AMD Ryzen får stöd för Windows 7

Permalänk
Melding Plague

AMD Ryzen får stöd för Windows 7

Den som ännu inte är redo att ta klivet över till Windows 10 ska kunna stanna kvar vid Windows 7 även med AMD Ryzen, som tvärtemot tidigare uppgifter får stöd för operativsystemet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Detta är ju riktigt bra för de som vill fortsätta använda Windows 7!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Inaktiv

Intel släng dig i väggen för här kommer AMD Ryzen!

Det finns så många ställen som kräver att man kör äldre operativsystem och när det bara finns en tillverkare som bryr sig om oss så är valet givit. Jag hoppas att dessa drivrutiner fungerar bra med äldre versioner av windows server.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Intel släng dig i väggen för här kommer AMD Ryzen!

Det finns så många ställen som kräver att man kör äldre operativsystem och när det bara finns en tillverkare som bryr sig om oss så är valet givit. Jag hoppas att dessa drivrutiner fungerar bra med äldre versioner av windows server.

Alltså, det är något med detta jag inte riktigt förstår. Det finns drivrutiner till Windows 7 och Server 2008 för Z270 från de flesta (alla?) tillverkare, inklusive Intel. Så det här med "inte stöd för Windows 7" verkar bara vara tomma ord utan betydelse.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

På ett sätt är det synd då det bromsar framtiden, men å andra sidan förstår jag dem då de är i starkt behov av att sälja så mycket av Ryzen de kan, och om det är ett krav att man måste kunna sitta kvar på ett 8 år gammalt operativsystem så kanske de kan få några extra köpare där.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Alltid bra med fler alternativ!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Alltså, det är något med detta jag inte riktigt förstår. Det finns drivrutiner till Windows 7 och Server 2008 för Z270 från de flesta (alla?) tillverkare, inklusive Intel. Så det här med "inte stöd för Windows 7" verkar bara vara tomma ord utan betydelse.

Ok, kanske det är. I vilket fall brukar det gå att köra ändå.

Nu var det saker som Speed Shift som kunde ställa till med problem:
http://www.sweclockers.com/nyhet/22630-nya-finesser-i-intel-k...

Fast i verkligheten har jag svårt att tro att det är så stort problem, liksom skaran som kommer köra äldre operativsystem är jättestor och de löser det. Du skrev ju också att det fanns drivers idag så..

Permalänk
Medlem

Innebär det stöd för windows 8 också?

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

Gött. Då kan man glatt vänta ut tills Microsofts hybris kraschar helt och de ger upp flera av de korkade idéerna de desperat försöker installera hos folk. Vid den tidpunkten har nog Windows 10 och företagets tänk mognat en aning. Hoppas jag i alla fall.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Och jag tror AMD precis tog en enorm marknadsandel

Bra jobbat AMD!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

På ett sätt är det synd då det bromsar framtiden, men å andra sidan förstår jag dem då de är i starkt behov av att sälja så mycket av Ryzen de kan, och om det är ett krav att man måste kunna sitta kvar på ett 8 år gammalt operativsystem så kanske de kan få några extra köpare där.

Tror inte skaran köpare av Ryzen som kör äldre operativsystem på konsumentcpuerna är så stor.
Däremot skulle jag raka motsatsen säga att den leder till att utvecklingen går snabbare när folk speciellt staten, företag slipper uppgradera mjukvara i onödan. Och nej det handlar inte om någon fjuttig tusenlapp utan ej ovanligtvis hundratals såna lappar och detta kan vara för en enda billig desktop dator.

Permalänk
Medlem

Men man kan inte ha ett rx480 och windows7x86. GG

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Tror inte skaran köpare av Ryzen som kör äldre operativsystem på konsumentcpuerna är så stor.
Däremot skulle jag raka motsatsen säga att den leder till att utvecklingen går snabbare när folk speciellt staten, företag slipper uppgradera mjukvara i onödan. Och nej det handlar inte om någon fjuttig tusenlapp utan ej ovanligtvis hundratals såna lappar och detta kan vara för en enda billig desktop dator.

Då kanske det inte är operativet det är fel på utan rutinerna kring uppgradering. Visst kan det vara så att man ogärna byter operativ på befintlig hårdvara, det kan jag förstå, men ska man ändå köpa ny hårdvara, som man måste med Ryzen, så är det naturligt att även uppgradera mjukvaran i samma veva, men det är en helt annan diskussion egentligen.

