Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Jag håller med dole 95
Finns inte mycket bas alls. Jag har en 299 kr eller 399 kr minns inte, Exibel 3W x 2 alltså 6 W som låter högre än Level Box slim (8W) pga det har mer bas.
Men om jag lyssnar på radion låter Level Box slim klarare. Level Box slim är värt 399 till kanske 599 kronor ( man kan använda det att ladda upp mobilen ..och det är vad man använder den korta kablen till) men inte det ursprungligt pris av 990 kronor. IMHO

Skrivet av dole_95:

Jag hämtade mina igår men hann inte lyssna så mycket, lyssnade däremot runt 5-10min imorse och gjorde en snabb jämförelse med UE Roll. UE Roll är betydligt basigare, men ingen av dem har såklart speciellt mycket eller bra bas p.g.a storleken. Däremot lät Level One Box Slim mycket klarare, så jag föredrar helt klart den före min UE Roll. Kanske gör en mer ingående analys i helgen. Jag har inte riktigt maxat volymen, tror inte det är uppskattat av grannarna runt 07:30 på morgonen, däremot var jag ganska nära och tycker volymen var ganska låg ändå. Så tror tyvärr inte den spelar så starkt.

Kvalitén känns väldigt bra på båda, men första intrycket på Level One Box Slim var väldigt bra (Låda och innehåll). Man fick även med en kort (3-5cm) MicroUSB -> MicroUSB-kabel utöver den vanliga USB-A -> MicroUSB-kabeln, så det var lite av en överraskning

Så av första intrycket är jag nöjd (men inte mer, är ganska kräsen), däremot kan jag tänka mig att det är svårt att göra såpass små högtalare som låter bra.

Permalänk
Medlem

dustins weekendrush:

i7 7700k för 3679kr och flera grafikkort och moderkort med ca -10% rabatt på priset..

och här sitter man och knyter näven i fickan och väntar på att det ska komma lite mer info från AMD gällande Ryzen....

Permalänk
Medlem

@zelxi: Testa annan butik, extremt konstigt att de väljer och neka affären. Blir juh ungefär som en prisgaranti mot dem själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

Sitter och stirrar på köpknappen för ett par AKG N60NC

https://www.dustinhome.se/product/5010881828/n60nc
för 1360:- 100 kr över lägsta pris någonsin på prisjakt.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3240658

Tydligen så läggs AKG ner juni 2017 av Harman/kardon som äger AKG.
Reste nyligen med många timmar på flyg osv, insåg att jag behöver ett par lurar med NC (NoiceCanceling) som dessutom är hyfsat kompakta.

Förutom Bose QC serien finns det några andra lurar som är kompakta med NC i den här pris kategorin?

Jag har ett par som jag köpte för 1290:-. Är överlag nöjd med dem då dem har bra ljud och tar lite plats ihopvikta i det medföljande fodralet. Nackdelar som jag ser är att de gör lite ont på öronen om man har på dem flera timmar i sträck, samt att det förekommer missljud iform av ett sprakande/knäppande vid vissa situationer när man har noisecancelling funktionen aktiverad, t.ex. när man åker buss och det skramlar om inredningen när bussen kör över ett farthinder. Det sistnämnda är inget jätteproblem då det bara uppstår sporadiskt, men jag reklamerade mitt första par p.g.a. detta och samma sak gäller ersättningsparet jag fick.

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem

Webhallen har nyligen sänkt priset ASUS RX 480 8 GB Strix OC till 2990 kr (NetOnNet har haft det priset ett tag dock):

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3800867

Kan man spekulera att priset kommer att droppa till, säg 2500 kr, för detta kort någon gång under de närmaste tre månaderna eller har dollarn ökat så pass mycket i värde gentemot kronan att 2990 kr i dagsläget är ett bra pris för detta kort? Frågar nämligen eftersom jag har ett tillgodokvitto på 2600 kr hos Webhallen och behöver ett nytt grafikkort till tjejens dator (även om det inte är en brådska).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Varnar för Philips fidelio x2 och sladdklämman.
Detta hände under bussresan hem från butiken, inte ens 1h hade jag ägt dem, och sladden låg ihopvikt i fickan. På samma sätt som den låg i förpackningen.

