sent the following key caps "Insert and Print Screen" to the address on file. Please allow 4-6 weeks to receive the replacement key cap for it has been sent via snail mail.

Thank you for choosing Corsair!

Created By: Roger Skagerström (1/5/2017 11:33 AM)
Hi!
Finally!

Yeah the adress is correct.

Wondering about the logo.. It keeps lifting from the glue in the left end (under the sails). Do you have them as spares as well? Worried that I'd put a sharp bend on it or something when removing it if I'd try to reglue it.

Created By: Blair CS (1/5/2017 10:31 AM)

Hello Roger,

Thank you for contacting Corsair. Before we ship your replacement keycaps, would you please comment on this ticket to confirm that the following is the address where you would like to receive your replacement keycaps (or comment to provide an alternate address):

xxx
xxxx
xxx

Best regards,
Blair

Created By: Roger Skagerström (12/5/2016 5:26 PM)
Also - noticing that the metal finnish Corsair logo had lifted of in the "sail end" of the part. Pushed it down again but it doesn't reallty want to stick

Created By: Roger Skagerström (12/5/2016 5:21 PM)
It said something about replacement when I added the ticket. Replacement keycaps would work just fine right?

Okej men då är keycaps på väg iallafall! Angående logotypen, har du möjlighet att ta en bild och lägga upp här? Vi har tyvärr inga sådana logotyper på lager.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

https://drive.google.com/open?id=0B2vSmwA_OeqfREIzR1d5ZEZhWHM

Här är en film Har inte vågat peta på den så mycket innan, men jag kanske kan peta in lite lim under? Risken är stor att det blir lim på nåt annat med dock. Mitt finger är rätt centralt placerat xD

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Hallooo? O:)

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av BlackBird:

Hej igen,

Tyvärr har vi som sagt inga sådana logotyper som reservdel.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan