Permalänk

Lurad på blocket

Jag har blivit lurad på en ioförsig mindre ansenlig summa på blocket, jag vet att polisen inte lär gör något men hur går jag till väga för att göra livet lite jävligt för honom? Kan jag skriva namn här för att varna andra användare?

Mod får gärna flytta tråden om det är fel forumdel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Jag har blivit lurad på en ioförsig mindre ansenlig summa på blocket, jag vet att polisen inte lär gör något men hur går jag till väga för att göra livet lite jävligt för honom? Kan jag skriva namn här för att varna andra användare?

Mod får gärna flytta tråden om det är fel forumdel

Ring och skriv till föräldrar och vänner, inte så svårt att hitta folk via tex Facebook idag.

Permalänk
Inaktiv

Nej, namn ska du inte lämna ut. Läs forumets regler om du undrar varför jag skriver det
Inga tips i övrigt.

Permalänk

Även om Polisen inte kommer göra något så är det väldigt viktigt att man anmäler ändå.

Om alla tänker lika dant "Polisen kommer inte göra något" och skiter i att anmäla så kommer staten aldrig få se problemet på sin fina statistik om hur bra och trevligt Sverige är.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Travhäst: Tänk på att namnet du har kan vara ID-kapat, alltså att du hänger ut en person som är ovetandes om att någon använder den personens namn.

Det är också förtal även om personen har begått handlingen och faktiskt dömts för det. Så gör inget du kommer ångra är mitt tips.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har raderat något inlägg som bröt mot §8:

Citat:

§8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

@Travhäst Om du har blivit utsatt för brott ska du anmäla detta till polisen. Att ta saken i egna händer gör bara situationen värre.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Garderoben:

Även om Polisen inte kommer göra något så är det väldigt viktigt att man anmäler ändå.

Om alla tänker lika dant "Polisen kommer inte göra något" och skiter i att anmäla så kommer staten aldrig få se problemet på sin fina statistik om hur bra och trevligt Sverige är.

Exakt, även om polisen har enormt högt tryck på sig idag (Sverige har aldrig varit tryggare) så kommer det en dag där bedragen blir först i kön i att utredas, och då kommer polisen att kalla på bedragaren för utredning.

Det kan ta månader, år..men det kommer att hända.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

*tråd rensad*

Har raderat något inlägg som bröt mot §8:

@Travhäst Om du har blivit utsatt för brott ska du anmäla detta till polisen. Att ta saken i egna händer gör bara situationen värre.

Även om jag knappast tror polisen lär göra något så har jag polisanmält och fick idag något brev om att de undersöker saken.

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Ring och skriv till föräldrar och vänner, inte så svårt att hitta folk via tex Facebook idag.

Jag antog att det vart ett kapat namn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Jag antog att det vart ett kapat namn?

Okej, hur tänkte du då att vi skulle hjälpa dig om du inte har några riktiga uppgifter? Inte mycket du kan göra då

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Okej, hur tänkte du då att vi skulle hjälpa dig om du inte har några riktiga uppgifter? Inte mycket du kan göra då

Jag vet ju inte om det är falska uppgifter så jag kanske ska forska lite.