@Elgiganten

Plastbiten som ska sitta där ***LÅNAD BILD****

Annars är det trevligt ljud, lite väl basig jämfört med mina qpad QH-90 och Audio technica M40X, men börjar vänja mig och de är riktigt mysiga

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av J00P:

Lenovo? Det är Motorola.

Lenovo äger Motorola.

http://news.lenovo.com/news-releases/lenovo-completes-acquisi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Varnar för Philips fidelio x2 och sladdklämman.
Detta hände under bussresan hem från butiken, inte ens 1h hade jag ägt dem, och sladden låg ihopvikt i fickan. På samma sätt som den låg i förpackningen.

@Elgiganten
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/16195311_10211826242920317_4005798370265434515_n.jpg?oh=40764398bb73954bba1215c68b8eed2d&oe=588E7FCF

Annars är det trevligt ljud, lite väl basig jämfört med mina qpad QH-90 och Audio technica M40X, men börjar vänja mig och de är riktigt mysiga

Jag förstår inte vad som hänt med den bilden =/ Har den smält eller vad är det jag missar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Varnar för Philips fidelio x2 och sladdklämman.
Detta hände under bussresan hem från butiken, inte ens 1h hade jag ägt dem, och sladden låg ihopvikt i fickan. På samma sätt som den låg i förpackningen.

@Elgiganten
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/16195311_10211826242920317_4005798370265434515_n.jpg?oh=40764398bb73954bba1215c68b8eed2d&oe=588E7FCF

Annars är det trevligt ljud, lite väl basig jämfört med mina qpad QH-90 och Audio technica M40X, men börjar vänja mig och de är riktigt mysiga

Det ser ut som att det ramlat bort en plastbit, vad vi ser är klistret?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasse:

Jag förstår inte vad som hänt med den bilden =/ Har den smält eller vad är det jag missar?

Skrivet av Yorg:

Det ser ut som att det ramlat bort en plastbit, vad vi ser är klistret?

Den andra bildlänken med plastbiten råkade försvinna.
Men ja, det ska sitta en plastbit där, som lossnade på under 1timme.

Jag vet att det är en skitsak, men det är ju något som kan vara bra att veta, att man inte kan vira upp sladden och ha den i fickan,

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Det ser ut som att det ramlat bort en plastbit, vad vi ser är klistret?

Så är det! Bilden var blockad på min läsare så jag missade den helt.
Ja, det ser ut som att plastdetaljen/klistermärket med Fidelio har ramlat av.. no big deal då! Hoppas den ligger kvar i fickan så kan du förhoppningsvis limma tillbaka den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasse:

Så är det! Bilden var blockad på min läsare så jag missade den helt.
Ja, det ser ut som att plastdetaljen/klistermärket med Fidelio har ramlat av.. no big deal då! Hoppas den ligger kvar i fickan så kan du förhoppningsvis limma tillbaka den.

Tyvärr ligger den inte i fickan, så det får bli en tur till elgiganten igen. och några hundralappar extra i bensinkostnad.
Ville som sagt mest varna för att den plastbiten tydligen inte sitter fast så bra, Det är ju inte det roligaste när man köper något med ord.pris på 1600:- och det är i nyskick i en timma.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Tyvärr ligger den inte i fickan, så det får bli en tur till elgiganten igen. och några hundralappar extra i bensinkostnad.
Ville som sagt mest varna för att den plastbiten tydligen inte sitter fast så bra, Det är ju inte det roligaste när man köper något med ord.pris på 1600:- och det är i nyskick i en timma.

Trist!

Kan det vara en sådan produktionsmiss som bla. är orsaken till utförsäljningen?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Trist!

Kan det vara en sådan produktionsmiss som bla. är orsaken till utförsäljningen?