Det jag vill ha sagt är att det är bra att operativet inte kommer bli ett hinder, eftersom det verkar vara en del som föredrar Windows 7.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Rimligt, att sätta W10 som krav hade varit att skjuta sig i foten. Samtidigt som man tar fram en CPU som har fler kärnor än vad de flesta hemanvändare behöver så hade en låst dörr mot den professionella världen varit märkligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Då kanske det inte är operativet det är fel på utan rutinerna kring uppgradering. Visst kan det vara så att man ogärna byter operativ på befintlig hårdvara, det kan jag förstå, men ska man ändå köpa ny hårdvara, som man måste med Ryzen, så är det naturligt att även uppgradera mjukvaran i samma veva, men det är en helt annan diskussion egentligen.

Det jag vill ha sagt är att det är bra att operativet inte kommer bli ett hinder, eftersom det verkar vara en del som föredrar Windows 7.

Uppgradering av ny desktop säg 10 000kr. Kostnad att uppgradera denna, säg 80000kr. (en dag)
Kostnad att uppgradera Windows på klienten, beror såklart på situation, men 2-4 miljoner kronor är inget konstigt.. (man måste uppgradera på flera ställen) Kostnaden beror som sagt på helt var datorn sitter, privatpersoner som enbart har datorn som en webbläsare, ja där är det nästan ingen som ej byter operativsystem samtidigt.

Man kan diskutera huruvida det är fel på rutinerna om man inte stup i ständigt väljer det senare alternativet, väldigt många gör dock så att de noggrant planerar in en uppgradering och gör det när det behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Tror inte skaran köpare av Ryzen som kör äldre operativsystem på konsumentcpuerna är så stor.
Däremot skulle jag raka motsatsen säga att den leder till att utvecklingen går snabbare när folk speciellt staten, företag slipper uppgradera mjukvara i onödan. Och nej det handlar inte om någon fjuttig tusenlapp utan ej ovanligtvis hundratals såna lappar och detta kan vara för en enda billig desktop dator.

Fast företag och speciellt staten är ju oftast rätt så intresserade att sitta ett operativsystem som fortfarande är supportat och får säkerhetsuppdateringar. Man vill fan inte sitta kvar på Windows 7 efter det datum Microsoft slutar släppa patchar om nya hål upptäcks.

Det är väl mest hemanvändare som inte bryr sig, typ samma grupp som är arga över att de inte kan stänga av Windows Update och sitter med alla kända hål opatchade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

På ett sätt är det synd då det bromsar framtiden, men å andra sidan förstår jag dem då de är i starkt behov av att sälja så mycket av Ryzen de kan, och om det är ett krav att man måste kunna sitta kvar på ett 8 år gammalt operativsystem så kanske de kan få några extra köpare där.

Äsch, inte så att de sitter och slösar tid på att utveckla för XP eller så. Många gamers kör Win 7, 8, 8.1 och 10. Jag ser ingen anledning att exkludera någon av dessa för mainstream CPUer

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Uppgradering av ny desktop säg 10 000kr. Kostnad att uppgradera denna, säg 80000kr. (en dag)
Kostnad att uppgradera Windows på klienten, beror såklart på situation, men 2-4 miljoner kronor är inget konstigt.. (man måste uppgradera på flera ställen) Kostnaden beror som sagt på helt var datorn sitter, privatpersoner som enbart har datorn som en webbläsare, ja där är det nästan ingen som ej byter operativsystem samtidigt.

Man kan diskutera huruvida det är fel på rutinerna om man inte stup i ständigt väljer det senare alternativet, väldigt många gör dock så att de noggrant planerar in en uppgradering och gör det när det behövs.

Var får du de siffrorna ifrån? Att en ny PC kostar 10K kan jag köpa, men då bör ju denna redan komma med W10, eller om det är i företagsmiljö så går det via software assurance, och köper man många så borde man kunna göra en image och få in på flera datorer, och sedan deploya lämplig mjukvara via group policy. Det är inte krångligt om man är kompetent.

Har själv suttit och uppgraderat datorer från Windows xp till Windows 7 (med specialskrivna program för IE6), och jag han med åtminstonne 3-4 stycken på en arbetsdag, så jag får verkligen inte ihop hur du räknar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Då kanske det inte är operativet det är fel på utan rutinerna kring uppgradering. Visst kan det vara så att man ogärna byter operativ på befintlig hårdvara, det kan jag förstå, men ska man ändå köpa ny hårdvara, som man måste med Ryzen, så är det naturligt att även uppgradera mjukvaran i samma veva, men det är en helt annan diskussion egentligen.

Det jag vill ha sagt är att det är bra att operativet inte kommer bli ett hinder, eftersom det verkar vara en del som föredrar Windows 7.

Skrivet av Sir. Haxalot:

Fast företag och speciellt staten är ju oftast rätt så intresserade att sitta ett operativsystem som fortfarande är supportat och får säkerhetsuppdateringar. Man vill fan inte sitta kvar på Windows 7 efter det datum Microsoft slutar släppa patchar om nya hål upptäcks.

