Permalänk
Inaktiv

Låg FPS på dator som klarar mer

GeForce GTX 950
Intel Core i5 4460

Behövs det några mer specs säg till, det är min polares dator, förut hade han 70FPS(Cappat) på overwatch, efter ominstallation av geforce experience så får han ca 30 fps. Prövat med ren installation av senaste drivrutinerna som inte är beta (https://www.youtube.com/watch?v=B6T2K87moFg)
Vad kan felet vara? Har också prövat att avaktivera game dvr, men han är inte inloggad på xbox appen och på regedit går de inte och hitta gamedvr filen.

Permalänk
Skrivet av anon273333:

GeForce GTX 950
Intel Core i5 4460

Behövs det några mer specs säg till, det är min polares dator, förut hade han 70FPS(Cappat) på overwatch, efter ominstallation av geforce experience så får han ca 30 fps. Prövat med ren installation av senaste drivrutinerna som inte är beta (https://www.youtube.com/watch?v=B6T2K87moFg)
Vad kan felet vara? Har också prövat att avaktivera game dvr, men han är inte inloggad på xbox appen och på regedit går de inte och hitta gamedvr filen.

Har ni provat att göra en fullständig ominstallation? dubbelkolla så att inte shadowplay är aktiverat, Geforce expierence->inställningar->Allmänt->Delning

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fredrik-cBN:

Har ni provat att göra en fullständig ominstallation? dubbelkolla så att inte shadowplay är aktiverat, Geforce expierence->inställningar->Allmänt->Delning

Shadowplay bör inte vara ett problem då jag har ungefär samma specs och har igång det hela tiden. Har inte frågat honom om shadowplay dock.

Ominstallation är väll de sista man vill pröva :/

EDIT: Han får cirka 5 fps i rocket league så det lär inte vara shadowplay

Permalänk

@anon273333: Tänkte ominstallation av drivrutinen till att börja med.

Permalänk
Entusiast

Är du säker på att Geforce Experience inte har "optimerat" spelet med andra inställningar än tidigare?
I så fall är det absolut det, kolla så att samma grafikinställningar används.

Geforce Experience kan bland annat få för sig att pilla på "render scale".

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fredrik-cBN:

@nibla0: Tänkte ominstallation av drivrutinen till att börja med.

Har prövat det som jag skrev i första inlägget

Permalänk
Medlem

Stäng av xbox dvr, dubbelkolla drivrutiner och optimera INTE via experience

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Är du säker på att Geforce Experience inte har "optimerat" spelet med andra inställningar än tidigare?
I så fall är det absolut det, kolla så att samma grafikinställningar används.

Geforce Experience kan bland annat få för sig att pilla på "render scale".

Kanske kan vara det! Tack för förslaget ska be han checka det nästa gång jag har kontakt med honom!

Permalänk
Inaktiv

Fick höra att han hade formaterat hela datorn idag, vet inte vad problemet va men tror inte det var speloptimeringen.

Det är IAF fixat nu Tack för svaren.
Skickades från m.sweclockers.com