Knappast, detta är antagligen ett enstaka exemplar där limmet inte tagit ordentligt...plus att vi inte vet vilka krafter som sladdvindan utsattes för när den låg i fickan. Iofs förstår jag att man gärna vill att den ska vara som ny, men jag skulle personligen inte lägga tid och pengar på att byta den när det endast är en kosmetiskt detalj på en del som inte är speciellt iögonfallande. Men vi är alla olika

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Knappast, detta är antagligen ett enstaka exemplar där limmet inte tagit ordentligt...plus att vi inte vet vilka krafter som sladdvindan utsattes för när den låg i fickan. Iofs förstår jag att man gärna vill att den ska vara som ny, men jag skulle personligen inte lägga tid och pengar på att byta den när det endast är en kosmetiskt detalj på en del som inte är speciellt iögonfallande. Men vi är alla olika

Kraften som gäller var en lös ytterficka ficka på arbetsbyxor, dvs såna som är påsydda på utsidan.
Köper jag något som är dyrare så ska det vara nyskick på en vara i mer än 45 minuter.

Du kanske inte tycker att 1800kr är mycket (Ord.pris), men skulle du acceptera att Emblemet på din nyköpta bil lossnar innan du kommer hem från försäljaren?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Kraften som gäller var en lös ytterficka ficka på arbetsbyxor, dvs såna som är påsydda på utsidan.
Köper jag något som är dyrare så ska det vara nyskick på en vara i mer än 45 minuter.

Du kanske inte tycker att 1800kr är mycket (Ord.pris), men skulle du acceptera att Emblemet på din nyköpta bil lossnar innan du kommer hem från försäljaren?

Hade det varit kåpan på en av lurarna som släppt en större kosmetisk detalj hade jag nog stört mig, men när det är en klämma/sladdvinda så tycker jag personligen inte att det spelar någon roll. Men vi är som sagt alla olika och jag både förstår och respekterar din ståndpunkt. Jag försökte bara sätta det i perspektiv om att det inte nödvändigtvis bör vara en stor faktor för att avstå att titta på lurarna om man är intresserad av dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Hade det varit kåpan på en av lurarna som släppt en större kosmetisk detalj hade jag nog stört mig, men när det är en klämma/sladdvinda så tycker jag personligen inte att det spelar någon roll. Men vi är som sagt alla olika och jag både förstår och respekterar din ståndpunkt. Jag försökte bara sätta det i perspektiv om att det inte nödvändigtvis bör vara en stor faktor för att avstå att titta på lurarna om man är intresserad av dom.

Kände på sladdvindan igår, och trodde att den var fastlimmad på sladden, Märkte idag att det gick att ta bort den och då är det inte en sån big deal.

Det hade ju inte varit så jäkla snyggt att ha den plastbiten med limrester på själva sladden, fastlimmad.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dendrite:

Jag har ett par som jag köpte för 1290:-. Är överlag nöjd med dem då dem har bra ljud och tar lite plats ihopvikta i det medföljande fodralet. Nackdelar som jag ser är att de gör lite ont på öronen om man har på dem flera timmar i sträck, samt att det förekommer missljud iform av ett sprakande/knäppande vid vissa situationer när man har noisecancelling funktionen aktiverad, t.ex. när man åker buss och det skramlar om inredningen när bussen kör över ett farthinder. Det sistnämnda är inget jätteproblem då det bara uppstår sporadiskt, men jag reklamerade mitt första par p.g.a. detta och samma sak gäller ersättningsparet jag fick.

Slutade upp med att jag beställde dessa:
Audio-Technica ANC40BT
https://www.komplett.se/product/864257/tv-ljud-bild/horlurar/...
för 790:-

på Prisjakt ligger dom på 1490:-

Kollade även på:
Philips SHB9850NC - Problem med brus (högt betyg i recensioner osv osv)
Sony MDR-100ABN - Problem med vinden utomhus (högt betyg i recensioner osv osv)
AKG N60NC - föll bort så fort man såg alternativen (Tack för input sweclockers)
Sony MDR-XB950BT - föll bort pga att jag inte är en basälskande hippeti hoppare (synd då dom var riktigt riktigt intressanta annars)

Det jag använder just nu är ett mw600i som har varit oslagbara (för mig) i många år nu.

