hvordan innstalere hovedkort i kabinett på en best mulig måte ?

Permalänk

hvordan innstalere hovedkort i kabinett på en best mulig måte ?

hej, hvordan kan jeg innstallere hovedkort i kabinett på en best mulig måte uten å skrape hovedkorte for mye , når man legger hovedkorte ned på avstandshylsene?
skal bakplaten klemmes godt inntil hovedkort?

Permalänk
Skrivet av racerNorge:

hej, hvordan kan jeg innstallere hovedkort i kabinett på en best mulig måte uten å skrape hovedkorte for mye , når man legger hovedkorte ned på avstandshylsene?
skal bakplaten klemmes godt inntil hovedkort?

kan väl tycka norska är lättare än danska när man hör det talas men blir omöjligt förstå nånting av detta..
hovedkort är vist moderkort.
finns det inte datorforum i Norge ?

do you speak English ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av racerNorge:

hej, hvordan kan jeg innstallere hovedkort i kabinett på en best mulig måte uten å skrape hovedkorte for mye , når man legger hovedkorte ned på avstandshylsene?
skal bakplaten klemmes godt inntil hovedkort?

Det är väl bara att läga ner det försiktigt ner mot distanserna och sedan se till att IO-portarna på moderkortet hamnar i IO-plåten. Monterat många moderkortet och har aldrig upplevt att jag repar moderkortet mot distanserna. Kan du förklara lite utförligare vart du känner att det blir problematiskt för dig?

Skrivet av Grönahunden:

kan väl tycka norska är lättare än danska när man hör det talas men blir omöjligt förstå nånting av detta..
hovedkort är vist moderkort.
finns det inte datorforum i Norge ?

do you speak English ?

Du tog dig tid att skriva en meningslös kommentar men hade inte tid för att översätta om du nu inte förstår något (Jag förstod fint vad han menade)? Kanske dags att kolla på det klippet du har i signaturen igen: https://www.youtube.com/watch?v=cq9X44tUXI4

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk

Om man är osäker går det ofta att hitta klipp på Youtube som heter ungefär "how to install *ditt huvudkort här*" eller "how to install motherboard in *ditt kabinett här*". Det är ofta lättare att förstå videoinstruktioner, eftersom risken för missförstånd är mindre.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk

@WoXeR123:

tack for svar, jeg har ikke erfaring med montering av moderkort,
og derfor spør jeg , om noen har gode tips, jeg har montert 1 moderkort før
og oppdaget at jeg hadde skrapt litt av metallet på moderkortets underside,
fordi jeg prøvde å tilpasse moderkortet til backplataen...denne gangen ønsker jeg ikke gjøre samme feil en gang til

Permalänk
Medlem
Skrivet av racerNorge:

@WoXeR123:

tack for svar, jeg har ikke erfaring med montering av moderkort,
og derfor spør jeg , om noen har gode tips, jeg har montert 1 moderkort før
og oppdaget at jeg hadde skrapt litt av metallet på moderkortets underside,
fordi jeg prøvde å tilpasse moderkortet til backplataen...denne gangen ønsker jeg ikke gjøre samme feil en gang til

OK, förstår. Svårt att förklara men moderkortet måste inte nudda distanserna innan du du trycker in moderkortet mot IO-panelen. Lättast blir nog att kolla en video på youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=MKFV0H-KVfY

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk

@WoXeR123:

tack ha en flott dag og takk for at du tar deg tid til å forklare:)