Det är väl mest hemanvändare som inte bryr sig, typ samma grupp som är arga över att de inte kan stänga av Windows Update och sitter med alla kända hål opatchade.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Ozzed:

Var får du de siffrorna ifrån? Att en ny PC kostar 10K kan jag köpa, men då bör ju denna redan komma med W10, eller om det är i företagsmiljö så går det via software assurance, och köper man många så borde man kunna göra en image och få in på flera datorer, och sedan deploya lämplig mjukvara via group policy. Det är inte krångligt om man är kompetent.

Har själv suttit och uppgraderat datorer från Windows xp till Windows 7 (med specialskrivna program för IE6), och jag han med åtminstonne 3-4 stycken på en arbetsdag, så jag får verkligen inte ihop hur du räknar.

Det handlar mest om vilken annan mjukvara som måste bytas/uppgraderas/valideras/licensieras. Har företaget i fråga lagt miljontals kronor på en mjukvara som fungerar på Windows 7 och är kritisk för verksamheten så byter man inte OS hur som helst. Jag känner till burkar med äldre OS än så, som måste rulla eftersom det inte finns ngn mjukvara som rullar på senare OS.

Eller för att inte tala om ropet som kommer från IT-avdelningen hos min nuvarande arbetsgivare varje gång Apple uppdaterar iOS:
"Uppdatera inte iOS! Apparna är inte anpassade än!"

Permalänk
Medlem

Sett ur ett gamingperspektiv (samt ur alla andra perspektiv också, för den delen) så finns det ju ingen anledning att köra 10:an, utan 7:an är vad väldigt många kör fortfarande. Sett i detta ljus så är det självklart att man skall göra grejer som stödjer Windows 7, om man inte vill tappa närapå halva marknaden

Härligt med ett företag som inte kör med tvångsmetoder utan låter användaren välja!!

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Fast företag och speciellt staten är ju oftast rätt så intresserade att sitta ett operativsystem som fortfarande är supportat och får säkerhetsuppdateringar. Man vill fan inte sitta kvar på Windows 7 efter det datum Microsoft slutar släppa patchar om nya hål upptäcks.

Det är väl mest hemanvändare som inte bryr sig, typ samma grupp som är arga över att de inte kan stänga av Windows Update och sitter med alla kända hål opatchade.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast nu har ju Windows 7 sådana uppdateringar fram till 2020 så varför inte använda det till då om man inte måste byta?

På mitt jobb (inom vården) byttes det inte från XP förrän i sista minuten (nästan ordagrant, typ någon vecka innan) när uppdateringarna upphörde. Och vad bytte man till? Windows 7.. Tror inte IT är så pigga på att behöva byta operativsystem en gång till bara för att det behövs en ny dator då den inte skulle vara garanterat kompatibel med alla mjukvaror på övriga.

Jag ser detta som en bra sak, sen finns ju de som tar med sin Windowslicens till nästa dator och sparar således en dryg tusing (räknar bort tveksamma kopior).

Är lite mot de som säger att man måste ha det nyaste hela tiden, är det sådana som slänger mjölken hemma så fort det kommit en ny leverans till butiken? (OBS ÖVERDRIVET SKÄMT! (och inte som i att mjölken blivit skämd..))

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Skönt. Då kan jag sitta och pilla med mitt win7. Känner inget behov av uppgradering än sålänge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Alla 2 som kör windows 7 på ryzen blir väll glada så är väll bra men ser ingen orsak att köra windows 7 år 2017 när windows 8 och 10 är bättre alla kategorier men är väll alltid nån bakåt strävare som vägrat byta in till gratis win10 eller vill köra vidare på 7an som är enklare att piratkopiera som blir glad så bra jobbat

Amd tänker mer på alla mot intel som höjt priserna 1000kr på i5 inom ett par gen där man får betala extra för dom inte skär av banor i en K modell som är identisk med andra i5 där man måste köpa Z moderkort som är samma som andra moderkort men utan mjukvarulås och resterande moderkort är låst då bclk medvetet stryps genom att inte låsa alla portar vilket man konstigt nog klarade att fixa för 15 år sedan till nu i amd´s läger och är less på intels svineri

here i come

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sir. Haxalot:

Fast företag och speciellt staten är ju oftast rätt så intresserade att sitta ett operativsystem som fortfarande är supportat och får säkerhetsuppdateringar. Man vill fan inte sitta kvar på Windows 7 efter det datum Microsoft slutar släppa patchar om nya hål upptäcks.

Det är väl mest hemanvändare som inte bryr sig, typ samma grupp som är arga över att de inte kan stänga av Windows Update och sitter med alla kända hål opatchade.