Var på väg att antingen beställa ett par Sony MDR-1000X men där tyckte jag prislappen var lite väl saftig (nästan 4k)
Philips SHB9850NC & Sony MDR-100ABN kommer jag hålla kolla på och kanske ropa hem Speciellt Sony MDR-100ABN
Sony MDR-1000X om jag någonsin bestämmer mig att lägga 4k för ett par lurar, är inte direkt en audiofil så det är lite väl saftigt för mig för ett par lurar.

Tack så hemskt mycket för input.

OBS! Mitt främsta användnings område är resande! Flygplan, pendeltåg, tunnelbana osv.

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

AKG N60NC är dessa trådlösa eller är det brusreducering upp till 30 timmar? Försökt läsa mig till det men får endå ingen klarhet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fre89:

AKG N60NC är dessa trådlösa eller är det brusreducering upp till 30 timmar? Försökt läsa mig till det men får endå ingen klarhet?

Skickades från m.sweclockers.com

Brusreducerande upp till 30 timmar, de kan användas trådlöst men då utan ljud.

Köpte de själv för jag trodde det var bluetooth hörlurar, men tyvärr inte.

Permalänk
Medlem

@Jocke83: Hoppas du blir nöjd med dem!

Ett till tips ifall någon annan stötter på den här tråden så finns det även Sony-varianter för in-ear. Sony MDR-NC750. Testade de i butiken en gång, NC fungerar förvåningsvärt bra.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

@Chronq: Tänkte beställa idag från nätet men det var endast upphämtning som gällde! Passade på att besöka en annan butik, för skojs skull tog jag upp samma sak ;). Tyvärr gick det inte där heller, personalen nämnde att det var ett överskott i lagret för bl a Västerås och Göteborg, därmed lokalt erbjudande.

För de intresserade, så fick jag även reda på att detta erbjudande ej finns i någon butik i hela Skåne!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

@zelxi: Vad tråkigt... Då måste jag haft en jäkla tur med säljaren på min lokala butik. Priset du får betala är fortfarande otroligt prisvärt!

Permalänk
Medlem

Elgigantens erbjudande på Steelseries Rival 300

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobikong:

Elgigantens erbjudande på Steelseries Rival 300

Köpte Razer diamondback för 333kr igår sänkt från 750 kr från Elgiganten. http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det måste fan vara något slags rekord, så många gånger man har sett den runda Harman Kardon högtalaren på "rea"...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Naxos:

Det måste fan vara något slags rekord, så många gånger man har sett den runda Harman Kardon högtalaren på "rea"...

Ja, originalpriset på den måste vara helt uppåt väggarna galet om de kan rea ut den till det priset stup i ett.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Det måste fan vara något slags rekord, så många gånger man har sett den runda Harman Kardon högtalaren på "rea"...

Den och Marshall-lådan som reades ut och inkluderades med diverse mobilabonnemang för något år sen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Det måste fan vara något slags rekord, så många gånger man har sett den runda Harman Kardon högtalaren på "rea"...

Jag vill minnas att jag läste att inköpspriset på högtalaren för butiker var typ 750kr eller något i den stilen. Det ordinarie priset på runt 4000:- låter därför ganska högt, speciellt då "storebror" Go + play (2016) har ett ordinarie pris på 3000:-.

Med det sagt skulle jag ändå säga att högtalaren är ett mycket bra köp för de pengarna. Harman Kardon vet vad de sysslar med rent ljudmässigt och den enda egentliga nackdelen med högtalaren är batteriet som är väldigt underdimensionerat (högtalaren har 1st (!) 18650 batteri på 3,7v, 2600mah, ca 9.6whr).

Ljudmässigt spelar högtalaren ungefär i samma liga som jbl xtreme, marsal killburn, audio pro t3 med fler vilka alla kostar mycket mer än onyx studio 3's 1290:-. Jag skulle säga köp såvida inte batteritid och formatet är ett hinder. Ljud/krona är väldigt högt.