Datorn startar om bara när jag kollar på videos online.

Permalänk
Medlem

Datorn startar om bara när jag kollar på videos online.

hej som rubriken säger så startar datorn om bara när jag kollar på videos online t.e.x. på youtube, netflix . det händer efter ett tag ibland kan jag kolla i flera timmar eller så kan det hända efter 20 minuter. får ingen blue screen eller något liknande utan det blir bara svart och datorn bootas upp igen. Jag kan lira spel och kan kolla på filmer via windows media player utan att det någonsin händer. har sökt på google utan att hitta någon med exakt samma problem.

mina dator speccs är : asus m5a78l-m usb3 moderkort
amd fx 8350 8core 4.0ghz 16mb cache processor
16gb ddr3 1333mhz ram minne
amd radeon r9 390 8gb grafikkort
550 watt corsair nätagg
och 1 tb hårdisk.

kan vara överhettning på grafikkortet eller något men känns inte som det eftersom jag kan lira krävande spel på ultra inställningar utan att det händer.

första gången jag har skapat en tråd så ifall jag har gjort något fel så säg gärna till .

Permalänk
Inaktiv

@flurran: http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1812030/random-resta...

Avinstallera drivrutiner till kort med något atiuninstaller, och pröva utan och med hddrivrutinen.

Pröva även sätta energisparfunktion till default alt maxpower

Permalänk
Medlem

tack så mycket för det snabba svaret har testat utan någon hddrivrutin och det hände inte testar nu efter att ha avinstallerat alla drivrutiner och installera om med nyaste drivrutinen får se ifall det har löst sig.

Permalänk
Medlem

ok hände igen precis så det värkar vara något med drivrutinen

Permalänk
Inaktiv

@flurran: visst kör du senaste icke-beta? Kan hända att du kanske får pröva byta till senaste bios moderkort ifall inga hdversioner funkar. Kanske någon annan har nån input nu när du vet felet.

Permalänk
Medlem

japp kör senaste icke beta men hur fixar man senaste bios till moderkortet?

Permalänk
Medlem

nvm hitta hur man gjorde ska testa nu

Permalänk
Medlem

värkat ha löst sig med senaste bios drivrutinerna tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Inaktiv

@flurran: Kul för dig då, hoppas det håller i sig

Permalänk
Medlem

det höll sig inte =/ helt hundra på att det är något med grafikkortet men vad vet jag inte riktigt