Skickades från m.sweclockers.com

Såklart att alla är intresserade av support och uppdateringar, även om man nu brukar få extremt lite support ifrån Microsoft.
Angående vill så vill man ej lägga ut pengar i onödan heller.
Nu är det så att alla datorer har inte uppkoppling emot internet och då är hålen inte lika allvarliga.

Skrivet av Ozzed:

Var får du de siffrorna ifrån? Att en ny PC kostar 10K kan jag köpa, men då bör ju denna redan komma med W10, eller om det är i företagsmiljö så går det via software assurance, och köper man många så borde man kunna göra en image och få in på flera datorer, och sedan deploya lämplig mjukvara via group policy. Det är inte krångligt om man är kompetent.

Har själv suttit och uppgraderat datorer från Windows xp till Windows 7 (med specialskrivna program för IE6), och jag han med åtminstonne 3-4 stycken på en arbetsdag, så jag får verkligen inte ihop hur du räknar.

Summan beror såklart på vilka program som körs på maskinerna. Det du pratar om är att uppdatera någon mjukvara som körs på klientside och inget alls behövs uppdateras. Det är när man blir tvungen att uppgradera servrar, byta ut hårdvaror, drivers etc som kostnaden fullständigt rasar iväg. Det kan hända att man på egen hand får skapa en ny driver etc.
Så kostnaden kan vara 10 gånger så lite som jag nämnde eller 10 gånger så hög, man kan även ta faktorn 100 i extremfall.
Angående deploy så är det för storskalig användning när flera datorer ska konfigureras liknande, när man byter ut datorer där vissa har 5år gammal hårdvara andra helt ny, olika inställningar så är vanlig installation snabbare.

Min poäng är att det finns väldigt många system där det bokstavligen kostar skjortan att uppgradera och det därför är ett problem.
Bara arbetskostnaden för 2 personer som jobbar med en uppgradering i 5 månaden går på i runda slänga 1,7 miljoner, när det är lite mer komplicerade saker och inte vilken person som helst kan utföra det.

*edit*
Jag vet en kund som jag har jobbat med där allt arbete ska valideras, det ska vara protokoll till den förbannelse enbart för göra det allra minsta. Precis alla testprotokoll måste dessutom testas om för minsta lilla ändring. Detta för att en liten ändring kan påverka något helt annat. Så minsta möjligt pytteändring man gör som att byta bakgrund på skrivbordet på servern, ja 30 000kr kan man räkna med det kostar om man ska följa protokollen/reglerna till punkt och pricka.

Permalänk
Medlem

Klokt beslut, mer än hälften av alla registrerade datorer januari 2017 använder Windows 7/8 (47%/7%), utöver det är nästan vart 10:e dator en Win XP burk fast säkerhets uppdateringarna nu har upphört.

https://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Bra gjort av AMD! Vet ej om detta rör mig då jag uppdaterade min CPU relativt nyligen, men ändå bra att de står upp för valfriheten. Kommer pröva alla GNU+Linux-distributioner innan jag ger upp kontrollen av min dator till MS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Innebär det stöd för windows 8 också?

Vem undrar?

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Drivrutiner? Drivrutiner är för periferienheter som grafik, disk, ljud etc.

Inte fan finns det en "drivrutin" för en CPU, om Ryzen är X86 32/64-bit så lär du kunna installera och starta OS:et oavsett.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RHWarrior:

Drivrutiner? Drivrutiner är för periferienheter som grafik, disk, ljud etc.

Inte fan finns det en "drivrutin" för en CPU, om Ryzen är X86 32/64-bit så lär du kunna installera och starta OS:et oavsett.

Operativsystemet måste stöda funktioner, t.ex. var det problem med Windows 2000 och de som körde HT processorer, då Windows 2000 aldrig hade hört talas om HT och förstod hur det fungerade.

Men angående Kaby-lake och windows 7 så finns det en artikel här. Jag själv har inte testat kaby lake på en windows 7 maskin än, men det kommer nog snart.
http://www.sweclockers.com/nyhet/22630-nya-finesser-i-intel-k...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

På ett sätt är det synd då det bromsar framtiden, men å andra sidan förstår jag dem då de är i starkt behov av att sälja så mycket av Ryzen de kan, och om det är ett krav att man måste kunna sitta kvar på ett 8 år gammalt operativsystem så kanske de kan få några extra köpare där.

Vadå bromsa framtiden? Windows 10 ska väl ändå vara den sista OS:et och det finns ju redan. Jag tycker i alla fall bra att Windows 7 får stöd får stöd för Ryzen då jag gillar Windows 7 bättre

Det gick dock inte lika bra för den här killen som försökte installera tre äldre OS på en Kaby Lake

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare